[XP][Win2k3]Lokale rechten voor installatie

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Na wat zoeken op GoT, ben ik er nog niet uitgekomen en plaats ik toch maar even een nieuw topic.

Situatie:

Basis school met 30 pc's, win2k3 AD. Windows XP sp1 clients

Probleem:

Active directory gebruikers krijgen geen lokale installatie rechten ;

Omschrijving:
Cito-groep biedt sindskort toetsen aan via internet voor de leerlingen.
Het probleem is nu dat hierbij een stukje software hoort en ook elke keer moet worden geinstalleerd.

Bij installatie geeft hij aan dat ik niet genoeg rechten heb om het programma te installeren. Geen lokale installatie rechten dus. Normaal heb ik dit probleem opgelost via de GPO optie :
always install with elevated privileges

Dit werkt nu dus niet, en ik heb het idee dat ze ook schrijf rechten moeten hebben voor het register. Is hier een Gpo optie voor?

Via Administrator kan ik wel gebruik maken van de 'internet toetsen', maar ik ben niet van plan om 20 leerlingen in te laten loggen als Administrator.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Gebruiker : "toets" aanmaken en vervolgens lokaal overal admin maken? Wel een hoop werk.. of kan ik dit automatiseren dmv een script? vbs bestandje?

Mijn V&A

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

op een computer filemon en regmon laten lopen en die install uitvoeren. dus filemon en regmon met run as opstarten als administrator of hogere rechten. Dan kun je precies zien wat de installatie nodig heeft en wat het programma in de registry wil doen. deze tools kun je bij www.sysinternals.com downloaden.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
regmon/filemon blijven zo snel informatie weergeven dat ik niet de bomen door het bos zie m.b.t de foutmelding.

Waar moet ik precies naar kijken?

File Monitor Screenshot

Regmon LOG

Filemon LOG

[ Voor 219% gewijzigd door Workaholic op 10-03-2005 14:12 ]

Mijn V&A