[xp] registry backup maken

Pagina: 1
Acties:

• walgaard
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02-2022
Omdat het in het verleden nog wel eens voorgekomen is dat een van m'n registry bestanden corrupt geraakt is, wil ik graag af en toe m'n registry backuppen. Nou leek mij de beste methode om de vijf registry bestanden uit de windows\system32\config directory af en toe naar een andere harde schijf te kopieren. Daar heb ik een batch bestandje voor gemaakt. Als er dan weer iets fout gaat kan ik simpelweg een van de bestanden terug zetten.

Windows heeft die bestanden echter altijd in gebruik en dus mag je ze niet kopieren. Is er een manier om op de een of andere manier die bestanden toch te backuppen, bijvoorbeeld door het batch bestand ergens helemaal voor in het booten van windows uit te voeren? Of is er misschien een andere goede manier om je registry te backuppen en die je dan terug kan zetten als je registry ooit corrupt geraakt is?

StarTrek.nl

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met Regedit, en dan exporteren?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• walgaard
Dan krijg je een groot .reg bestand. Kan ik die ook als ik vanaf de xp cd geboot ben en in de recovery mode zit (dos prompt) weer terug zetten?

Ik kopieer nog steeds het liefst de bestanden zelf :)

StarTrek.nl

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen idee, ik heb dit nog nooit geprobeerd. Ik werk zelf liever met een ghost die ik eventueel terugzet. Eventueel de drivers updaten en ik kan er weer tegenaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• RedLizard
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 15:29
Je kunt vanuit windows NOOIT de bestanden waaruit het register is opgebouwd ook maar aanraken. Als je dat wilt doen zul je vanaf een bootflop ofzo moeten starten. Maar misschien zijn er speciale tooltjes voor die het doen?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

http://www.pcanswers.co.u...typeid=2&subsectionid=607

Het is dus met REG.EXE mogelijk om geexporteerde .reg bestanden te importeren. Daar komt bij dat als je de standaard register bestanden gebruikt om een corrupt register te fixen en na het opnieuw booten de .reg gebruikt om het register terug te zetten, dan heb je het zelfde voor elkaar. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tjongejonge....

System State Backup met NTbackup (native; zelfs in XP Home, kan je gewoon vanaf de CD installeren).

Klaar ben je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

walgaard schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:53:
Dan krijg je een groot .reg bestand. Kan ik die ook als ik vanaf de xp cd geboot ben en in de recovery mode zit (dos prompt) weer terug zetten?

Ik kopieer nog steeds het liefst de bestanden zelf :)
Met command promt kan het in ieder geval wel, zoiets bijv: REGEDIT /S *.reg

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:04

jurma

simply connecting...

Bij ons op het werk gebruiken we daar een programma genaamd 'erunt' voor, dit is freeware programma.
Link via google Ook kun je eventueel kijken bij sysinternals.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• walgaard
BackSlash32 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:54:
Tjongejonge....

System State Backup met NTbackup (native; zelfs in XP Home, kan je gewoon vanaf de CD installeren).

Klaar ben je.
Heb ik naar zitten kijken. Ik zat me dan alleen af te vragen hoe je met een verneukte windows de system state restored. Default registry terugzetten, windows booten, system state restoren en dan de melding krijgen dat dat niet kan omdat windows de helft in gebruik heeft?

StarTrek.nl

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
walgaard schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:58:
[...]

Heb ik naar zitten kijken. Ik zat me dan alleen af te vragen hoe je met een verneukte windows de system state restored. Default registry terugzetten, windows booten, system state restoren en dan de melding krijgen dat dat niet kan omdat windows de helft in gebruik heeft?
Op dezelfde manier als je altijd een backup terugzet: windows ernaast installeren in een andere map c.q. andere partitie en vanuit die windows je restore uitvoeren...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nah.
Beetje handige jongen doet dat met een Windows 2003-based BartPE CD met alles erop en eraan :+

* alt-92 spreekt uit ervaring ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hier een link naar BartPE-CD http://www.nu2.nu/pebuilder/

Groet, 123martinus.
Pagina: 1