Aarrghhh ScanJet 4100C ellende!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Natuurlijk (achteraf) de grootste fout om uberhaupt aan dit rampenapparaat te beginnen, maar daar is het nou te laat voor.

Probleem: Krijg met de beste wil ter wereld die scanner niet aan de praat. Foutmelding komt aan met "kan em niet vinden, kijk op ie aan staat" hehe, toelik staat ie aan, twee verschillende usb kabels geprobeerd, sofware er opnieuw ingezet, maar bij config komt er maar niks behoorlijks oner "scanners" te staan.

Wellicht mis ik een driver (heb die cd wel, maar krijg daar ook niks vanaf, ben al op http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpscanjet47301_swen.html geweest, maar daar staan geen drivers (alleen patches en upgrades :( :( :( ).

Bellen met HP is ook zo'n feest, of met een kluitje in het riet (domme antwoorden krijgen) Of je mag voor VIJFTIG gulden (!!!!!!!!) een iets slimmere helpdesker bellen, of je mag voor een kapitaal een nieuwe CD gaan bestellen, waar je ook nog eens voor moet -->BELLEN<-- naar Engeland. (internet? huh? :? )

Het mag duidelijk zijn dat ik overweeg deze galbak aan een touw te knopen en er een creatief anker van te maken :D , maar wellicht is er een tweaker die het scannertje van deze ondergang kan redden!

Thanx In Adv.

Verwijderd

heb je de lock er wel goed afgehaald?

Verwijderd

1. vergrendeling eraf halen
2. installeren voor USB
3. rebooten en dan pas je scanner er aan
--------------------------------------------
dat is waarschijnlijk niet nieuw voor je.

4. staat je usb pooort aan, en check of je usb poort geen gedeelde IRQ heeft met een ander apparaat.
5. gebruik je andere HP rand app. ( printer ofzo. want HP produkten werken niet zo lekker samen. Ja, haal dat ff los/weg.
6. probeer hem op een andere pc om the kijken of de scanner het daar doet.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ja volgens mij wel, gisteren ging ook even de lamp branden enzo. Heb al geprobeerd het kreng open te mollen, maar dat gaat toch niet zo eenvoudig...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
Retourneren, misschien een optie ? Bent wel erg tweakerig als je nu al een scanner wilt openen ...

-

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Heb op SiSoftSandra gezien dat irq setting 5 is, samen met soundblaster audiokaart. wellicht het probleem? If yea, hoe verander ik dat.? Bios instelling?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
scanner opengesloopt (foto zien?), lamp brandt, vergrendeling weggehaald, duidelijk niet de scannert zelf... :(

Verwijderd

zie bv in de bios/moederbord boekje of er pci-sloten een irq delen met je usb.
zo ja, steek een of een paar pci kaarten om zodat het desbetreffende pci slot vrijkomt, of zodat er een andere kaart zit die misschien geen conflicten veroorzaakt

Verwijderd

Ik heb 4 x mijn HP 4100 C moeten vervangen, allemaal kapot intern. Laatste versie begomn zelfs te roken... IK had het wel zo geregeld dat HP MIJ belde ipv andersom...

Maar ik heb de mijne nu zo`n 2 jaar, en werkt nu prima........ Denk dat ik mzl heb met deze... kutdingen :(

Verwijderd

kan je hem ook met paralelle kabel testen?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Geluidskaart is pci, irq5, net als usb. Probleem??? Ga zo wel ff proberen met een ander slot.

Parallele kabel? nope, kan alleen op usb.

• UvaJari
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 23:29

UvaJari

A3 = prettig

Zorg dat er geen USB hub tussen zit want dat werkt niet.
Ik heb ook veel problemen met dat ding!
Nu is ie weer voor reparatie onderweg....

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
geluidskaart op irq 11 (samen met vga) gezet (gaat goed geen konflikt), usb alleen op 5, geen usb hub. Kafferding doet et nog steeds niet. Begint nu echt hinderlijk te worden...

Verwijderd

hang geen andere randapp. aan van hp ofzo??

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
wel een hp printer, maar die twee samen hebben nooit probs gegeven. Tis wel een usb, maar daar niet op aangesloten (parallellepoort)

Verwijderd

Dat kan problemen geven.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Priner er af gehaald, helpt niks. Gisteravond scanner op andere PC getest, liep als een zonnetje, die is dus niet stuk... Om echt een beetje moe van te worden. Op de een of andere manier herkent mijn pc die rare scanner niet. Ook bij het configscherm scanners/cameras staat de scanner niet. Camera trouwens ook niet, hoewel die op dezelfde USB poort zit, en goed werkt.

Nieuwe ideeen? Graag!! :)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n drama ding! Ik heb echt alles gebackuped en daarna format c: en opnieuw beginnen. Het is een beetje drastisch direct maar ik stond met dat klote ding in mijn handen om het direct uit het raam te gooien. Bij mij zij dat HP sucks installatie programma dat er een driver mist op die bijgeleverde cd.........ik ben opnieuw begonnen (format c:) en dat shit ding werkt weer! in samenwerking met een deskjet 690c poep printer!
Succes met hp shit!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Format c... Ik was al bang dat het vroeg of laat naar boven zou komen. :( Echt geen zin in. Nou ja, dan ga ik dat maar eens doen een dezer dagen/weken/maanden.) Hoopte dat er een mooie tweakin' oplossing zou zijn die ik nog niet bedacht had... ;(

Verwijderd

Probeer eens met Uninstall van Norton Symantec die rotzooi HP PrecisionScan LT software in Programma's te verwijderen. Dit haalt veel weg meer dat uninstall!
Ik gebruik SystemWorks 1.0 van Symantec! echt toppie! die haalt tenminste alles!! weg en niet de helft en probeer daarna na een ffrisse start die troep opnieuw te installeren! Succes

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Uninstall van Norton was niet te downen (trial page van Norton unavailable) heb het met McAfee uninstall gedaan. Hele scanjetbende eruit gekieperd, Opnieuw geinstalleerd, geen effect...

Ergens in de verte zie ik MisterFormatC aan komen lopen... :(

Thanx anyway. (of zijn er nog meer ideetjes?)

Verwijderd

Welk Moederboard gebruiken jullie, ik heb het probleem ook, maar begin eraan te denken dat het aan mŽn moederboard ligt.
Hiervoor had ik een aopen AX6BC en alles werkte perfect, nu een Abit SE6 en een en al ellende, heb wel een uitgebreide uninstall handleiding gehad...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
via usb chipset misschien? dan is er een win98 pats te downloaden.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb een Asus Cuv4X moederbord, hij heeft het wel erop gedaan (once upon a time...).

Win 98 pats ???? zegt me niets (kan ik weer wat leren! :) )

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• BaseT
  • Laatst online: 13-06 23:51
probeer software es te installeren als de scanner nog niet aangesloten is kan zijn dat je systeem er dan beter naar zoekt

klinkt heel vreemd maar kan echt werken :)

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
...dat staat zelfs in de manual :?...

ZerO, lijkt wel een interessante link, maar weet niet wat ik er precies mee moet. Bios flashen om zo'n dom HP geval aan te sluiten? Misschien wat meer uitleg? Graag!

(voel me weer heel errug newbie :( )

edit:
zo newbie da'k weer typfouten maak :'(

Pagina: 1