Toon posts:

[SBS2003] Checken voor email van 15 naar 1 minuut*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen ,

een kort vraagje, ik heb het nog niet kunnen vinden...:

Via de emailwizard kan het aantal keer dat de server checked ofdat er nieuwe emails binnen zijn gekomen minimaal op 1 x per 15 minuten worden gezet??

Weet iemand of, en zoja, hoe dit via een register ofzo naar 1 of 2 minuten ofzo kan worden gezet??

(ik heb echt niet veel verstand van windows server, zoals je misschien aan mijn vraag kunt zien..)

Ik zou hier echt enorm mee geholpen zijn!!

Dus als je me kunt helpen: Alvast heel erg bedankt !! _/-\o_ :*)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waar heb je het over?
Welke emailwizard? Waar? Waarom? Hoe?

Je geeft echt veel te weinig informatie om hier ook maar iets zinnigs over te zeggen - begin eens even met wat context aan te brengen zodat we weten waarin we deze vraag moeten zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 11-03-2005 00:10 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik denk haast dat ie het oer een SBS2003 heeft en dat ie met de wizard van de pop connector een interval heeft ingesteld en die wil die veranderen.

Als dat het geval is dan kan ik je zeggen dat je met dezelfde wizard ook kan kiezen voor 1 min. (gewoon de wizard nog een keer draaien)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-04 19:10

Acheron

updatepack.nl

Heb je dat echt nodig?
Ben je elke minuut beschikbaar om de e-mail te lezen?
Belast je externe e-mailservers zo niet onnodig?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hp38guser schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:24:
Belast je externe e-mailservers zo niet onnodig?
een mailserver van een doorsnee ISP is wel in staat om een paar duizend sessies per uur af te handelen, die 60 per uur van TS boeien dan niet zo heel erg.

'T gaat alleen lastiger worden als ie een verbroken sessie heeft en de time-out staat bijv. op de standaard 5 minuten (locked mailbox ) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 11-03-2005 00:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:16:
Ik denk haast dat ie het oer een SBS2003 heeft en dat ie met de wizard van de pop connector een interval heeft ingesteld en die wil die veranderen.

Als dat het geval is dan kan ik je zeggen dat je met dezelfde wizard ook kan kiezen voor 1 min. (gewoon de wizard nog een keer draaien)
Ja dat zou goed kunnen :) .

Probleem is dat een man van een bedrijf alles bij ons ingesteld heeft. Ik heb toen mee zitten kijken: De man was een wizard in aan het vullen, en bij de emailopties kunnen we NIET 1 min kiezen (15 min was echt het minimum, dan 30 min, 45 min, 1 uur etc.).
Maar dat bedrijf kan ik niet meer contacteren. Kan wel, maar dan moet ik een hoop betalen.
Ik kan wel wat met computers en Novell, maar met windows server heb ik nog nooit gewerkt.

Ik dacht dat het de 'connect to internet' wizard was, waarbij je op een gegeven moment, als je dat wilt tenminste, je emailinstellingen aan kunt passen.

En ja, het is echt nodig. Het bedrijf heeft de komende tijd slechts 3 personen op kantoor, dus echt snel overbelast zal hij hierdoor niet raken. Aan de andere kant komt het vaak voor dat een klant iets via mail stuurt, wat dan meteen bekeken moet kunnen worden. En in de huidige situatie bestaat de mogelijkheid dat er dan een kwartier op dat mailtje gewacht kan worden.

Dus, weet iemand het dan? Heeft Server2003 niet een register ofzo waar ik die 15 in 1 kan veranderen?

Ik denk dat ik genoeg informatie heb gegeven, maar heb je meer nodig, vraag t even en dan geef ik het je, want ik hoop het antwoord echt te krijgen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nogmaals: zonder duidelijker te zijn over welke wizard je het hebt (en SBS2003 is niet hetzelfde als een standaard 2003 server) is er nog geen goed antwoord te geven ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk me opeens dat SBS natuurlijk staat voor SmallBusinessServer :D. Goh dat ik dat niet eerder in de gaten had..Die hebben we dus geinstalleerd staan hier :)

i.i.g., het was de 'connect to internet wizard'. Hierbij kun je voor een aantal dingen aangeven of je de instellingen wilt veranderen (internetverbinding, firewall en emailinstellingen).

