Plexwriter PX-W4824A Brandt niet meer, leest wel

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik gebruik al een hele tijd Nero 6.3.0.3 nooit problemen gehad. Er is verder niets aan mijn configuratie veranderd, dus in die hoek hoeven we niet te zoeken.

Volgens mij is mijn writer namelijk defect aan het raken. Hij weigert nu om cd's te branden. Hij blijft hangen op de lead in, en aan het lampje op de writer is te zien dat ie soms schrijft en soms niet, bovendien spint ie steeds up en dan vertraagd ie weer. Als ik hem zijn gang laat gaan geeft ie na een hele tijd de melding dat de disc failed is, en de melding "no seek complete".

Deze keer had ik geen zin om te wachten en heb ik de burn maar afgebroken, maar zoals de screenshot hieronder laat zien, wordt weer die no seek melding gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.r.van.duijn/misluktburn.jpg

Is er iemand die hier meer over kan vertellen, specifiek over wat ik nog zou kunnen doen om tot een sluitende conclusie te komen over wat er aan de hand is? Bedankt voor jullie tijd alvast.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Al eens een ander merk CD-R geprobeerd? Misschien dat je huidige CD's behoort tot een slechte lichting?

U-DMA instellingen staan verder goed in Apparaatbeheer, chipsetdrivers vernieuwen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Al eens geprobeerd met Plextools en al met een nieuwe Firmware geüpgrade?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
@ Prutz0r: nope, heb dit probleem met diverse soorten cd'rs die het allemaal wel doen in mijn andere plextor (dvd) brander en het eerst ook deden in de brander waarover we spreken

@Shaggy: Ik zal plextools eens proberen. Firmware upgrade kan het vlgs mij niet aan liggen, tenslotte heeft ie het jaren prima gedaan....

Update:

Hieronder de grafiek en log van een testsessie met Plextools Pro XL.
De rode lijn is van een opzettelijk afgebroken test met cdrw, deze kan genegeerd worden, het gaat om de groene lijn. Het probleem deed zich niet voor met dit test prog.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.r.van.duijn/plex_grafiek.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.r.van.duijn/plex_log.jpg

Zijn er nu nog andere dingen die ik kan proberen?

[ Voor 41% gewijzigd door Tiberium op 11-03-2005 19:39 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
kick

Verwijderd

ik zou em es openmaken en het lensje met alcohol ff schoonmaken.
als je veel rookt gebeurd dit gewoon wel es.
wel met alcohol en niets bijtend !!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Hhmmz... ik rook niet, en als ik em openmaak vervalt mij garantie...

[ Voor 59% gewijzigd door Tiberium op 12-03-2005 16:00 ]

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
nog andere mensen met ideeen? Ik zit er nog steeds erg mee

Pagina: 1