Toon posts:

[DB]Inventory database software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een simpele liefst (niet verplicht) webbased oplossing om al onze hardware in te registeren.

Wat je hier bij moet voorstellen is dat wij per pc een aantal standaard gegevens willen bijhouden zoals stikkernummer, serialnummer, os en het liefst ook een ip overzicht met oa dnsnamen, functie type systeem. Op een paar grote pakketten na, die gelijk ook weer veels te uitgebreid zijn, kan ik op internet niet echt iets vinden wat aan mijn wensen voldoet. Wij zijn aan het overwegen om voor een custom solution te gaan die jammer genoeg veel meer zal gaan kosten.

In de basis zoek ik dus een pakket waarin je simpel zelf velden kan aanmaken en daarbij een aantal query's kan houden. Let op dat ik niet iets bedoel zoals access. Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en anders kan ik dit altijd verder toelichten

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat jij zoekt is een CMDB - een Configuration Management DataBase :)
Gooi die term maar eens door Google, en kijk dan eens verder. Zeker weten dat je ergens komt.

Zoek ook eens op freeware helpdesk, waarschijnlijk kom je daar ook wel een eind mee.

De vraag is alleen op welke schaal je het e.e.a. wil toepassen, en wat je budget daarvoor is. Ik weet dat TopDesk van OGD Software alles out of de box kan leveren als je dat zou willen. Dan praat je wel over een toplicentie van iets van een ton, maar kleiner kan ook natuurlijk ;)

Als tip wil ik je de volgende site meegeven: www.independettool.nl
Staat vol met ITIL, helpdeskpakketten en helpt je ook bij een pakketselectie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:44:
Wat jij zoekt is een CMDB - een Configuration Management DataBase :)
Gooi die term maar eens door Google, en kijk dan eens verder. Zeker weten dat je ergens komt.

Zoek ook eens op freeware helpdesk, waarschijnlijk kom je daar ook wel een eind mee.

De vraag is alleen op welke schaal je het e.e.a. wil toepassen, en wat je budget daarvoor is. Ik weet dat TopDesk van OGD Software alles out of de box kan leveren als je dat zou willen. Dan praat je wel over een toplicentie van iets van een ton, maar kleiner kan ook natuurlijk ;)

Als tip wil ik je de volgende site meegeven: www.independettool.nl
Staat vol met ITIL, helpdeskpakketten en helpt je ook bij een pakketselectie :)
Wat een geweldige termen hebben ze tegenwoordig he. Ik ga even verder kijken of dit is wat ik bedoel. Bedankt voor de snelle reactie

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:46:
[...]

Wat een geweldige termen hebben ze tegenwoordig he. Ik ga even verder kijken of dit is wat ik bedoel. Bedankt voor de snelle reactie
You're welcome :)

Overigens klopt mijn link niet (typo, dat zoekt wat lastig :P ). De juiste link is: www.independenttool.nl

Suc6 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden de demoversie van Topdesk gedownload van hun website. Hierin kan je volgens mij gewoon hardware registeren. Er zat ook een tool in waarmee je een ip nummer opgeeft en vervolgens leest het programma automatisch alle hardware van die pc in je database. Het schijnt dat je dit ook met een heel netwerk kan doen.

Die versie die je kan downloaden kostte toen ongeveer 500 - 1000 euro, dus die licentie van een ton lijkt me nogal overdreven. Of dit allemaal ook webbased te bekijken is weet ik niet, maar dat zullen ze je wel kunnen vertellen.