[TFT] zoektocht 19" TFT met veel eisen/wensen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
(Even voor de moderators: ik heb de 3 delen van de 19" TFT ervaringen gelezen, maar nog geen goed antwoord kunnen vinden, vandaar dat ik een nieuw topic open. Als jullie het er niet mee eens zijn, bericht/mail me even)

Goedemorgen middag mensen,

Ik ben aan het rondkijken voor een goede 19" TFT monitor en heb dus ook al de verschillende topics daar over gelezen en ik heb al bij een aardig aantal bekende fabrikanten gekeken. Mijn bedoeling is om hem over een maandje of 2 a 3 te gaan kopen.

Ik heb (blijkbaar?) aardig wat/teveel eisen en wensen die ik stel aan mijn toekomstige monitor en vandaar dat ik jullie hulp ook vraag bij mijn zoektocht. Ik zal vast wel fabrikanten hebben overgeslagen of gemist hebben die mijn droommonitor in hun collectie hebben zitten.

Anyway, ik zal eerst even een lijstje maken waarvan ik vind dat mijn monitor moet voldoen:

- 19" TFT
- 1280x1024 (is standaard, maar ik vermeld het er even bij)
- 16,7 miljoen kleuren (ik doe aardig wat grafisch werk, dus kleurechtheid is wel belangrijk)
- responsetijd van maximaal 16ms (ik speel ook af en toe games)
- DVI aansluiting
- hoge contrast en brightness ratio (zie vorig punt)
- smalle zijkanten
- USB hub voor tenminste 2 poorten (tobo, muis)
- VESA mount (ik wil hem aan de muur hangen)
- liefst in het zwart
- prijs speelt vooralsnog geen rol maar het moet geen 1000en euro's gaan kosten natuurlijk.

Zoals ik al meldde, ik heb al bij aardig wat fabrikanten gekeken, maar geen van allen hadden een monitor die aan mijn specificaties voldoet.

Ik heb tot nu toe gekeken bij : Sony, Philips, Samsung, BenQ, LG, ViewSonic, NEC en Iiyama. Tot nu toe dus geen succes ;(

De vraag is dus of iemand een merk en/of typenummer weet die aan mijn specificaties voldoet.
Ik ga sowieso verder zoeken naar andere merken etc (ik heb nog Hyundai voorbij zien komen dus daar ga ik ook even naar zoeken), maar een beetje hulp kan nooit kwaad lijkt me. :)

Alvast bedankt!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Mjah, zo begon ik dus ook mijn zoektocht naar tftschermen, maar ik kan je vertellen dat dat niet op schiet. Er zijn schermen die heel dicht in de buurt komen, maar er zal altijd één van de onderdelen zijn die dan niet in orde is. Ik denk dat de Iiyama 481s het dichtst in de buurt komt (was ik toevallig ook op uitgekomen) omdat deze dvi heeft, 16,7m kleuren en redelijk weinig ghosting (25ms > 16 (duh) maar wel een goede gemiddelde waarde, waarbij de schermen met lage responsetijd (en minder kleuren) hun opgegeven waarde vaak niet kunnen waarmaken). Het probleem is natuurlijk weer de beschikbaarheid...
Maar ik denk dat 't toch aan te raden is om dit gewoon in het 19" ervaringentopic te posten, kunnen de mensen die daar normaliter in kijken ook reageren :)
just my €0,02

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

• 1st_Ro
Thorin, ik stond in dubio om te posten in dat topic omdat dat voornamelijk over ervaringen gaat en ik juist op zoek ben naar een scherm ;) Ik zal die Iiyama 's checken, misschien heb ik hem per ongeluk overgeslagen.

En je weet natuurlijk maar nooit wat voor schermen er binnenkort nog op de markt komen. Ik heb ook niet echt haast gelukkig. :)

Verwijderd

1st_Ro schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:49:
(Even voor de moderators: ik heb de 3 delen van de 19" TFT ervaringen gelezen, maar nog geen goed antwoord kunnen vinden, vandaar dat ik een nieuw topic open. Als jullie het er niet mee eens zijn, bericht/mail me even)

Goedemorgen middag mensen,

Ik ben aan het rondkijken voor een goede 19" TFT monitor en heb dus ook al de verschillende topics daar over gelezen en ik heb al bij een aardig aantal bekende fabrikanten gekeken. Mijn bedoeling is om hem over een maandje of 2 a 3 te gaan kopen.

