Toon posts:

HDD Stuk??? :S

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het Probleem is als volgt:

Ik heb nadat ik een virus heb gehad mijn HDD gewist. het gaat om een MaXtor 40 gig 7.200 2mb.
nadat ik de windows cd erin heb gedowt en de klaar is met bestanden kopieren krijg ik dit bericht.

Druk op een toets al u de pc vanaf cd wil opstarten....Fout tijdens laden van besturingssysteem.

en dan gebeurt er neits meer.
ook als ik de cd van windows er neit in stop krijg ik dit:

Boot from cd:
fout tijdens laden van besturings systeem.

De harde schijf is inmiddels al 5× geformateerd en er helpt niets, Linux (SuSe 9.1 Personal) doet et trouwens wel, maar weet neit of dat overweg kan met NTFS overweg kan en of dan alles weg is.

HELP als jeblieft , heb te veel films die ik nog moet zien :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Controleer het eens met powermax, een tooltje van Maxtor om je HD te testen. En als die films op je c:\ stonden, veel succes. Formatteren wil nog wel eens het gevolg hebben dat alle data verloren gaat ;)

[edit]: Meester_J heeft gelijk, het ligt eerder aan je windows cd. Is het wel een legale? Geen krassen?

Ultimate boot cd Hier staat powermax ook op.

Powermax
En hier heb je een directe link naar maxtor.com. Je moet zelf nog even kiezen tussen een .exe die zich naar een diskette kopieert, of een iso voor een cd. (die link hieronder is de diskette versie)

[ Voor 72% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-03-2005 20:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:57
lijkt meer op een rot windows cdtje.. :)

edit:

kan ook je lite-on nog zijn. cdrom-spelers geven eerder fouten bij installaties, dan onder normaal windows gebruik (mijn ervaring tenminste).
probeer eens aan andere drive, als die hd ok bevonden wordt.

[ Voor 74% gewijzigd door Meester_J op 10-03-2005 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb meerde HDD's totaal 400 gig:P maar kan ze nergens op aan sluiten.
Zou je a.u.b een linkje willen geven, en is et met FFD of cd?
vanuit DOS of iets anders?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:12
Eh, je hebt dus geformateerd. Dusja, alles is weg! Of je nou wel of niet linux installeerd, het is toch al weg 8)7 (recovery tooltjes daar gelaten)

Mag ik uit je beschrijving "nadat ik de windows cd erin heb gedowt (:?) en de klaar is met bestanden kopieren" trouwens opmaken dat je de setup dus wel hebt kunnen starten, het hele setup proces tot en met het kopieëren van de bestanden goed ging, en het pas bij de reboot die hierna volgt fout ging? In dit stadium hoeft hij trouwens niet van cd op te starten, er staat genoeg op je hdd om vanaf te booten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:31:
Zou je a.u.b een linkje willen geven, en is et met FFD of cd?
vanuit DOS of iets anders?
www.maxtor.com > "PowerMax" intypen @ searchvakje > PowerMAX. Moeilijk he? ;) Het start op van diskette, in een DOS omgeving ja :)

edit:
Euhm, beschouw dit maar even als een edit :P

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 10-03-2005 20:34 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:32:
Eh, je hebt dus geformateerd. Dusja, alles is weg! Of je nou wel of niet linux installeerd, het is toch al weg 8)7 (recovery tooltjes daar gelaten)

Mag ik uit je beschrijving "nadat ik de windows cd erin heb gedowt (:?) en de klaar is met bestanden kopieren" trouwens opmaken dat je de setup dus wel hebt kunnen starten, het hele setup proces tot en met het kopieëren van de bestanden goed ging, en het pas bij de reboot die hierna volgt fout ging? In dit stadium hoeft hij trouwens niet van cd op te starten, er staat genoeg op je hdd om vanaf te booten.
hmm....maar hij leest neit goed ofzo, heel raar. Maar een Linux instalatie gaat perfect, dus hij kan moeilijk kapot zijn mijn hdd, en de inlezers zijn ook goed, heb er 5 liggen dus kan probleem niet zijn.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:26:
Ik heb nadat ik een virus heb gehad mijn HDD gewist. het gaat om een MaXtor 40 gig 7.200 2mb.
nadat ik de windows cd erin heb gedowt en de klaar is met bestanden kopieren krijg ik dit bericht.

Druk op een toets al u de pc vanaf cd wil opstarten....Fout tijdens laden van besturingssysteem.
Heb je al eens het bootrecord van je disk opnieuw aangemaakt? Wil ook nog wel eens helpen (fdisk /mbr). Ook de hele partitietabel verwijderen en opnieuw partitioneren wil nog wel eens problemen oplossen. En op wat voor controller is de disk aangesloten? Zijn eventuele drivers die nodig zijn om Windows de controller te laten herkennen correct geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:42:
[...]

Heb je al eens het bootrecord van je disk opnieuw aangemaakt? Wil ook nog wel eens helpen (fdisk /mbr). Ook de hele partitietabel verwijderen en opnieuw partitioneren wil nog wel eens problemen oplossen. En op wat voor controller is de disk aangesloten? Zijn eventuele drivers die nodig zijn om Windows de controller te laten herkennen correct geïnstalleerd?
Nou heb een ASUS mobo en gewoon op de IDE aangsloten, en nooit problemem mee gehad,
Maar kan iemand iets vertelen over KillDisk schijnt k wel goed te zijn.
BTW, snap niet zo veel van DOS en FDisk, heb je wat uitleg over de werking??

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:57
uhh, voor dos en fdisk zou ik je toch even naar google of de search willen verwijzen..... ;)

Verwijderd

Topicstarter
zeer droog

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het niveau hier is weer niet om over naar huis te schrijven. Spykicker, neem de FAQ van dit subforum eens door, er staat een hoop nuttige informatie in over hoe je je HDD op fouten kunt testen en hoe je een schijf volledig kunt wissen. Ook staat er informatie over het gebruik van FDISK en over datarecovery, mocht je dat willen weten.

Neem ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door hoe je een topic behoort te voorbereiden, hoe je de topictitel moet kiezen, hoe je de topicstart moet opstellen, etcetera.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 10-03-2005 20:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.