Gezocht: ADSL providers met meerdere IP-adressen.

Pagina: 1
Acties:

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 10:12
Ik benIk ben opzoek naar "goedkope"ADSL-providers met de mogelijkheid tot meerdere IP-adressen.

Tot nu toe heb ik gevonden:

www.tweakdsl.nl (3 euro/mnd voor 1 extra IP-adres)
www.surfsneladsl.nl (alleen studenten, 8(5)-IP-adressen)

Weet iemand andere providers?

P.s. ik ben dus niet opzoek naar zgn. dure Business-ADSL behalve als die minder dan 70 euro/maand kosten.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik weet er geen maar ik vraag me wel af, waar heb je ip-adressen voor nodig? Ik kan eigenlijk zo goed als niks bedenken dat een ipje nodig heeft en niet anders op te lossen is ;).

Verwijderd

Yup als je bijvoorbeeld meerdere domeinen wilt koppelen heb je daar gewoon een virtualhost optie voor bij apache ;)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
Laat de beste man toch, als er providers zijn met die optie, dan is er dus nut voor.

Voor zover ik weet kun je bij Xs4All ook losse IP-adressen aanvragen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou niet via adsl van kpn hoor. Dan krijg je mooi maar 1 enkel IP adresje.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het is niet dat ISP's het niet aan willen bieden, technisch kan er vaak heel veel. Alleen zijn IPv4 adressen behoorlijk schaars aan het worden straks waardoor het niet zondermeer uit te geven (uit te delen) is.

Als een ISP het toe zou laten om als particulier of als budget-office-dsl lijn bijvoorbeeld voor een paar euro toch meerdere IP adressen zou kunnen gebruiken en dat ook zo registeren in het abonnement / overeenkomst (dus niet zondermeer weer af te nemen) zitten ze binnen no-time zonder vrije IP's of blokken.

De kosten zijn het niet in princiepe, dus je kan het niet voor veel geld aanbieden. De drempel wordt dan heel laag en een enorme toeloop / afname krijg je als je het toestaat direct. Uiteindelijk krijgt een ISP dan van RIPE bij een nieuwe aanvraag geen nieuw blok of met heel veel moeite en kan geen nieuwe klanten aansluiten.

En dan?

Straks met IPv6 het het echt geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 10-03-2005 21:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

bjck schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:55:
[...]
Straks met IPv6 het het echt geen probleem.
Dat zet me aan't denken... Bij XS4ALL kan je een "experimentele" IPv6 tunnel aanleggen. Dan heb je iig een lading IPv6 adressen tot je beschikking :). Jammer alleen dat, mocht de tegenpartij niet met IPv6 overweg kunnen, de datapakketjes middels IPv4 verstuurd worden... En da's denk ik wel wat je zoekt, nietwaar?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Jemboy
IceStorm schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:10:
Ik weet er geen maar ik vraag me wel af, waar heb je ip-adressen voor nodig? Ik kan eigenlijk zo goed als niks bedenken dat een ipje nodig heeft en niet anders op te lossen is ;).
Ik heb nu 1 IP-adres, met op poort:80 een "HTTP"-file server, op poort:443 staat mijn VNC.
Daarnaast wil ik ook 1x webmailserver en 1x een soort Terminal Server gaan draaien.

Ik hoor je nu al denken dat kan toch allemaal op 1 IP-adres, echter, ik wil de mogelijkheid hebben om ook op plekken waar alleen poort 80 en 443 zijn te webmailen en te "Terminal Server"-en, vandaar....

• Jemboy
Zijn er hier echt geen tweakers die ergens een ADSL abbo hebben lopen met meer dan 1 IP-adres? :'(

Verwijderd

Ja, ik zat bij www.eweka.nl alwaar je voor ik meen 2 euro per maand tot 3 extra ip's kan nemen. Helaas is eweka overgenomen door www.fiberworld.nl, waar ik deze optie niet heb teruggevonden. Je zou eens met beide providers kunnen bellen.
Succes.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

ik heb via surfsneladsl zelfs 16 adressen ;) (13 effectief) Draai dan ook twee servertjes en verder ben ik te lui om alles via nat te configureren...
Ook voor het misbruiken van polls is het soms handig :+

[ Voor 18% gewijzigd door freddifish op 13-03-2005 11:14 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• pistole
  • Laatst online: 16:28

pistole

Frutter

Jemboy schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 07:24:
[...]

Ik heb nu 1 IP-adres, met op poort:80 een "HTTP"-file server, op poort:443 staat mijn VNC.
Daarnaast wil ik ook 1x webmailserver en 1x een soort Terminal Server gaan draaien.

Ik hoor je nu al denken dat kan toch allemaal op 1 IP-adres, echter, ik wil de mogelijkheid hebben om ook op plekken waar alleen poort 80 en 443 zijn te webmailen en te "Terminal Server"-en, vandaar....
kan allemaal nog steeds op 1 ip-adres (http://bla/webmail ?).
RDP over port 80 of 443 gaat nog wel lukken maar niet als je ergens achter een proxy zit.

* pistole draait een verscheidenheid aan diensten via 1 IPv4 adres zonder problemen...

Ik frut, dus ik epibreer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb er een stuk of 8 via surfsneladsl (studenten abo) niet dat ik het gebruik, maar ik heb het wel.

• Jemboy
freddifish schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:11:
ik heb via surfsneladsl zelfs 16 adressen ;) (13 effectief) Draai dan ook twee servertjes en verder ben ik te lui om alles via nat te configureren...
Ook voor het misbruiken van polls is het soms handig :+
Helaas is jouw abbonement alleen voor studenten of instellinen die een band hebben met Surfnet.
BTW, ook de prijs valt 100% heb ik gezien.
Jammer...jammer dat ik geen student (meer) ben. :'(

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

via MyAdsl (van de mycom) krijg ik op elke pc een andere ip adres via dhcp.

Modem>>>Switch>>>pc's

Probleem was alleen dat ik niet tussen de pc's kon communiseren (of via internet en weer terug met 25 kB/s :?). En dat de ip adressen elke dag veranderde.

Ik zit inmiddels bij een nieuwe provider, dus weet niet of het nog steeds zo is.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
awaarle schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:24:
via MyAdsl (van de mycom) krijg ik op elke pc een andere ip adres via dhcp.

Modem>>>Switch>>>pc's

Probleem was alleen dat ik niet tussen de pc's kon communiseren (of via internet en weer terug met 25 kB/s :?). En dat de ip adressen elke dag veranderde.

Ik zit inmiddels bij een nieuwe provider, dus weet niet of het nog steeds zo is.
MyAdsl gaat via Cambrium als achterliggende ISP (net als TweakDSL) en dat is inderdaad een situatie daar qua DHCP. Maar is niet gegarandeerd dat het zo blijft werken en geen garanties op de IP's dat ze bij jou in gebruik blijven of kunnen blijven.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ralphh
  • Laatst online: 13-01 21:07
Ik heb ook surfsneladsl (van internlnet) en daar krijg je inderdaad standaard een blok van 16 adressen toegewezen. Is voor studenten en medewerkers van universiteiten e.d.

Waar vind je die informatie over tweakdsl? Ik kan het namelijk nergens vinden op hun site. Sowieso vrij weinig informatie, of kijk ik niet goed?

Verder heb ik ook alleen nog maar providers gevonden die meerdere IP's bieden bij zakelijk aansluitingen, maar die prijzen zijn direct heel anders.
Pagina: 1