Toon posts:

[Outlook/Exchange2k] Auto disclaimer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil automatische signatures aanmaken met een disclaimer voor iedere mail die bij ons de deur uit gaat zonder hier extra software voor aan te schaffen.

De optie om het serverside met een VBS te doen (q317680) is geen optie, onze Exchange server smtped rechstreeks met het internet (nou ja, via een fw natuurlijk maar goed) en om de vbs oplossing te kunnen gebruiken zou ik een border exchange server moeten neerzetten tussen inet en de Exchange server en daar de scripts op moeten draaien.

De signature die moet worden gebruikt, is aangeleverd in html format. Ik zit erover te denken om een kixtart script te bouwen wat gekoppeld aan het logon script, deze signature genereert en vervolgens op de goeie locatie zet in application data/signatures. Enige waar ik nog niet uit ben, is hoe ik Outlook kan dwingen de door mij aangegeven signature als standaard signature te gebruiken. Ik was het van plan via een grouppolicy maar helaas is deze optie niet aanwezig.

Iemand tips? Misschien is het op een handiger manier te doen?

Dit is wat we draaien:

Windows 2000 AD, Exchange Server 2000, Windows XP sp2 clients, Outlook 2002+Outlook 2003 clients.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Wat wil je nu precies, want met kixtart maak je een client side oplossing.. wat ook perfect kan werken.
De optie om het serverside met een VBS te doen (q317680) is geen optie, onze Exchange server smtped rechstreeks met het internet (nou ja, via een fw natuurlijk maar goed) en om de vbs oplossing te kunnen gebruiken zou ik een border exchange server moeten neerzetten tussen inet en de Exchange server en daar de scripts op moeten draaien.
Je kunt een extra smtp server draaien op de exchange server waar je de signatures applied, hier al eens naar gekeken? Verder zijn er al heel veel topics met deze vraag langs gekomen had je hier niks aan?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 13:08:
Wat wil je nu precies, want met kixtart maak je een client side oplossing.. wat ook perfect kan werken.
Client side heeft mijn voorkeur, als het maar automatisch kan. Server side is lastig vanwege de beperkingen van Exchange. Een extra SMTP server installeren op de Exchange server heb ik nog niet naar gekeken maar ik ben een beetje huiverig om teveel aan deze server te klooien omdat ie niet echt lekker stabiel loopt. Daarnaast is het de eerste DC in ons domain en is onze backup server pas weer sinds een dag of vijf in de lucht.

Client side met kix lijkt me de beste oplossing en ik kan dan ook gelijk de disclaimer voorzien van de gegevens van de gebruiker (naam, adres etc uit AD halen). Enige waar ik geen oplossing voor vind is hoe ik de signature default door Outlook kan laten gebruiken wanneer ie eenmaal in application data/signatures staat van de huidige gebruiker.

De aanwezige topics over dit onderwerp raden bijna allemaal een third party oplossing aan wat ik dus wil proberen te voorkomen als het even kan :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Duinkonijn

Huh?

nadeel van client side is dat als je op een ogenblik OWA gaat draaien, dat die client oplossing niet meer opgaat

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Das een goeie, owa wordt namelijk al gebruikt......

Heb toch nog maar eens een thirdpartyoplossingballetje opgegooid bij het management.....

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Begin vorig jaar heb ik eens een stukje van mijn eventsink geplaats: [rml]leon1e in "[ Exchange 2000] Event Sink"[/rml] als je deze iets aanpast kun je hier prima een disclaimer mee toevoegen.

Even een andere vraag, waarom wil je zo graag een disclaimer de meeste tekst die hier meestal in staat is toch niet rechtsgeldig.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:03:
Even een andere vraag, waarom wil je zo graag een disclaimer de meeste tekst die hier meestal in staat is toch niet rechtsgeldig.
Ik ben uitvoerder, mij interesseert zo'n disclaimer me eerlijk gezegd geen drol, als mijn baas een disclaimer onder zijn mail wil, krijgt ie een disclaimer. Simpel zat :P

Bedankt voor je link overigens, ik denk dat het inderdaad die optie wordt, tweede smtp server op Exchange en dan via een eventsink.
Pagina: 1