[2003/XP] Monitor driver probleem bij unattended RIS

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-04 15:42
Ik ben bezig een RIS server op te zetten om unattended xp op pc's te installeren. Dat gaat redelijk maar ik loop tegen een probleem op.

ristndrd.sif heb ik aangepast zodat hij niet meer licenses-keys e.d. vraagt. Ik heb de drivers voor netwerk, audio, modem en vga worden netjes meegeinstalleerd. Echter nadat hij de vga-kaart automatisch heb geinstalleerd komt er een hardware-popup, met de vraag of ik wil verbinden met internet om een driver te zoeken. als ik hierop nee antwoord installeerd hij netjes de plug&play-monitor driver die bij windows zit. Prima, die driver wil ik ook gebruiken, maar hoe regel ik het dat hij niet met de vraag komt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat ik begrepen heb: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;883667 zou die patch dat probleem moeten oplossen. Ik heb het nog niet kunnen uitproberen :

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je trouwens nog meer unsigned maar wel werkende drivers gebruikt zou je ook
code:
1
2
3
[Unattended]
......
DriverSigningPolicy=Ignore

in je .sif kunnen proberen.

Ik heb nog geen issues als de jouwe met driversigning gehad eerlijk gezegd, en die ignore gebruik ik ook alleen als ik ergens een unsigned driver heb.
Dan zet ik 'm vervolgens later weer via een regsetting aan @ T-13 (runonce stage)

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 11-03-2005 00:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-04 15:42
"DriverSigningPolicy=Ignore" staat al in ristndrd.sif

Het probleem begon pas toen ik via RIS ook de video-driver liet installeren. Daarvoor installeerde windows gewoon de standaard vga en monitor drivers. Pas toen ik de video-kaart installeerde ging hij ook proberen een monitor-driver te installeren.

Wat ik vreemd vind is dat hij voor heel veel andere zaken zonder gebruikers-interactie gewoon de standaard windows-drivers installeerd maar voor iets simpels als een monitor werkt het niet.

De pc in kwestie is overigens een Dell D505 laptop, de drivers komen ook van de dell-site af en waren (geloof ik) gesigned.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb al heel wat hardware met een unattended install / RIS geinstalleerd, maar eigenlijk nog nooit gedonder gehad met monitor drivers...
Zal wel specifiek zijn dan voor die Dell?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device