Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraagje Orange Garantie

Pagina: 1
Acties:

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik heb vorige week een nieuw toestel aangeschaft, helaas ging deze na 2 dagen kapot, en heb hem ingeleverdt bij de Orange Shop. Ik kan hem vandaag na 5 dagen gemist tehebben weer ophalen.. (software defect) Snelle service en een goede ook, want ik kreeg gewoon een nieuwe.. Nou alleen het volgende... wat als dit toestel weer gebreken vertoont? De medewerker vertelde mij vriendelijk dat ik dan zelf verantwoordijk ben en de reparatiekosten zelf moet betalen.. Maar is het niet zo, dat alles wat binnen de garantietermijn valt, je als klant niet hoeft te betalen? Want ik vermoed dat bij een SPV C500 een softwarefout in een klein hoekje zit.. Ik kan het ook niet in mijn contract terug vinden..

Alvast bedankt..

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Garantie is garantie neem ik aan...het is toch niet zo dat je als je eenmaal gebruik gemaakt hebt van je garantie mogelijkheden, je dan geen gebruik ervan meer mag maken? Indien je met dit toestel wat hebt moet je gewoon dezelfde garantie service krijgen lijkt me die je ook zou krijgen indien je hetzelfde toestel nog had en geen problemen ermee had gehad :) Zolang de klachten die je hebt binnen de garantie periode opnieuw terugkomen en je hebt nog recht op garantie moet je hier ook gewoon aanspraak op kunnen maken lijkt me :)

• djgear17
J0YR1D3R schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 13:31:
Garantie is garantie neem ik aan...het is toch niet zo dat je als je eenmaal gebruik gemaakt hebt van je garantie mogelijkheden, je dan geen gebruik ervan meer mag maken? Indien je met dit toestel wat hebt moet je gewoon dezelfde garantie service krijgen lijkt me die je ook zou krijgen indien je hetzelfde toestel nog had en geen problemen ermee had gehad :) Zolang de klachten die je hebt binnen de garantie periode opnieuw terugkomen en je hebt nog recht op garantie moet je hier ook gewoon aanspraak op kunnen maken lijkt me :)
En als ik dezelfde klachten telkens terug krijg, kan ik dan aanspraak maken op een nieuw toestel?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou ik je niet durven zeggen :) Je hebt als je niet de enige bent met deze klacht denk ik wel enigzins recht van spreken. Er kan dan sprake zijn van een productfout die structureel is en dus opgelost moet worden door de fabrikant, hetzij door reparatie óf door vervanging. Pin me er niet op vast wat ik zeg, ik ken de bepalingen van orange ook niet en ik ben geen jurist of wat ook ;) Zolang je garantie hebt en je hebt een probleem moet dat gerepareerd worden. Als het vaker voorkomt en terug blijft komen kun je een nieuw toestel eisen. Dit is over het algemeen zo volgens mij :)

• djgear17
Ow oke, bedankt. Mijn SPV c500 had een softwarefout, waardoor die alleen maar bleef opstarten, ze zeiden dat het kwam door een oude windows mobile versie.. Nu heb ik dus een nieuwe toegestuurt gekregen met een nieuwere versie, dus ik hoop dat hij het nu wel blijft doen.

Verwijderd

Ze geven 1 jaar garantie, ook op dat nieuwe toestel, vanaf de dag van aanschaf van het eerste toestel. Of je een ander toestel krijgt bij vaak voorkomende problemen hangt van Orange af en verschilt per klant.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Als ze na 2 dagen niet meteen omruilen maar opsturen waardoor je hem 5 dagen kwijt bent vind ik dat allereerst al niet netjes. Verder heb je sowiezo minimaal een jaar garantie en op elke reparatie heb je altijd 3 maanden garantie. Het gaat bij laatstgenoemde dan wel om dezelfde klacht.

• djgear17
Dennis schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:45:
Als ze na 2 dagen niet meteen omruilen maar opsturen waardoor je hem 5 dagen kwijt bent vind ik dat allereerst al niet netjes. Verder heb je sowiezo minimaal een jaar garantie en op elke reparatie heb je altijd 3 maanden garantie. Het gaat bij laatstgenoemde dan wel om dezelfde klacht.
Waarom is dat niet netjes dan? Zou je gelijk een nieuw toestel moeten hebben dan? T'is wel raar, omdat ik toch een nieuwe kreeg, dat hij niet gelijk werd afgegeven bij het inleveren van het defecte toestel

Verwijderd

Ik heb het ook gehad met een nokia 6100 ook had ik een abbonnoment van orange.
Hij gaf ook steeds problemen en ik had hem 3 keer laten reparen voor HETZELFDE probleem.
Het moet echt wel steeds het zelfde probleem zijn want anders gaat het niet op.

Want bij mij was de regel zo als je hem 3 keer laat reparen voor hetzelfde probleem en je hebt weer een probleem krijg je een nieuw toestel. Dus ik kreeg weer een nieuwe nokia 6100 en ook weer een nieuwe garantie voor een jaar.

Dat vondt ik wel netjes.
Maar nu heb ik nergens geen last meer van. :) :) :) :) :D :D :D :D

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Inderdaad, mijn ervaring met Orange is dat ze er niet al te moeilijk over doen. Heb mijn K700i al 3 keer weggebracht en nog nooit geen factuur of rekening gezien. 1e keer was vanwege firmware fouten (na veel gezeur en overtuigingskracht kon ik hem omruilen), de 2e keer was met de nieuwe telefoon maar daar deed de trilfunctie het niet van (kwam ik na een paar dagen al achter). En de derde keer kreeg ik geen nieuwe maar ging hij weg voor reparatie omdat de volume+ en camera knop aan de zijkant het niet meer deden. Vanaf nu doet hij het geweldig.

En dat alles zonder rekening...
Pagina: 1