Al kies je ook voor emailinstellingen, kun je op een gegeven moment mbv een dropdownlist een keuze maken voor de interval dat SBS verbinding maakt het de popserver.

Hier is de laagste keuze dus 15 minuten !!

Dus ik denk niet dat je er veel aan hebt dat je nu weet welke wizard het is.. maar wie weet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 00:42 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je OS aan - kan je voortaan proberen deze informatie wat sneller te geven, nu zijn er 8 berichten overheen gegaan om er uberhaupt achter te komen wat je bedoelde ;)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 09:30

Cis

Van http://www.microsoft.com/...ts/trans/sbs/sbs0421.mspx
Host: chrisavi (Microsoft)
Q: 15min limitation on scheduling pop3 downloads - can this be changed - via the registry perhaps?
A: At this time, the most often you can have the POP3 Connector check for email is 15 minutes. There is no reg hack to make this occur more often.
En van http://www.crystaltech.co...&TOPIC_ID=9745&FORUM_ID=1 :
The POP3 connection manager in SBS can download every 15 minutes, no more frequently. So if a user sends an email they will positively not hear back for up to 15 minutes.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan!

Ik wist niet dat ik daat daar kon vinden...

Iig jammer zeg, dat het niet kan. (want dat is volgens bovenstaande dus blijkbaar)

(zal de eventuele volgende keer idd van start af aan meer info proberen te geven)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Enige optie is over gaan naar bsmtp of direct smtp. Dan krijg je alles quasi real-time.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders laat je gewoon de server zelf alle email voor je domein afhandelen? Exchange is daar wel toe in staat :) Anders even een andere pop3connector kopen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:56:
Anders laat je gewoon de server zelf alle email voor je domein afhandelen? Exchange is daar wel toe in staat :) Anders even een andere pop3connector kopen :)
Ja dat is idd een goede oplossing !

Ik denk dat ik dit op termijn maar eens ga doen..

Verwijderd

Topicstarter
Tomsworld schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:09:
Enige optie is over gaan naar bsmtp of direct smtp. Dan krijg je alles quasi real-time.
oei.. klinkt duur.. ik ga maar s even kijken wat dat is.

Bedankt voor de tip

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
EFS van chimaera gebruiken, das gratis voor 1 domain en kan per minuut worden ingesteld

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Deze functionaliteit zit wel in SBS.
Dit gaat als volgt.
In de schedular de volgende regel plaatsen
"C:\Program Files\Microsoft Windows Small Business Server\Networking\msbokick.exe" /q
Deze taak 24 uur laten draaien met een interval van 1 minuut.

M.v.g.
Peter van der Veen
VH Automatisering

• JohnD
  • Laatst online: 11-04 12:04

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:59:
Deze functionaliteit zit wel in SBS.
Dit gaat als volgt.
In de schedular de volgende regel plaatsen
"C:\Program Files\Microsoft Windows Small Business Server\Networking\msbokick.exe" /q
Deze taak 24 uur laten draaien met een interval van 1 minuut.

M.v.g.
Peter van der Veen
VH Automatisering
dit werkt prima totdat je een attachment krijgt dat langer duurt dan 1 minuut om binnen te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door JohnD op 17-03-2005 10:09 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

SunStorms_sletje schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:55:
[...]

dit werkt prima totdat je een attachment krijgt dat langer duurt dan 1 minuut om binnen te halen.
Idd, want dan ben je die mail kwijt zeker ?

Zo heb ik het toch al eens van een Microsoft-techneut vernomen, daarom dat de minimum interval 15 minuten bedraagt ;)

• JohnD
  • Laatst online: 11-04 12:04

JohnD

Bernd

nee dan krijg je een loop. De mail wordt namelijk niet van de mail server verwijderd.

[ Voor 4% gewijzigd door JohnD op 17-03-2005 12:09 . Reden: lol ik was het woordje "niet" vergeten 8)7 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Pagina: 1