[Mdaemon] welke DLL voor spell check?

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Doordat de boot partitie van de server gecrasht was moest deze opnieuw geïnstalleerd worden. Mdaemon 6.8.5 stond op D en in principe is deze zonder problemen weer te starten met alle users, Email enz er op en er aan.
Echter bij de spellingscontrole van Worldclient gaat het mis, ik krijg dat venster wat er normaal in staat niet te zien als ik op 'spell check' klik. Als ik de logs er op na lees vind ik dit:

code:
1
2
3
N/A: Thu 2005-03-10 12:56:17: [JPBNLNS] BegRequest: View=12 Session=JPBNLNS&View=Compose&SpellCheck=Yes
N/A: Thu 2005-03-10 12:56:17: [JPBNLNS] Spell check attempted, but the DLL is not loaded!
N/A: Thu 2005-03-10 12:56:17: [JPBNLNS] EndRequest: View=12 Session=JPBNLNasS&View=Compose&SpellCheck=Yes

Het zou goed kunnen dat Mdaemon deze DLL ooit in de windows of de admin documents en settings map gezet heeft, echter vraag ik me alleen af welk DLL bestand hiermee bedoeld wordt?
Ik heb tevens nog een Mdaemon machine waar ik wat vanaf kan kijken of het benodigde DLL bestand van kan kopieren.

PS: Portland (leverancier in NL) geeft de simpele oplossing dat Mdaemon maar opnieuw geinstalleerd moet worden, dat kan ik zelf ook bedenken :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Mdaemon is heel simpel over te pompen.

Installeer MDaemon gewoon helemaal opnieuw. (setup), en kopieer daarna de /app directory terug. Alle ini en config files staan in die dir, en dat kun je zonder problemen terugzetten. (ik backup daarom de app dir dus ook mee). Ik ga er wel vanuit dat je de userdatabase van mdaemon afzonderlijk van je windows hebt, dus zegmaar mdaemon default.

6.8.5 is wel een oudere versie, ik draai zelf 7.2.3 (uit mn hoofd), de 6.8 serie moet je ff opzoeken maar ik geloof dat alt-n ook wel ergens de oudere versies op een rijtje heeft.

Enne, portland... mijn ervaringen met alt-n direct (hun newsgroep/forum) is een stuk beter, werkt stukje sneller.

Ik zou 'm wel alleen weer op D: installeren op dezelfde dir, al weet ik niet in hoeverre dat uitmaakt.

http://files.altn.com/MDaemon/Archive/6.8.5/

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 10-03-2005 19:16 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daylights schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:08:
PS: Portland (leverancier in NL) geeft de simpele oplossing dat Mdaemon maar opnieuw geinstalleerd moet worden, dat kan ik zelf ook bedenken :(
Logisch ;) dan wordt die DLL weer registered namelijk ;)
En zoals DJSmiley zegt: je kan 'm desnoods gewoon eroverheen installeren zonder verlies van data.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Mja, dan denk ik dat ik er idd niet echt onderuit kom dan Mdaemon er overheen te installen. Dat het een oude versie is, is om het simpele feit dat de klant geen geld (over) heeft voor een nieuwe licentie.

Echter zal ik dan toch in een keer in de late avonduurtjes de server down moeten brengen, ik had stiekem gehoopt op een simpele oplossing waarbij ik hooguit de Worldclient een keer opnieuw op hoefte te starten :|

[edit]

Aangezien ik hier nog een testmachine heb met Mdaemon, is er een mogelijkheid te checken welke DLL er wanneer geladen wordt? Of waar om gevraagd wordt? Misschien mbv een soort scanprog wat realtime de processen bekijkt.... ik roep maar wat.

[ Voor 24% gewijzigd door Daylights op 11-03-2005 08:58 ]

• DJSmiley
Daylights schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 08:55:
Mja, dan denk ik dat ik er idd niet echt onderuit kom dan Mdaemon er overheen te installen. Dat het een oude versie is, is om het simpele feit dat de klant geen geld (over) heeft voor een nieuwe licentie.

Echter zal ik dan toch in een keer in de late avonduurtjes de server down moeten brengen, ik had stiekem gehoopt op een simpele oplossing waarbij ik hooguit de Worldclient een keer opnieuw op hoefte te starten :|

[edit]

Aangezien ik hier nog een testmachine heb met Mdaemon, is er een mogelijkheid te checken welke DLL er wanneer geladen wordt? Of waar om gevraagd wordt? Misschien mbv een soort scanprog wat realtime de processen bekijkt.... ik roep maar wat.
Wat is het probleem met opnieuw installeren en /app terugzetten? Dat is in 10min gedaan, en de server hoeft nieteens down. (alleen mdaemon zelf uiteraard wel).
Niet dat je het dus overdag moet doen, maar even om aan te geven.

En afaik weet werkt de 6.8.5 licentie code ook prima op 7 hoor. Of er was een mogelijkheid om gratis een key aan te vragen aan de hand van je 6.8 key, dat weet ik niet meer, ik heb t ooit voor mn werk gedaan.

En als je zelfs een testmachine hebt, waarop kopieer je dan niet /app van de productieserver over de mdaemon die je installeerd op de testmachine? dan zul je zien dat t werkt :)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Mja het enige nadeel is dat de betreffende server 100 km verderop staat en de testmachine hier.

Maar ik krijg steeds meer goede ideeen, aangezien het geen mega haast heeft zoek ik nog even verder tot ik de beste manier gevonden heb :)

• DJSmiley
Daylights schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:13:
Mja het enige nadeel is dat de betreffende server 100 km verderop staat en de testmachine hier.

Maar ik krijg steeds meer goede ideeen, aangezien het geen mega haast heeft zoek ik nog even verder tot ik de beste manier gevonden heb :)
Geen remote beheer?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Dat uiteraard wel, maar om even de complete map via het net hier naartoe te halen.... sja. Kan wel, maar als het niet echt hoeft liever niet. Die enigszins crappy verbinding daar heeft al zoveel te lijden onder het behoorlijke Email verkeer van zo'n 200 users. Exchange was misschien een beter plan geweest, maar dat laat het budget zover ik weet niet toe.
Pagina: 1