delphi bitmap opslaan

Pagina: 1
Acties:

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21
beste mensen,

ik heb gisteren mijn tekenprogrammatje afgemaakt in delphi 7. maar er is een functie die ik nog niet werkend heb. ik wil namelijk dat een gebruiker de tekening die hij gemaakt heeft op kan slaan. ik teken op een TBitmap, en ik weet ook hoe ik een saveimage dialoogje kan laten zien. het probleem is dat ik niet weet hoe ik nou die getekende bitmap op kan slaan. ik weet niet hoe ik die bitmap aan het dialoog koppel of wat ik verder zou moeten doen. ik kan wel los een "savetofile()" doen, maar ik wil dat de gebruiker zelf kan bepalen waar het bestand moet komen.
weet iemand hoe dit werkt, en hoe je dus dingen op kan slaan?

alvast bedankt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Delphi:
1
2
3
4
begin
  if MySaveDialog.Execute then
    MyBitmap.SaveToFile(MySaveDialog.FileName);
end;

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21
ik gebruik SavePicture1.SavePictureDialog. maar ik kan de onexecute niet vinden bij de events. wel onaccept,onclose,oncancel etc. is de onaccept dan mssn iets?

ik heb net wat geprobeer maar hij kent de FileName niet. hij zegt "undeclared identifier: 'FileName'"
ik denk dat ik iets fout doe met het dialoog. kan iemand me daar wat meer info over geven. moet je die nog aan een var hangen? ik heb nu aan mijn menu de action savepicture1 gehangen. als ik daar dan op klik dan opent hij het dialoog. maar verder kom ik niet. :S

na wat pielen is het dan toch gelukt :)
ik heb nu dit
code:
1
2
3
4
5
6
procedure TForm1.SavePicture1Accept(Sender: TObject);
begin
Bmp.SaveToFile(SavePicture1.Dialog.FileName);
end;

end.

bedankt voor je reactie want ik zou anders niet geweten hebben hoe je de filename die opgegeven word moest achterhalen _/-\o_

[ Voor 92% gewijzigd door tombo_inc op 10-03-2005 19:33 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition