Toon posts:

[Server] Apache send het file inplaats van te parsen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een server aangemaakt in Debian met apt :

apt-get install mysql-server mysql-client
apt-get install apache2
apt-get install php4-common

Maar nu als ik in /etc/apache2/apach2.conf de regels voor php uncomment en vervolgens mijn server restart dan werkt het niet goed.

De server stuurt een download die heet apache2-default en het bestand heeft geen extensie open ik het bestand in een text-editor dan staat het volgende erin :

<?
echo ("lo world");
?>

Dit is btw wat in index.php staat het is dus duidelijk dat hij de code niet parsed maar doorstuurt naar mijn browser.

Wie o wie kan mij helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 14:35 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:30:

Maar nu als ik in /etc/apache2/apach2.conf de regels voor php uncomment en vervolgens mijn server restart dan werkt het niet goed.
En als je dat nou eens niet doet :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Laat eens zien welke regels je precies hebt geuncomment...

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mmm, ik denk niet dat je alle benodigde pakketten hebt geinstalleerd, dwz.. t lijkt me niet dat de module voor apache afhankelijk is van alleen de php4-common files.

M.a.w. doe eens een 'apt-get install libapache-mod-php4'

En zorg dan dat in je httpd.conf alleen die AddType's voor php4 aanstaan (weet niet helemaal zeker of dat voor apache2 nog zo is, maar anders ga k er vanuit dat je het goed hebt gedaan :P)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

MadMurdock schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 14:49:
mmm, ik denk niet dat je alle benodigde pakketten hebt geinstalleerd, dwz.. t lijkt me niet dat de module voor apache afhankelijk is van alleen de php4-common files.

M.a.w. doe eens een 'apt-get install libapache-mod-php4'

En zorg dan dat in je httpd.conf alleen die AddType's voor php4 aanstaan (weet niet helemaal zeker of dat voor apache2 nog zo is, maar anders ga k er vanuit dat je het goed hebt gedaan :P)
Dat zou het idd ook kunnen zijn.
Ik heb hier een servertje staan met dezelfde setup maar daar zit btw geen libapache-mod-php4 op. Alleen:
php4
php4-common

Maar php4 zal wel mee installeren als dep als je php4-common installeert.
Hier werkt alles ok.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
De regels die ik uncommented heb zijn de AddType's.

Maar als ik libapache-mod-php4 wil installeren dan komt die met de volgende packages :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Phux:/etc/apache2# apt-get install libapache-mod-php4
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following extra packages will be installed:
  apache-common libkrb53 libzzip-0-12 ucf
Suggested packages:
  apache apache-ssl apache-perl php4-pear krb5-doc krb5-user
The following NEW packages will be installed:
  apache-common libapache-mod-php4 libkrb53 libzzip-0-12 ucf
0 upgraded, 5 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 2903kB of archives.
After unpacking 7515kB of additional disk space will be used.

Hier installeert hij apache-common er ook nog eens bij dit wil ik dus niet ik wil enkel php met apache2 hebben.

Heb via apt-cache search libapache-mod-php4 ook uitgevonden dat er een libapache2-mod-php4 bestaat. Na deze geinstalleerd te hebben werkt het helemaal goed.

Bij deze iedereen bedankt voor alles.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ahja, zou kunnen hoor. Dan draai je waarschijnlijk stable..
Een algemenere oplossing is dus gewoon t installeren van php4, die zorgt ook wel voor die libapache-mod-php4 in geval van testing/unstable.

Btw denk je ook aal php4-mysql? :)
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:05:
Heb via apt-cache search libapache-mod-php4 ook uitgevonden dat er een libapache2-mod-php4 bestaat. Na deze geinstalleerd te hebben werkt het helemaal goed.
Tuurlijk ja ;)

[ Voor 38% gewijzigd door MadMurdock op 10-03-2005 16:06 ]

Pagina: 1