Toon posts:

Beste TFT monitor (=< 20") voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een home-theater pc te komen van HP:

http://h10010.www1.hp.com...25-12089574-25520007.html

Maar nu vraag ik me af welke monitor nou het beste is voor op de computer. De computer koop ik namelijk zonder monitor, heb hier nog een 15" TFT staan die ik zolang wil gebruiken totdat ik een beetje leuke monitor kan betalen.
Nu heeft HP een heel mooie monitor, maar ik weet niet of het iets is om echt tv op te kijken etc. Ik heb geen tv waarop ik hem aan wil sluiten, aangezien ik hem ook als office-pc wil gebruiken.

http://h10010.www1.hp.com...14713-314713-7182885.html

Dat leek me wel een mooie monitor, maar 1500euro is natuurlijk een hoop geld en ik zou graag zien dat ik een mooie kwaliteit kreeg voor dat geld.

Heeft iemand ervaringen met dit scherm? Of zijn er mensen die me op voorhand al een ander scherm, van ongeveer dezelfde resolutie, aan kunnen raden?

alvast bedankt

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Uhm, misschien mis ik iets, maar het doel van een HTPC is toch dat je deze aan de tv aansluit en zodoende de monitor weg laat?
Maar goed, je wil dus geen tv gebruiken.... dan voor de grootste monitor gaan die je kunt betalen :P
Alleen is TFT/LCD minder geschikt om films op te kijken... maar dat is misschien persoonlijk.

DIe hp ziet er kwa specs leuk uit... denk alleen dat ze hier en daar een beetje liegen. Tot 16ms zal wel vanaf 16ms zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door KBDE op 10-03-2005 18:09 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

Duinkonijn

Huh?

je 15 inch tft gebruiken om te werken, en een beamer kopen voor te kijken ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Als de TS daar ruimte voor heeft is dat inderdaad wel een mooie oplossing..

De Apple Cinema Displays zijn natuurlijk echt geweldig als grote TFT's...maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan.

En kijk trouwens in dit topic: Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 3)

[ Voor 11% gewijzigd door HyperioN op 10-03-2005 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
mjah zo'n apple is wel mooi, maar die kosten iets van 3000 euro en dat is me net iets te veel van het goede.. een beamer is ook wel leuk, maar die worden ook al snel duur als je ook tv wilt kijken met de lampen aan.

ik heb ook wel graag een breedbeeld tft.. want dat leek me wel mooi met films etc, maar ik weet niet veel van beeldschermen af. ik zag de hp staan bij OfficeCentre en ik vond het echt een geweldig mooi beeld, maar ik kijk dus als een leek naar die dingen.
hoe groter hoe mooier ;)

maar er zijn gewoon dingen die belangrijk zijn voor een scherm, dus die moet ie goed doen. ik wil er tv op kijken, dvd's op kijken, spelletjes op spelen en brieven op typen, meer niet eigenlijk.

maak ik dan een goede keuze met dat scherm van hp ?