Omdat het in het verleden nog wel eens voorgekomen is dat een van m'n registry bestanden corrupt geraakt is, wil ik graag af en toe m'n registry backuppen. Nou leek mij de beste methode om de vijf registry bestanden uit de windows\system32\config directory af en toe naar een andere harde schijf te kopieren. Daar heb ik een batch bestandje voor gemaakt. Als er dan weer iets fout gaat kan ik simpelweg een van de bestanden terug zetten.
Windows heeft die bestanden echter altijd in gebruik en dus mag je ze niet kopieren. Is er een manier om op de een of andere manier die bestanden toch te backuppen, bijvoorbeeld door het batch bestand ergens helemaal voor in het booten van windows uit te voeren? Of is er misschien een andere goede manier om je registry te backuppen en die je dan terug kan zetten als je registry ooit corrupt geraakt is?
Windows heeft die bestanden echter altijd in gebruik en dus mag je ze niet kopieren. Is er een manier om op de een of andere manier die bestanden toch te backuppen, bijvoorbeeld door het batch bestand ergens helemaal voor in het booten van windows uit te voeren? Of is er misschien een andere goede manier om je registry te backuppen en die je dan terug kan zetten als je registry ooit corrupt geraakt is?