Ik heb (blijkbaar?) aardig wat/teveel eisen en wensen die ik stel aan mijn toekomstige monitor en vandaar dat ik jullie hulp ook vraag bij mijn zoektocht. Ik zal vast wel fabrikanten hebben overgeslagen of gemist hebben die mijn droommonitor in hun collectie hebben zitten.

Anyway, ik zal eerst even een lijstje maken waarvan ik vind dat mijn monitor moet voldoen:

- 19" TFT
- 16,7 miljoen kleuren (ik doe aardig wat grafisch werk, dus kleurechtheid is wel belangrijk)
- DVI aansluiting
- hoge contrast en brightness ratio (zie vorig punt)
- smalle zijkanten
- liefst in het zwart
- prijs speelt vooralsnog geen rol maar het moet geen 1000en euro's gaan kosten natuurlijk.

Zoals ik al meldde, ik heb al bij aardig wat fabrikanten gekeken, maar geen van allen hadden een monitor die aan mijn specificaties voldoet.

Ik heb tot nu toe gekeken bij : Sony, Philips, Samsung, BenQ, LG, ViewSonic, NEC en Iiyama. Tot nu toe dus geen succes ;(

De vraag is dus of iemand een merk en/of typenummer weet die aan mijn specificaties voldoet.
Ik ga sowieso verder zoeken naar andere merken etc (ik heb nog Hyundai voorbij zien komen dus daar ga ik ook even naar zoeken), maar een beetje hulp kan nooit kwaad lijkt me. :)

Alvast bedankt!
Nou, dat wil dus iedereen, topic 100% overbodig naast de andere.....

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:23

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk eens voor de gein naar een eizo:
http://www.eizo.com/products/lcd/l788/index.asp

Is dan wel een witte monitor, maar verder voldoet hij volgens mij aan al jouw eisen :)

[edit]
Hij is er ook in het zwart zie ik :+

[edit2]
pricewatch: Eizo FlexScan L788 (19", 25ms, DVI-I, Zwart) -> € 855,-

[ Voor 27% gewijzigd door momania op 10-03-2005 18:05 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
volgens mij is hier al een topic voor

Digital Media Junkie

• 1st_Ro
@Flits-Flits & Praetorian_nl, naar mijn mening is mijn vraag afwijkend genoeg om een nieuw topic te starten. Ik heb ook niet voor niets een berichtje voor de moderators neergezet voor het geval dat het inderdaad 13 in een dozijn is/was. En als je het er niet mee eens bent, dan maak je toch een topicreport? (Als 1 van jullie dat al niet gedaan had...)

Ik zit niet lui onderuitgezakt te wachten op antwoorden, ik ben echt wel pro actief aan het zoeken.
Maar zoals ik al zei: een beetje hulp kan geen kwaad dacht ik zo.

@momania, kijk, daar heb ik wat aan :D Thanx, ik ga hem even tot in de details uitpluizen. _/-\o_

• pretorian_nl
  • Laatst online: 19-06 09:22
laat de usb zitten en je hebt meteen tig mogelijkheden

Digital Media Junkie

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 15:47
Ik dacht (maar ik ben ook geen expert, ik zit zelf ook te zoeken) dat 16,7M kleuren en een responstijd van 16ms of minder onmogelijk was?

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 14:22
Een 20'" Apple Cinema Display misschien een idee?
Voldoet aan al jouw eisen behalve de kleur =P. Daar kan je toch wel mee leven?
Voor de volledige spec lijst zie:

http://www.apple.com/nl/displays/specs.html

• 1st_Ro
heiyu, als ik het geld er voor over had zou ik het nog doen ook O+

Ik vraag me alleen of de Cinema Display ook een VESA mount heeft ... ben ik niet zo zeker van.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
- 19" TFT
- responsetijd van maximaal 16ms
Dan kom je eerder bij Dell schermen uit, van 20" :)

[ Voor 84% gewijzigd door Yokozuna op 11-03-2005 12:00 ]

• 1st_Ro
Yokozuna, ik heb iets tegen Dell, maar wat het is ... ik kan er geen vinger op leggen ;)
Ik zal het wel even checken, misschien wordt het nog een serieuze optie, je weet maar nooit.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 15:57

Paladin

Play Ball!

Misschien een foute vraag in dit topic, maar bestaan er tft schermen dan met een echte 24bits kleuren? ik dacht dat er alleen maar 18 bit bestond....

