Toon posts:

Nieuwe waterkoeling uitkiezen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allemaal,

Binnenkort wil ik erg graag een nieuwe kast met voeding en waterkoeling kopen. Natuurlijk heb ik een aantal dingen uitgekozen, maar mijn kennis is niet toereikend om te zeggen of de aparte onderdelen wel garant staan voor succes (is alles wel compatible).
  • - Black Ice Xtreme (120 mm single) (10 mm) €53,00 - CPU Cooler Antarctica (10 mm) €53,00 - Reservoir RSV02 (10 mm) €17,00 - Hydor L30 with fittings (10 mm) €31,00 - Control unit CTU01 €29,00 - Tubes (10 mm) €3,00 - Heatcompound €3,00 - Anti-alga fluid €3,00 Totaal: €192,00 (excl. BTW) Totaal: €228,50 (incl. BTW) -------------------------------------------------------------------------------------------------------- - Thermaltake VA8000bws (black) €140,00 - Antec Neopower, 480W €130,00 Totaal: €270,00 (incl. BTW) ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Totaal: €498,50
Alle onderdelen die met de waterkoeling te maken hebben wil ik graag bij Asetek kopen. De kast en de voeding koop ik bij een één of ander internet bedrijfje (kan ik hier natuurlijk ook opzoeken).
Ik hoop dat jullie je mening willen geven over mijn keuzes, misschien hebben jullie wel betere ideëen. Schroom niet en post een berichtje. Alle hulp is welkom.

Nog een laatste vraag, hoe zet ik in mijn tekst een tab (net als in Word)?

Verwijderd

Ik zou is kijken bij http://www.alphacool.de
Dir is een stuk goedkoper als ik goed heb gekeken zo snel.

En ik zou gaan voor een dual of zelfs tripple rad (betere koeling :P)

Wil je niet gelijk ook NB en video WC-en??

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je snelle reactie. Ik zal zeker eens kijken op de site.
Ik had gekozen voor die gave Thermaltake kast, maar helaas heeft Thermaltake een chronisch tekort (op dit moment heb ik ook een Thermaltake kast), ze leveren ze maar met 1 120 mm fan opening aan de achterkant. Vandaar dat ik voor de single Black Ice moest kiezen.

Edit:
Ik heb een redelijk oude grafische kaart, het lijkt met niet echt handig voor de korte tijd die de kaart nog zal hebben een koelkop aan te schaffen. Ook mijn Northbridge is niet echt nodig om te koelen, ik ga niet OC'en. Ik wil gewoon de eerste van mijn vriendengroepje ( 8) ) met waterkoeling en ik wil natuurlijk een stillere computer.

Daarbij komt ook nog eens dat ik niet over al te veel geld beschik, dus dit kan ik uitgeven en meer kan altijd later nog. Das best mooi van de meeste waterkoelsets; je kunt ze gemakkelijk uitbreiden. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 19:34 ]

Verwijderd

Als je een kast wilt met goede koel prestaties
zou ik gaan vaan een Lian-Li,
Het kost wel een aardige duit maar dan heb je ook wat.

(ik heb er zelf ook eentje staan :*) )

Verwijderd

Topicstarter
Weet je, Lian-li vindt ik meestal erg saaie kasten hebben. Ik hou wel van een beetje opzichtige kasten. Ik zeg niet dat Lian-Li slecht is, intendeel ze staan erg hoog aangeschreven. Maar tja, ze mooi vinden is een ander verhaal.

Verwijderd

tja, de een houd van dat strakke, en de ander vind het niets... maar dat ze goed presteren valt niet over te twisten, ik vind de kasten erg geyl, en dat ze goed presteren is mooi meegenomen :+

edit:

die thermaltake die jij had uitgezocht bijvoorbeeld vind ik VEELS te druk :x (misschien ben ik dan toch zo'n 'less is more' man

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe... tja, de één smurft dit leuk en de ander dat.
Afijn, ik zal toch eens kijken naar een Lian-Li kast, eens kijken of ze ook modellen maken die wel naar mijn zin is.
Nog meer goede suggesties voor een andere kast? En natuurlijk de hamvraag, zijn de waterkoeling-onderdelen wel in orde?

Verwijderd

Voor wat voor systeem is het AMD of Pentium?

