Toon posts:

[NT4/2003] Tijd synchoniseren op nt geeft "access denied"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag

Ik heb een Nt server die moet synchroniseren met een 2003 server
Alleen als ik het commando Net time \\server /set /yes geef

Krijg ik een toegang geweigerd.

ik heb 5 servers 3 op 2003 en 2 op NT, van NT naar NT lukt wel en 2003 naar 2003 lukt ook maar niet van NT naar 2003 ik heb geen AD draaien want ieder heb een static adres dus ik kan ook geen timeservices aanmaken
Server 1 (2003) moet de tijdserver worden en de NT doos moet synchroniseren met 2003

Ik denk zelf dat dit aan de beveiliging ligt van 2003 maar waar zijn de lokale beveiligingen heen verhuist??
Of hebben jullie misschien een ander idee
Ik hoop van wel

Groeten
Marc

Verwijderd

zelf de time sync regelen moet je mee uitkijken. default wordt dit in een windows 200x domain al geregeld. Hierbij is je pdc emulator je belangrijkste timesource.

nt4 updaten met win2k3 moet wel lukken met dat commando, maar het zal idd aan authenticatie liggen. maak eerst even een mapping met een admin account (net use .../user:win2k3\admin) en probeer nog eens.

anders je win2k3 security policies nalopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 16:49 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de topictitel aan zodat je OS vooraan tussen [] staat :)
tijd sync van een 2003 server naar een NT server > [NT4/2003] Tijd synchoniseren op nt geeft "access denied"*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:48:

nt4 updaten met win2k3 moet wel lukken met dat commando, maar het zal idd aan authenticatie liggen.
Doet NT4 dat niet via een anonymous connectie, en die staat standaard dicht op 2003?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
de w2k3 server heeft standaart not configured(in meeste gevallen is dit dus dat je de tijd niet mag wijzigen) staan change time settings schijnbaar voert 2003 deze ook door op het admin account op die NT server

Ik heb de policie even aan gepast
Ik mag de systeem tijd wijzigen overal maar ik kan tijdelijk niet verder om dat de servers in gebruik werden genomen door de lokale systeembeheerder voor een aansturingsprogramma

Ik ga volgende week het bespreken met de collega als de uitkomst er is laat ik hem weten als jullie een oplossing weten hoor ik deze gaarne van jullie

:)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

net use maken naar c$ van de tijdserver en dan syncen. Wat ook nog kan is dat de tijd te ver uit rytme is dat je die eerst ff handmatig moet bijstellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb tussen de servers een tijd verschil van minimum 3 dagen

Verwijderd

Topicstarter
we hebben een programeur zo gek gekregn om de applicatie die op de server draait en die communiceert met de rest te herschrijven en daar de tijd in te programeren dus hierbij is het opgelost :)

Iig erg bedankt voor de hulp :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

edit
...... stomme iis5_rules ook :+

[ Voor 84% gewijzigd door mutsje op 11-03-2005 14:34 ]

Pagina: 1