[Javascript/CSS] uitklappen in Firefox

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
zie het voorbeeld op www.vinzzz.nl/got/got.htm.

Kan iemand me uitleggen waarom Firefox een kleine witruimte overlaat wanneer ik via javascript een map 'sluit'?

Voorheen had ik spans (op de plaats van de dl), maar zelfde probleem. Een extra div om die span's met text-align:right werkte opeens wel goed in FF. Maar in deze situatie (naar mijn idee het meest semantisch voor mijn opzet, zo niet -> shoot)) wil ik natuurlijk geen extra div er omheen.

[ Voor 8% gewijzigd door Vinzzz243 op 10-03-2005 18:35 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Waar blijft die witruimte dan? Ik heb net even gekeken in FF en IE maar ik zie geen verschil? Ik zie ook niet echt witruimte ergens...

• Vinzzz243
het gaat (nu) om 2 pixels, maar voorheen met de spans om veel meer.
Open de 2e map. Sluit hem...je ziet nu dat de stippellijntjes niet doorlopen. wanneer je echter op map3 klikt, zie je dat het geheel even naar boven schuift...

ok dit is vreemd. ik zie t nu ook niet meer!

edit: het kwam door de border.
Om deze post niet geheel nutteloos te laten zijn, een andere vraag:

Je ziet per map 4 stukjes. De naam, de grootte, afmeting en buttons (nu gewoon puntjes)
Ik wil dat de rechtse 3 stukken ALTIJD perfect onder elkaar komen te staan, en het linkse stuk (class naam) moet de resterende pixels opvullen. Dit werkt nu...
Echt wil ik liefst geen vaste breedte opgeven voor .naam maar als de text in .naam erg lang wordt duwt ie de rechtse 3 stukken weg, en dat zou niet mogen (in mijn situatie).

Weet iemand hiervoor een oplossen (eventueel een betere semantischere manier om dit in html en css neer te zetten) ?

[ Voor 65% gewijzigd door Vinzzz243 op 10-03-2005 18:57 ]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 15:18

Res-q

Redder in nood?

div's gebruiken, die kun je een vaste breedte geven, span's niet :)

en zo is het voorspeld!

• Vinzzz243
ehm die reply kan ik even niet plaatsen. Ik wil op het linkse stuk juist GEEN width geven (zodat ik deze code kan hergebruiken in een andere container div die bijvoorbeeld 100pixels breder is etc)...en spans gebruik ik al niet meer (ook al kon ik die rustig een width geven met display:block :) )

[ Voor 45% gewijzigd door Vinzzz243 op 10-03-2005 19:12 ]

• Vinzzz243
in deze nieuwe geuploade test-case doet t probleem (het dichtklappen en ruimte overlaten) zich weer voor:

www.vinzzz.nl/got/got2.htm

het probleem heb ik opgespoord, en zit m in de css van de DD (float:left)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

ps. voor deze test case moet je na een eerste klik, nogmaals klikken voor echt te sluiten...

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 19:05
je moet display: list-item gebruiken ipv block voor list-items he... Lijkt me redelijk logisch. Ook je if even aanpassen dan.

//Edit: en voordat je gaat zeggen dat er dan een stom balletje verschijnt (ie de marker van de LI), dit kan je voorkomen door deze code:
code:
1
document.getElementById(Map).style.listStyleType = "none";

achter het statement te gooien waarin je de display op list-item zet...

[ Voor 55% gewijzigd door Morrar op 12-03-2005 00:32 ]

• Vinzzz243
dit werkt perfect, thx! stom dat ik er niet aan dacht.

(ik heb je een mailtje gestuurd)
Pagina: 1