Verwijderd

Ik ben niet weg van de spullen van asetek.
  • Het CPU blok heeft 3 in/uitgangen waarom kies je voor die en niet voor eentje met twee in/uitgangen? De radiator die je hebt uitgezocht kan je beter vervangen door een dual 120mm fan, voor beter koelprestaties. De pomp en de control unit zijn ook niet mijn keus, waarom een pomp die op 220/230 volt loopt en niet een pomp die je aan je voeding in je comp hangt. Die zijn net zo goed en sparen je geld uit. Het resevoir is goed maar niet mijn smaak. Tube is oke 10mm is een mooie maat vindt ik, 8mm is te small naar mijn mening. De voeding is oke maar je heb al 480 watt voedingen goedkoper van bv thermaltake (480 watt silent pure power bv.)
Als ik jouw was zou ik nog wat research doen op het forum hier en is kijken wat er nog meer is op het gebied van WC

Zelf zou ik kopen;
  • Cape Corp CPU koelblok 39,90 [url]http://www.alphacool.de/perl/shop.pl?s=4134a144d3ed15647206&l=2&rm=get_art&menu_id=2&prod_id=120&art_kz=128&art_id=12826[/url] Enheim pomp 600 / 1000 liter / uur of alphacool pomp euro 65,00 ongeveer en een mooi reservoir dat je in je kast kan inbouwen euro 50,00 zoals [url]http://www.alphacool.de/perl/shop.pl?s=4134a144d3ed15647206&l=2&rm=get_art&menu_id=2&prod_id=150&art_kz=157&art_id=15703[/url] en koop goede conections zodat ze niet gaan lekker!! [

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Intel systeem, een P4 3,0 GHz en een Chaintech 9CJS Zenith moederbord.

De pomp loopt niet op een voeding vanaf het moederbord. Toch? Ik zal toch wel goed hebben gekeken? Kan best fout zijn hoor. Ik heb er iedergeval zo'n Silentrun- eenheid (of hoe dat dan ook heet) bijgezet, daar zie je op het plaatje een 230V stekker aanhangen, ik dacht dat die ook daar de pomp liep.
Ik heb heel wat reviews gelezen over (wel specifiek) Asetek en geen van die reviews was ontevreden met de sets die Asetek levert. Okee, het reservoir ziet er spuuglelijk uit, maar als het goed is komt die niet in het zicht te zitten. Verder ben ik zelf ook niet erg tevreden over een radiator met maar 1 120 mm fan aansluiting, maar de kast vind ik wel erg mooi en dat telt toch ook voor iets. Vandaar dat ik uitkwam op de single Black Ice.

Mochten jullie nog meer nuttige voorstellen hebben, laat het vooral weten. Ik vind het heel erg interessant en leerzaam.

Edit:
Ik heb op dit moment een voeding van 520W (!!) van Thermaltake (de Butterfly), maar omdat ik gek wordt van die enorme navelstreng aan kabels, wilde ik er eentje hebben waar ik grotendeels zelf kon uitmaken welke kabels ik wil gebruiken en welke niet. Vandaar mijn keuze van de Antec.

Edit:
Ik heb net even gekeken naar de site van Asetek (naar de pomp). En de pomp draait inderdaad op 230V en niet op een voeding vanaf het moederbord.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 20:44 ]

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 09:57
pak geen cape cooler, komen slechter uit de test
dit zou ik pakken:

Aant. beschrijving
1 Alphacool NexXxoS HC 120-LE 31.90€ 31.90€ -> 120 mm rad goede kwali/prijs verhouding
6 Schraubanschluss AG 1/4" auf 10/8mm 1.29€ 7.74€
1 Schlauch PUR 10/8mm glasklar 2.29€ 6.87€
1 Alphacool AGB-Eheim 600 Station 44.90€ 44.90€ -> goede (stille) pomp + reservoir
1 CPU Alphacool NexXxoS XP Bold S.A 39.99€ 39.99€ -> de silver versie alleen met plexi, erg goed uitt tests
131.40€

ik heb ff aangenomen dat je amd ahtlon hebt maar als je perse een 120 mm rad wil zou ik dit aanraden.
setup is extra zonder fan omdat ik niet weet wat voor ene je wilt

edit: met kleine mod kun je toch de pomp op de voeding aansluiten?
verder zijn die voedingen van de acryan ERG goed of de OCZ, kun je zelf kabels regelen....
ik heb zelf aerocool aero power 2 550W active pfc, komt erg goed uit de test en ben erg tevreden!

