Hij wil van progresive 50 fps beeld interlaced 25 fps beeld maken. Waarschijnlijk om zo een DVD of iets degelijks te kunnen maken die wél aan de PAL standaard voldoet, maar geen verlies aan framerate heeft, of eigenlijk, lijkt te hebben.
edit:
Net te laat. Ja dus...
Nou kan ik me een discussie, hier op GoT, herinneren, waaruit naar voren kwam dat sommigen meer waarde hechten aan framerate, en aderen, mijzelf incluis, aan resolutie. Een interlaced filmpje met een bepaalde framerate kan je namelijk zie al een progresive filmje met de dubbele framerate, maar de halve resolutie. (Let op het "kan je zien" want het
is niet precies zo.) Als het aan mij lag zou ik dus zeggen dat je het beste de helft van de frames weg kan gooien en zo progresive PAL materiaal met de volle resolutie overhoud.
Wil je toch interlaced materiaal maken, dan kan je
AviSynth eens proberen. Dit is een scriptbased frameserver. Hoe het werkt kan je wel
vinden om Doom9.org. Om vervolgens van 50 fps naar 25 fps te gaan, moet het volgende aan je script toevoegen:
code:
1
2
3
| SeparateFields
SelectEvery(1, 4, 4, 4)
Weave |
Disclaimer: Ik doe dit uit m'n hoofd (heb geen 50fps filmpje bij de hand) dus er kan een foutje in zitten
[
Voor 4% gewijzigd door
DeeD2k2 op 10-03-2005 22:24
]
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine