Toon posts:

[javascript] IE vs firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier van got dit scriptje

<SCRIPT Language="JavaScript">
function Venster(link) {
scherm = open(link,"venster","width=330, height=410, directories=no,locatoin=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,status=no,toolbar=no");
}
</SCRIPT>

In IE werkt het maar in firefox niet. Als ik dit zo aanzie is de schrijver nogal inconsequent omgesprongen met aanhalingstekens maar is dit nu ook de reden dat dit niet werkt?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij moet 't sowieso window.open zijn :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

misschien
code:
1
window.open()
ipv direkt enkel 'open()'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 19:05
Osiris schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:15:
Volgens mij moet 't sowieso window.open zijn :)
Dat hoeft volgens mij niet... Hij valt automatisch terug naar window, net als bij alert("bla") gebeurd.

//Edit:
hier doet ie het ook prima, alleen vangt de popup blocker em netjes af... Zoals afgesproken... Glashelder, geen venster :) Check ook even je javascript instellingen in FF

[ Voor 29% gewijzigd door Morrar op 10-03-2005 17:20 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wat werkt er niet precies? de default instellingen van Firefox beletten je overigens de statusbar te verbergen, misschien dat je dat bedoelt?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
>crrisp

ff opent wel een nieuw venster maar dit is gewoon beeldvullend. Ik zal eens in de defaults neuzen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:23:
>crrisp

ff opent wel een nieuw venster maar dit is gewoon beeldvullend. Ik zal eens in de defaults neuzen.
Jij hebt waarschijnlijk in FF ingesteld dat JS niet aan je venstergrootes mag zitten ;)

• Morrar
^^ Wat hij zei ;)

Hij opent em dus wel, maar ws. mag je geen windows met JS resizen. Dat is een instelling in FF.

Options -> Web Features -> Enable Javascript -> Advanced. Bovenste optie: move or resize existing windows.

Edit: Overigens is het location=no en niet locatoin... Hier werkt t trouwens prima ook met die JS-setting uit...

[ Voor 95% gewijzigd door Morrar op 10-03-2005 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het moet toch iets anders zijn want het wil niet werken in FF.
Bedankt voor het opmerken van de spelfout :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat als je de spatie tussen 'width=330,' en 'height=410' weghaalt, dus:
code:
1
scherm = window.open(link,"venster","width=330,height=410,directories=no,location=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,status=no,toolbar=no");

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
>RM-rf
Helaas. FF lijkt ook voorheen een kleiner venster te openen in het midden van het scherm. In een fractie van een seconde wordt het scherm gemaximaliseerd en het geopende venster reageert nergens meer op. In eerste instantie lijkt het dus goed te gaanj. Ik zal dus eerst FF eens opnieuw installeren.

• Morrar
En er zit geen scriptje in het nieuwe venster wat dat doet? Want zoals gezegd lijkt deze code dus te werken, maar misschien is er dus een ander euvel. Dat zou een script in het nieuwe venster kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Met een nieuwe install is het probleem weg.
Ieg bedankt allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is gewoon weer terug maar gelukkig alleen op deze computer. Op de notebook werkt het gewoon wel. Het lijkt dus op en conflict met een ander programma.

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:19:
wat werkt er niet precies? de default instellingen van Firefox beletten je overigens de statusbar te verbergen, misschien dat je dat bedoelt?
Die van internet explorer ook sinds SP2 tenzij je in een local zone zit.
Pagina: 1