Toon posts:

[Exchange2000 / ColdFusion 6] E-mail blocked coldfusion?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem; Wij hebben een MS Exchange 2000 server draaien (Voorzien van de laatste patches).
Verder hebben wij een webserver draaien onder IIS. Deze werkt weer samen met ColdFusion 6.0 server.

Coldfusion biedt e-mail faciliteiten;
Wij verzenden onze e-mail via externe smtp server smtp.kabelfoon.nl.

De exchange server kan probleemloos e-mail versturen. De Cold-Fusion server daarentegen kan geen enkele verbinding krijgen. Wij maken gebruik van de standaard poort 25.

De Coldfusion foutmelding die ik krijg in het errorlog is de volgende:
Could not connect to SMTP host: smtp.kabelfoon.nl, port: 25; nested
exception is: java.net.SocketException: Connection aborted by peer: connect

Ik heb ook 127.0.0.1 geprobeerd, in een poging gebruik te maken van de exchange server mail factiliteiten.. maar ik doe hier vast iets fout.
Specify the server for sending dynamic SMTP mail messages. This can be an
Internet address (such as mail.company.com) or the IP address of the mail
server (such as 127.0.0.1).

De foutmelding heeft het ook over java.net; Ik had bedacht dat een herinstallatie van ColdFusion wellicht het probleem zou verhelpen. Dit was niet het geval. Sterker nog, ik mocht ook gelijk Exchange Server opnieuw installeren vanwege een IIS remove/reinstall.

De exchange server is een redelijk recente installatie. Ik heb geprobeerd alle tweakers tips op te volgen voor het dichttimmeren van relay opdrachten. Voordat exchange etc. werd geinstalleerd verstuurde coldfusion nog wel e-mails.

Heeft iemand enig idee waar ik moet kijken?

Merci!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Hoe is het gesteld met je firewall. Ik heb ook Coldfusion 6. Heb nergens problemen mee, gewoon het netwerk adapter adres van je mailserver opgeven.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het interne netwerk adres geprobeerd. Maar dit geeft ook bij 'connection test' in coldfusion de foutmelding Connection Verification Failed.

Op dit moment maken wij gebruik van subnet 255.0.0.0 ipv 255.255.255.0
Kan dit van invloed zijn?

De firewall laat port 25 gewoon door. Ik hoef hiervoor toch geen andere port in te stellen dan port 25?

Verder, nogmaals ter herhaling, maak ik gebruik van een connector naar smtp.kabelfoon.nl
Maakt dat nog wat uit voor het configureren van coldfusion?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
als kabelfoon van jouw e-mail accepteerd van dat ip dan is er niks aan de hand.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Move PNS > NT

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19
Kun je op de server zelf wel telnetten naar smtp.kabelfoon.nl ??

Zo nee, dan moet je eens beginnen met je firewall enz te checken. Zoals je 't nu stelt, is het niet duidelijk of je server de hele mailserver niet kan bereiken of dat t expliciet ergens in CF of exchange zit.

Verwijderd

Topicstarter
Telnet is port 23, die is geblokkeerd. Ik kan deze natuurlijk wel openen... Deze hoeft toch niet geopend te zijn voor Coldfusion?

Ter verdere informatie.. ja e-mail werkt wel goed vanuit de exchange server... dat is het vreemde.

Wij hebben de volgende porten geopend;
80
1494
8245
25

Maar meer is toch niet noodzakelijk er voor.. toch?

Verwijderd

Topicstarter
Of kan het met DNS te maken hebben? Of met active directory security settings?

Er komen iig geen foutmeldingen bij in het systeem errorlog.. alleen maar het coldfusion mail errorlog.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar... bump voor de maandagochtend.. Ik hoop dit probleem wel op te lossen :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:39:
Telnet is port 23, die is geblokkeerd. Ik kan deze natuurlijk wel openen... Deze hoeft toch niet geopend te zijn voor Coldfusion?

Ter verdere informatie.. ja e-mail werkt wel goed vanuit de exchange server... dat is het vreemde.

Wij hebben de volgende porten geopend;
80
1494
8245
25

Maar meer is toch niet noodzakelijk er voor.. toch?
de test voor mailserver administrators is telnetten.
En dan natuurlijk niet op poort 23, maar op poortje 25

dat ziet er dan zo uit:

code:
1
2
3
telnet smtp.euronet.nl 25

220 smtp0.euronet.nl ESMTP Postfix

dan zie je dus dat de mailserver reageert op je verzoek

dat bedoelt men daarmee.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest en kwam tot de voor mij verrassende conclusie dat dat geblocked is.
Ik heb in de router wel ingesteld dat er een port redirect is (nat) van 25 naar dat systeem.
Moet ik uitgaande porten ook openstellen ? en zo ja... in welk rubriekje zou ik zo iets moeten vinden?

Op de server zelf staat geen firewallsoftware geinstalleerd. Het apparaat hang direct aan de router. De router hangt weer aan een (dom) modem.

-> Waar kan ik over het algemeen uitgaande port informatie vinden?
(Gebruikte test was Telnet Smtp.kabelfoon.nl 25)

-> Als ik telnet 127.0.0.1 80 doe krijg ik een zwart scherm (dus dat zal wel verbinden). Telnet 127.0.0.1 25 doet weer niets. Moet Telnet 127.0.0.1 uberhaubt werken?

Tnx!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:36:
Ik heb het getest en kwam tot de voor mij verrassende conclusie dat dat geblocked is.
Ik heb in de router wel ingesteld dat er een port redirect is (nat) van 25 naar dat systeem.
Moet ik uitgaande porten ook openstellen ? en zo ja... in welk rubriekje zou ik zo iets moeten vinden?
Als je poort 25 geforward hebt dan is dat voor INCOMING verkeer, dus vanaf het grote boze internet naar jouwn pc'tje toe.
Je probleem is OUTGOING verkeer, dus VANAF je LAN naar de WAN.
Dit kun je configureren in je router.
Op de server zelf staat geen firewallsoftware geinstalleerd. Het apparaat hang direct aan de router. De router hangt weer aan een (dom) modem.
Dus misschien eens de router checken
-> Waar kan ik over het algemeen uitgaande port informatie vinden?
(Gebruikte test was Telnet Smtp.kabelfoon.nl 25)

-> Als ik telnet 127.0.0.1 80 doe krijg ik een zwart scherm (dus dat zal wel verbinden). Telnet 127.0.0.1 25 doet weer niets. Moet Telnet 127.0.0.1 uberhaubt werken?

Tnx!
als telnet op poort 80 werkt betekent dat er een service luister op die poort (IIS) waarschijnlijk.

als 25 niet werkt, betekent dat er iig geen SMTP server staat te luisteren op die poort.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1