[ Voor 11% gewijzigd door Slitch op 10-03-2005 21:17 ]

Verwijderd

Slitch schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:15:
pak geen cape cooler, komen slechter uit de test
dit zou ik pakken:

Aant. beschrijving
1 Alphacool NexXxoS HC 120-LE 31.90€ 31.90€ -> 120 mm rad goede kwali/prijs verhouding
6 Schraubanschluss AG 1/4" auf 10/8mm 1.29€ 7.74€
1 Schlauch PUR 10/8mm glasklar 2.29€ 6.87€
1 Alphacool AGB-Eheim 600 Station 44.90€ 44.90€ -> goede (stille) pomp + reservoir
1 CPU Alphacool NexXxoS XP Bold S.A 39.99€ 39.99€ -> de silver versie alleen met plexi, erg goed uitt tests
131.40€

ik heb ff aangenomen dat je amd ahtlon hebt maar als je perse een 120 mm rad wil zou ik dit aanraden.
setup is extra zonder fan omdat ik niet weet wat voor ene je wilt

edit: met kleine mod kun je toch de pomp op de voeding aansluiten?
verder zijn die voedingen van de acryan ERG goed of de OCZ, kun je zelf kabels regelen....
ik heb zelf aerocool aero power 2 550W active pfc, komt erg goed uit de test en ben erg tevreden!
Ik heb een cape cooler in me sys hangen en me temps komen niet boven de 35 graden uit. Dus zo slecht zijn ze niet :P

Verwijderd

QUOTE:Edit:
Ik heb een redelijk oude grafische kaart, het lijkt met niet echt handig voor de korte tijd die de kaart nog zal hebben een koelkop aan te schaffen. Ook mijn Northbridge is niet echt nodig om te koelen, ik ga niet OC'en. Ik wil gewoon de eerste van mijn vriendengroepje ( ) met waterkoeling en ik wil natuurlijk een stillere computer.

Daarbij komt ook nog eens dat ik niet over al te veel geld beschik, dus dit kan ik uitgeven en meer kan altijd later nog. Das best mooi van de meeste waterkoelsets; je kunt ze gemakkelijk uitbreiden. END QUOTE:

Als je toch niet gaat overklocken en niet veel centen hebt moet je dit doen(ik heb de centen wel maar ben een echte hollander)

http://members.home.nl/robert-hendriks/index.htm

Dus op naar de Praxis voor 10 Euro aan slangen/muurkraan/schuurpapier enz.
Via marktplaats een oude radiator + cv pomp (is wel 40 Watt)dit koste mij een fles Beerenburg.
Bij een speciaal zaak 1 meter siliconen slang a 10 Euro.
and off you go....
Ik heb de radiator(dubbel plaats, 2 meter) bij mij onder de vloer staan want die emmer was binnen een uur >30 graden en geen optie.
Mijn Barton 2500 loopt inmiddels 1 jaar op 11 x 200 = 3200+ bij een Vcore van 1.85.
Momenteel is het lekker koud onder de vloer en is die bij Battlefield 42 stressed als server 42 graden.
In de zomer toen de mussen van het dak vielen was die ruim 50 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha... geweldige setup Robert! Erg inventief. OOk leuk omte zien, maar ik mag dan wel een Hollander zijn met weinig geld, ik ben niet een gigantische kniert. Petje af voor je practische oplossing.

Jullie raden bijna allemaal spullen aan van Alphacool. Hmm... laat ik maar een serieus kijken naar hun site. Ik zal later vandaag wel een berichtje posten met de spulen die ik heb uitgekozen.
Nog goede suggesties voor een mooie kast? En alstublieft geen strakke, saaie kast. Ik hou wel van een beetje opzichtige kast. Niet zo'n lelijke Asus Vento, maar zoiets in de richting van een Thermaltake.

En nog steeds staat mijn vraag betreffende de tabs. Hoe maak ik in een berichtje tabs (zoals in Word, een ruimte tussen de woorden)?

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik geprobeerd wat rond te kijken naar andere kasten. Helaas tijdens werktijd, dus niet ik heb niet erg grondig kunnen rondkijken. Misschien hebben jullie goede adviezen?
Ik heb ook naar de website van Lian-Li gekeken, maar dan krijg ik ene site vol met koreaan geleuter. Dat kan ik niet lezen. Erg lastig.

Verwijderd

Is het een socket 478 of 775?

Ik heb nog een mooie watercoolingsset liggen:

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/4920

Dit is zon beetje beste wat je kan krijgen op watercoolings gebied.

Mocht je vragen hebben kan je me een mailtje sturen via de link.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt erg op prijs gesteld, maar zonder kast begin ik niets.
Ik ben verzot op de ietwat opzichtigere kasten, maar degen die ik graag zou willen gebruiken (Thermaltake VA8000 (Armor)) heeft maar 1 120 mm fan aan de achterkant zitten. Niet erg handig.

