[Debian] Printer sneller maken

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb een canon lpb8-III plus (bakbeest uit 1989), die via CUPS inmiddels print via de lbp8 driver. Het probleem is echter dat hij zachtjes gezegd heeeeeeeeel langzaam print.
Nu wil ik de snelheid wat opkrikken. De vorige eigenaar, die er nog een heeft haalt ongeveer 4-6 pagina's/minuut met dat ding onder windows.
Mijn opstelling is als volgt bij printen vanuit windows:
code:
1
client (driver) --> server (samba-->cups(raw))-->printer

Ik heb wat zitten klooien met de paralelle poort instellingen, maar zodra ik dma inschakel krijg ik dma write timeouts en het printen wordt niet sneller. Verder heb ik het printen een hoge prioriteit gegeven (die machine doet niets anders dan file/print serven) en bij het printen haalt de p266mmx ongeveer 40% cpu load.
Ik vermoed dat het probleem zit in dat de printer een postscript achtig bestand gevoerd krijgt dat enorm groot is en dus lang nodig heeft om door de lpt kabel te komen.

Is het mogelijk om de boel zo in te stellen dat als ik tekst print de printer -indien de fonts aanwezig zijn- dit ook als tekst gevoerd krijgt?

Vanuit linux heb ik inmiddels de lpb8 driver geprobeerd, dit ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
client (cups+lbp8 driver)-->server(cups+ lbp8 driver)-->printer

Maar ook dit gaat vreselijk traag.

ieeeepppppp :P