Ik heb een probleem; Wij hebben een MS Exchange 2000 server draaien (Voorzien van de laatste patches).
Verder hebben wij een webserver draaien onder IIS. Deze werkt weer samen met ColdFusion 6.0 server.
Coldfusion biedt e-mail faciliteiten;
Wij verzenden onze e-mail via externe smtp server smtp.kabelfoon.nl.
De exchange server kan probleemloos e-mail versturen. De Cold-Fusion server daarentegen kan geen enkele verbinding krijgen. Wij maken gebruik van de standaard poort 25.
De Coldfusion foutmelding die ik krijg in het errorlog is de volgende:
Could not connect to SMTP host: smtp.kabelfoon.nl, port: 25; nested
exception is: java.net.SocketException: Connection aborted by peer: connect
Ik heb ook 127.0.0.1 geprobeerd, in een poging gebruik te maken van de exchange server mail factiliteiten.. maar ik doe hier vast iets fout.
Specify the server for sending dynamic SMTP mail messages. This can be an
Internet address (such as mail.company.com) or the IP address of the mail
server (such as 127.0.0.1).
De foutmelding heeft het ook over java.net; Ik had bedacht dat een herinstallatie van ColdFusion wellicht het probleem zou verhelpen. Dit was niet het geval. Sterker nog, ik mocht ook gelijk Exchange Server opnieuw installeren vanwege een IIS remove/reinstall.
De exchange server is een redelijk recente installatie. Ik heb geprobeerd alle tweakers tips op te volgen voor het dichttimmeren van relay opdrachten. Voordat exchange etc. werd geinstalleerd verstuurde coldfusion nog wel e-mails.
Heeft iemand enig idee waar ik moet kijken?
Merci!
Verder hebben wij een webserver draaien onder IIS. Deze werkt weer samen met ColdFusion 6.0 server.
Coldfusion biedt e-mail faciliteiten;
Wij verzenden onze e-mail via externe smtp server smtp.kabelfoon.nl.
De exchange server kan probleemloos e-mail versturen. De Cold-Fusion server daarentegen kan geen enkele verbinding krijgen. Wij maken gebruik van de standaard poort 25.
De Coldfusion foutmelding die ik krijg in het errorlog is de volgende:
Could not connect to SMTP host: smtp.kabelfoon.nl, port: 25; nested
exception is: java.net.SocketException: Connection aborted by peer: connect
Ik heb ook 127.0.0.1 geprobeerd, in een poging gebruik te maken van de exchange server mail factiliteiten.. maar ik doe hier vast iets fout.
Specify the server for sending dynamic SMTP mail messages. This can be an
Internet address (such as mail.company.com) or the IP address of the mail
server (such as 127.0.0.1).
De foutmelding heeft het ook over java.net; Ik had bedacht dat een herinstallatie van ColdFusion wellicht het probleem zou verhelpen. Dit was niet het geval. Sterker nog, ik mocht ook gelijk Exchange Server opnieuw installeren vanwege een IIS remove/reinstall.
De exchange server is een redelijk recente installatie. Ik heb geprobeerd alle tweakers tips op te volgen voor het dichttimmeren van relay opdrachten. Voordat exchange etc. werd geinstalleerd verstuurde coldfusion nog wel e-mails.
Heeft iemand enig idee waar ik moet kijken?
Merci!