Het volgende probleem:
Ik ben bezig een webpagina op te bouwen in PHP. Ik wil graag een grafiek maken met data uit een MySQL tabel. Ik ben stiekem nog een beginner op PHP dus het wil nog niet echt goed lukken. Na veel geklooi is het me dan toch gelukt om een aantal waarden op de grafiek te toveren
.
Dit is een deel van de code die ik er nu in heb staan:
Deze grafiek ontstaat nu:

Deze Tabel gebruik ik:

Bij de grafiek die ik gekozen heb moet een x-as opgegeven worden en de y-waarden moeten worden ingevuld. Ik wil dus op de X-as 'ID' hebben en als Y-waarden "temperatuur1". Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat alleen de eerste kollom geselecteerd wordt.
Volgens mij gaat er iets fout bij het aanroepen van de data uit MySQL.
Ik wil dus eigenlijk alle data uit de tabel aanroepen en dat bij de grafiek aangeven welke kolom gebruikt moet worden.
Ik ben bezig een webpagina op te bouwen in PHP. Ik wil graag een grafiek maken met data uit een MySQL tabel. Ik ben stiekem nog een beginner op PHP dus het wil nog niet echt goed lukken. Na veel geklooi is het me dan toch gelukt om een aantal waarden op de grafiek te toveren
Dit is een deel van de code die ik er nu in heb staan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php include "../jpgraph.php"; include "../jpgraph_line.php"; include "../jpgraph_scatter.php"; include "../jpgraph_regstat.php"; $db = mysql_connect("localhost", root, "") or die(mysql_error()); mysql_select_db("test",$db) or die("db problem") ; $sql = mysql_query("select * from sensordata") or die(mysql_error()); while(list ($row) = mysql_fetch_array($sql)) { // Original data points $xdata[] = $row['id']; $ydata[] = $row['temperatuur1']; } |
Deze grafiek ontstaat nu:

Deze Tabel gebruik ik:
Bij de grafiek die ik gekozen heb moet een x-as opgegeven worden en de y-waarden moeten worden ingevuld. Ik wil dus op de X-as 'ID' hebben en als Y-waarden "temperatuur1". Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat alleen de eerste kollom geselecteerd wordt.
Volgens mij gaat er iets fout bij het aanroepen van de data uit MySQL.
PHP:
1
2
3
4
| $db = mysql_connect("localhost", root, "") or die(mysql_error()); mysql_select_db("test",$db) or die("db problem") ; $sql = mysql_query("select * from sensordata") or die(mysql_error()); while(list ($row) = mysql_fetch_array($sql)) |
Ik wil dus eigenlijk alle data uit de tabel aanroepen en dat bij de grafiek aangeven welke kolom gebruikt moet worden.