Edit:
Dus ik ben op zoek naar een andere kast die mij bevalt, maar tot nu toe heb ik weinig leuks gevonden. Tips?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 19:26 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
Ik zelf heb een NZXT Guardian Zwart...
Dit vind ik persoonlijk een erg leuke kast *D

http://www.nzxt.com/Guardian.php

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Voor het geld waar je in de startpost mee begint, kan je ook gewoon een Zalman Reserator set kopen. Imposant voor je vrienden en zeer stil :)

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:33:
Voor het geld waar je in de startpost mee begint, kan je ook gewoon een Zalman Reserator set kopen. Imposant voor je vrienden en zeer stil :)
Yup, erg mooi en imposant, maar ik ben een werktuigbouwkundige en ik smurf van bewegende delen. Hoe meer bewegende deln, hoe vrolijker ik er van wordt (behalve als het fout gaat natuurlijk...). Nee, ik wil graag een pompje en zo, ik vindt het weinig hebben zo'n pilaar op m'n bureau. Ik zeg niet dat het een slechte is hoor, het is alleen mijn smaak niet.

De Guardian kast is wel heel opzichtig, nietwaar? Dank je voor de tip.

Verwijderd

Ik ben ook van plan een waterkoeling te kopen.. Al hoewel ik alle onderdelen al bij elkaar gesprokkeld heb, heb ik moeite met het vinden van de juist pomp

opvoerhoogte á 150 cm
waterdoorvoersnelheid á 300 liter/minuut?

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Wellicht de Innovatek HPPS een idee? 12V versie van de Eheim 1046 :)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:54
@ jens17
Een Hydor L20 voldoet dan wel 600l/u en een opvoerhoogte van ~2 meter en niet al te gek duur.

Laat ik nou ook asetek spul in bestelling hetbben en wel het volgende

Asetek cpu cooler antarctica DYO-CPU01/A/10mm
Asetek pump DYO Hydor L20/220 with 10mm fittings
Asetek radiator RDT02 120mm dual with 10mm fittings
Asetek reservoir DYP RSV02 with 2x 10mm fittings
Asetek waterchill tube 10mm 100cm uncut

Ik heb al eerder met asetek spul gewerkt en dat ging prima. push fittings zijn toch wel een wereld uitvinding en het antarctica blok ("edit whitewater" cloon) presteerd ook prima ( BartonM @ 2600Mhz op 2 volt word 36 graden er mee)

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 14-03-2005 17:17 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 09:57
ja maar vergeet niet dat die hydors nog wel de neiging hebben om een takke herrie te gaan maken....
en timstone de thermaltake kasten zijn goed maar je moet niet een kast kopen voor de 120mm fans op de 8erkant... neemstal monteer je je radi toch op de bovenkant (met een beetje dremel werk).
verder suc6 met zoeken!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 16:52

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik zal nog steeds zoeken naar en mooie (naar mijn zin), makkelijk te modden kast.
Ik ben inmiddels van gedachte veranderd en ben nu van plan om de radiator op de bovenkant te monteren, helaas lukt dat niet met mijn huidige kast (te weinig ruimte). Ik wil ook nu een dual radiator bestellen.

Martijn_tje:
Wat voor kast heb jij?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor wat ik gelezen heb levert Asetek helemaal geen slechte spullen op.

Als ik voor Asetek spul zou gaan, had ik ook o.a. de Antartica (Whitewater kloon, geen Cascade kloon :) ) gekozen. Als ik voor een kant en klare set zou kopen had ik hoogstwaarschijnlijk ook een Asetek setje gekocht. Ik heb zelf ook waterkoeling en heb ervoor gekozen om alle spullen apart te bestellen.

My specs: http://specs.tweak.to/6570

Instagram / YouTube

• martijn_tje
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 08:32:
Martijn_tje:
Wat voor kast heb jij?
Een erg kleine (merkloze) mid tower. Ik hang m'n radiator een cm of 10 achter m'n kast. De steunen daarvoor heb ik zelf al gemaakt. In m'n kast kan ik misschien een singel 12cm rad kwijt, een dual 12cm rad gaat nooit passen. Die 10 cm er achter is nodig om de "kabel bende" achter m'n kast wat ruimte te geven. En omdat m'n radiator er achter hangt hangt deze uit het zicht en hoeft er niet in m'n kast gezaagt te worden.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Satch
  • Niet online
Aangezien je die Thermaltake mooi vindt, misschien is een coolermaster stacker dan iets voor je??
Iets minder opvallend, maar die thermaltake is gewoon een rip off van de stacker. Doet thermaltake wel vaker... :)
Pagina: 1