Printer in Netwerk met verschillende IP range

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
allereerst mijn netwerk config

een Zyxel 650H adsl modem met ingebouwde Router met 3 pc op aangesloten.
Deze zit op de 192.168.1.1 - 254 range

Op 1 van deze UTP poorten heb ik een Sitecom wireless router op aangesloten
Deze krijg de IP 192.168.1.5 van de Zyxel router.
De Sitecom geeft echt weer DHCP IP adressen af aan zijn wireless Clients
deze beginnen bij 192.168.123.155
(de sitecom kan ook utp aansluitingen aan, maar word niet gebruikt, alleen wireles clients dus.

Nu heb ik een HP PSC 1610 USB printer op een wireless client aangesloten die ik wil delen.
afijn. printer gedeeld , maar deze kan niet benaderd worden door clients op de Zyxel router
andere IP range natuurlijk

Als ik de Wireless dezelfde IP range geef als de Zyxel (namelijk 192.168.1.x)
dan krijg ik geen internetverbinding met de wireless clients ook is dan de Zyxel omgeving niet pingbaar.

Hoe kan ik de printer toch kan delen?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
kun je op die sitecom AP niet gewoon DHCP uitzetten, zodat de DHCP door de zyxel router wordt geregeld? Dat heb ik toen der tijd gedaan met mijn config, en dat werkt prima..

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
-krekel- schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 13:05:
kun je op die sitecom AP niet gewoon DHCP uitzetten, zodat de DHCP door de zyxel router wordt geregeld? Dat heb ik toen der tijd gedaan met mijn config, en dat werkt prima..
het vreemde is als ik de dhcp uitzet op de sitecom
dat ik dan nog steeds een IP krijg toegewezen van de Sitecom range.
ook na beide router gereset te hebben.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
ik zie net dat die sitecom geen 'echt' AP is, maar een router met AP functie..... kun je ook het router gedeelte helemaal uitzetten?

En je vergeet niet toevallig ergens op 'apply' of 'confirm' te klikken, zodat de aangebrachte wijzigingen ook echt uitgevoerd worden? Is soms heel sneaky met eigenwijze routers :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 21:43
Als je nu eens die wireless router niet met z'n WAN, maar met een LAN poort op het andere netwerk aansluit *en* de DHCP server van die wireless router uitzet ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Hang de PC's met UTP eens aan de LAN-poorten van de draadloze router. Dan komen deze automatisch in hetzelfde subnet dan de wireless clients.
Pagina: 1