Toon posts:

problemen wireless zero config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via mijn wireless speedtouch modem wel verbinding op de ene laptop niet op de andere.
Ze hebben beide een ingebouwde WLAN.
Op de laptop die niet werkt is mijn bereik uitstekend, maar toch kom ikhet internet niet op door:
beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Bij het selecteren van het draadloze netwerk wordt aangeven dat deze niet kan worden geconfigureerd en dat de service wireless zero config moet worden gebruikt.

Deze kan ik nergens vinden, en wat te doen als ik hem vind??
Ik kom ook niet oo 10.0.0.138 met die pc, met de andere pc's wel en alle instellingen lijken goed te zijn. Beveiliging staat helemaal uit, dus geen WPA of WEP.

Wat ook vreemd is is dat bij eigenschappen van de draadloze netwerkverbinding alleen nog maar de tabbladen algemeen en geavanceerd staan, draadloze verbinding is pleite!

Wie weet wat ik kan doen?

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 04:44
Bij het selecteren van het draadloze netwerk wordt aangeven dat deze niet kan worden geconfigureerd en dat de service wireless zero config moet worden gebruikt.
Start>Uitvoeren>services.msc

en start daar de service "wireless zero config"

De melding betekent dat die service niet aan staat, zodra je hem aan hebt gezet kun je waarschijnlijk weer je netwerk op de normale manier selecteren.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

je moet je wireless zero configuration service starten:

start -uitvoeren- services.msc

zoek deze service op, dubbelklikken en opstarttype op automatisch zetten.

dan kan je de service starten of de machine rebooten.
dan even testen :)

edit: :O ik langzaaam typen vandaag..

[ Voor 9% gewijzigd door bratos op 10-03-2005 16:16 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
ok dat was makkelijk! bedankt.

Ik zie nu alle netwerken, kom er alleen nog steeds niet op. Beveiliging staat op 0
SSID naam is hetzelfde maar kan geen netwerkadres verkrijgen met mijn ingebouwde wlan.
Als ik het bij speedtouch behorende PCMCIA kaartje er in doe doet hij het wel.
De ingebouwde WLAN heeft het wel gedaan op het modem, dus daar ligt het niet aan.

is er iemand met een oplossing?? verwijderen van IEEE 802.1x maakt niets uit

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 18:58 ]

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 21:24
Toevallig heb ik het geen netwerkadres verkrijgen probleem laatst nog gezien bij een klasgenoot. Daarbij had hij ooit eens gerommeld aan de services, sommige manual of disabled.

Kijk eens bij de volgende services en zet ze eventueel op 'Automatisch':
Computer Browser
DHCP Client
Network DDE
Network DDE DSDM
Network Connections

Dat zijn als het goed is de 'voornaamste' services die je eventjes moet checken. Het advies is hierbij altijd, lees goed de beschrijving door en bepaal mede daardoor of je het nodig hebt of niet.

Zowiezo wordt een service gestart zodra hij noodzakelijk is bij manual en automatisch, maar af en toe kan hij dat weigeren bij de manual setting; vraag me niet waarom, tis Windows ;).

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Topicstarter
helaas, dit is het ook niet. Wordt er echt chagerijnig van!
Op 10.0.0.138 staat wel de mac van mijn intel 2200 bg, maar als niet geregistreerd.

is er iemand die het verlossende woord heeft?

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 21:24
Welk merk Wireless kaartje(s) heb je erin zitten? Wellicht is het een driver / extra software probleem.

Dezelfde klasgenoot waar ik het over had heeft ook veel problemen met het connecten naar het wireless netwerk in TUDelft. Een of andere manier zit z'n WLAN-kaart software met zijn settings te kloten, dus hardmatig wordt een andere SSID ingevuld in z'n hardware eigenschappen van z'n kaartje... terwijl je deze settings dus eigenlijk bij de eigenschappen van z'n kaartje / wireless settings zou moeten invullen.

Als er een andere SSID hardmatig erin staat, kun je als het goed is niet connecten naar een Access Point die SSID + MAC filtered + WEP key enabled heeft.

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Topicstarter
het is een intel (R) PRO/ wireless 2200BG Network Connection.
Het lijkt of automatisch steeds die wireless zero config wordt uitgezet.

Hij heeft het eerder wel gedaan, dus hij kan wel verbinding maken met dat speedtouch modem, hij krijgt nu alleen geen netwerktoegang terwijl de verbinding uitstekend is.

Toen ik wep aan had staan en de wep hex invoerde werkte het prima, alleen toen kan een andere laptop er niet op. Heb ik het beveiligingsniveau naar beneden gehaald, dus wep uit en wpa ook toen deed de andere het wel, maar mijn laptop dus niet meer.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ga ervan uit dat je een 580 modem hebt? Gebruik je WinXP? Zo ja, zorg er dan voor dat je service pack 2 geinstalleerd hebt. Staat er nog Speedtouch software op de laptop? Zo ja, verwijder deze dan. Start Wireless Zero Config op? Zo nee, gan dan naar het venster met de services, rechtsklik op de wireless zero config, linksklik eigenschappen, zet opstarttype op automatisch en start de service.

Op welke manier is nu je modem beveiligd, WEP/WPA? Staat SSID broadcast aan of uit? MAC toegang aan, uit of tijdelijk?

Verwijderd

Topicstarter
het is uiteindelijk gelukt!!
ik heb een utility gedownload van mijn netwerkkaart (link)

simpel ok klikken en alles werkt weer.

Verwijderd

zijn die drivers alleen voor dell systemen ? ik zit met een 2200Bg kaart in een Fujistu Siemens met hezlefde probleem?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je kan gewoon bij Intel zoeken natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
BackSlash32 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:32:
je kan gewoon bij Intel zoeken natuurlijk ;)
wlan drivers krijg je niet bij intel, die verwijzen je door naar de fabrikant van je laptop

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Erik schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:36:
wlan drivers krijg je niet bij intel, die verwijzen je door naar de fabrikant van je laptop
*BEEEEEP*

Wrong :+

http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/cs-010623.htm

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1