[6800 GT @ ultra] permanente beschadiging?

Pagina: 1
Acties:

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
Mijn 6800 GT van XFX heeft 6 maand lang zonder problemen op ultra speeds gedraaide 400/1100 ipv 350/1000.
Na een verse install van Windows 3 weken terug kreeg ik wat vreemde problemen, voornamelijk CS source dat niet lekker meer opstart.
na veel testen kwam ik op het draaien van 3dmark2003. de tweede test zat bomvol artefacts, mijn conclusie: kaart kan de snelheden niet meer aan.

maar er spelen nog wat andere dingen in mijn achterhoofd:
1. kan het de rivatuner zijn, in eerste instantie gebruikte ik 15.3, sinds de nieuwe install 15.4, kan dit programma zoveel invloed hebben.
2. kunnen drivers een oorzaak hebben.

daarnaast wil ik weten:
heb ik hiermee mogelijk mijn kaart beschadigd, hij doet nu helemaal normaal, maar ik wil mezelf ff gerust kunnen stellen dat ik niet 450 euri vernachelt heb.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Knal de vorige driver er dan weer op. Kun je even proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door Herby op 10-03-2005 20:15 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:01
Ik denk idd dat het meer een driver probleem is, zoveel heb je niet overgeklokt, maar 50 mhz.

• vage
nouja, 50 op een core van standaard 350 is procentueel gezien best veel.

mjah opzichzelf is het wel eens goed om de oude riva met een ouwere driver te combineren, kijkn wat dat oplevert

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:07

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

niet toevallig ook een bios reset gegeven, eventueel dat default fast writes aanstaan, en die GT's van Nvidia hebben daar meen ik problemen mee... eventuele simpele oplossing :*)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

sain onez schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:09:
niet toevallig ook een bios reset gegeven, eventueel dat default fast writes aanstaan, en die GT's van Nvidia hebben daar meen ik problemen mee... eventuele simpele oplossing :*)
Check ook je voeding. Zijn je 12Vlijn waarden nog zoals vroeger? Heb je extra randapperatuur aangesloten sindien?

• vage
ikzelf zet mijn geld op drivers, sinds de aanschaf van de pc in september is er niks aan veranderd. morgen maar eens klooien met drivers.
thnks voor de antwoorden
Pagina: 1