dit is mijn eerste post hier op dit forum, sorry als ik iets fout's doe. Ik heb de polici's en f.a.q. gelezen.
Ik wou dus ubuntu installeren op mijn computer als dual-boot systeem, maar bij het installeren van het basissysteem ging het mis, rond de 25% kreeg ik foutmeldingen. Daarna werd denk ik de installatie afgebroken(ik kwam terug in het scherm waar je kan kiezen welk gedeelte van de installatie je wil doen).
foutmeldingen
Fout bij installatie van het basissysteem
Het debootstrap-programma is geëindigt met een fout(teruggegeven waarde is 1).
Details vind u in het bestand /var/log/messages of op de 3e virtuele console.
Installatie van het basissysteem naar /target/ is mislukt
Installatiestap is mislukt
De Installatiestap '$ITEM' is mislukt. U kunt deze stap nogmaals proberen uitvoeren, of u kunt deze stap overslaan en iets anders kiezen.
mijn systeem
medion
cpu: Intel pentium 4 2,66Ghz
ram: 256mb 333Mhz
gpu: nVidia geforce 4 128mb
hard disk: 120Gb
Ik me harde schijf opgedeeld in 4 partitions namelijk: c: 56GB d:47GB e:1GB h:7.8GB
c en d zijn ntfs partitions, e en h had ik als fat32 geformateerd.
e heb ik bij het installeren, de swap file genoemd. Bij h heb ik gezecht "schijf zou houden en gebruiken".
Ik heb gedaan: opnieuw geprobeerd; opnieuw geformateerd en geprobeerd; search Got; Google; diverse linux sites bekeken.
Ik heb voor het installeren gebrik gemaakt van deze guide.
Ik heb geen ervaring met Linux(behalve wat ik heb gelezen) en geen kennissen die linux gebruiken.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
edit: ik heb trouwens de cd nog gecontroleerd bij de installatie en gebrand met Nero.
Ik wou dus ubuntu installeren op mijn computer als dual-boot systeem, maar bij het installeren van het basissysteem ging het mis, rond de 25% kreeg ik foutmeldingen. Daarna werd denk ik de installatie afgebroken(ik kwam terug in het scherm waar je kan kiezen welk gedeelte van de installatie je wil doen).
foutmeldingen
Fout bij installatie van het basissysteem
Het debootstrap-programma is geëindigt met een fout(teruggegeven waarde is 1).
Installatie van het basissysteem naar /target/ is mislukt
Installatiestap is mislukt
De Installatiestap '$ITEM' is mislukt. U kunt deze stap nogmaals proberen uitvoeren, of u kunt deze stap overslaan en iets anders kiezen.
mijn systeem
medion
cpu: Intel pentium 4 2,66Ghz
ram: 256mb 333Mhz
gpu: nVidia geforce 4 128mb
hard disk: 120Gb
Ik me harde schijf opgedeeld in 4 partitions namelijk: c: 56GB d:47GB e:1GB h:7.8GB
c en d zijn ntfs partitions, e en h had ik als fat32 geformateerd.
e heb ik bij het installeren, de swap file genoemd. Bij h heb ik gezecht "schijf zou houden en gebruiken".
Ik heb gedaan: opnieuw geprobeerd; opnieuw geformateerd en geprobeerd; search Got; Google; diverse linux sites bekeken.
Ik heb voor het installeren gebrik gemaakt van deze guide.
Ik heb geen ervaring met Linux(behalve wat ik heb gelezen) en geen kennissen die linux gebruiken.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
edit: ik heb trouwens de cd nog gecontroleerd bij de installatie en gebrand met Nero.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 19:46 ]