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33
Die van Dell bijvoorbeeld.

• heiyu
1st_Ro schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:26:
heiyu, als ik het geld er voor over had zou ik het nog doen ook O+

Ik vraag me alleen of de Cinema Display ook een VESA mount heeft ... ben ik niet zo zeker van.
Ja, de Apple Display heeft een VESA mount:
http://www.apple.com/displays/design.html
prijs speelt vooralsnog geen rol maar het moet geen 1000en euro's gaan kosten natuurlijk.
ik kan me vaag herinneren dat in je startpost iets stond over dat geld voorlopig geen probleem was zolang het maar geen duizenden euries was :+ met studentenkorting komt ie net onder de 1000 euro.

• 1st_Ro
@Paladin, en de Eizo die momania tipte is ook 24 bits ...

@heiyu, ik ben alleen al 4 jaar geen student meer :+ Dus daar gaat je redenering.
Ik ga even bellen met onze huisleverancier voor die Eizo (ik mag het scherm via m'n werk kopen, oftewel geen BTW betalen :Y) )

En stiekum vind ik het een beetje heiligschennis om een Apple scherm aan een PC te hangen :P

• heiyu
1st_Ro schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:47:
@heiyu, ik ben alleen al 4 jaar geen student meer :+ Dus daar gaat je redenering.
Ik ga even bellen met onze huisleverancier voor die Eizo (ik mag het scherm via m'n werk kopen, oftewel geen BTW betalen :Y) )

En stiekum vind ik het een beetje heiligschennis om een Apple scherm aan een PC te hangen :P
Gelukkig controleert Apple het nooit dus zou je het via internet alsnog in aanmerking komen voor de korting (euro of 80 als ik me niet vergist). Heiligschennis voor de PC of voor het Apple scherm :+ ?
Nu ik het zo lees ga je een beetje voor de Eizo. Ook erg goed spul trouwens 8) succes.

• 1st_Ro
Ik zou het via mijn broer kunnen doen (die's nog net student) ... maar ik neig inderdaad naar de Eizo (ondanks de prijs). Ik wacht sowieso nog een maandje of 2, dus misschien daalt de prijs nog een beetje.

En heiligschennis ... tja, ik kan natuurlijk ook een dual G5 kopen voor 'erbij', maar da's ook zo overdreven he :+

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 20:38
Lijkt het je echt handig dat er een draad van je muis en tobo omhoog gaan naar de muur waar je monitor hangt? lijkt mij niet prettig. Koop dan gewoon een draadloos setje. :)
Zonder USB hub is er direct meer keus. en USB zit sowieso meestal in de voet, en die haal je er vanaf als je 'm aan de muur hangt.

[ Voor 19% gewijzigd door weazle op 11-03-2005 15:37 ]

• 1st_Ro
Hoezo niet prettig? Ik kan wel een beetje kabelmanagement hoor ... daar zijn we toch ook Tweakers voor of niet dan? ;)

Even terzijde, zag paar topicjes verderop de NEC 1970GX staan. Die voldoet dus ook aan mijn eisen/wensen, dus ik heb een alternatief naast de Eizo! :*)

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Ik heb een Dell 2001FP. Prima monitor en ruim onder de €1000,- tegenwoordig.
-Mooi design.
- DVI, Analoog en Svideo.
- USB.
- Op allerlei manieren verstelbaar.
- 1600*1200
- 24 bits dus 16,7 miljoen kleuren.
- Ga zo maar door.

Ik (dat is dus persoonlijk) snap niet dat iemand dan nog een dure 19 inch aanschaft.

Succes.

Emos

• 1st_Ro
Vooral omdat ik 1600x1200 op een 20" scherm niet zo zie zitten (gut feeling, nog niet live gezien).

Ik ga sowieso gewoon wat schermen even in het echt bekijken om te checken wat het verschil is van een 19" (1280x1024) vs een 20" (1600x1200). Dan ga ik vooral letten op de grootte van de letters etc. Ik heb nog wel goede ogen, maar te kleine letters vind ik dus ook weer niet prettig.

Ik heb overigens nog niet hard besloten hoor. Ik sta nog steeds open voor opties. Ik ben me er eigenlijk pas een week in aan het verdiepen. En zoals ik al merk ben ik er nog best zoet mee! :o

• n00bs
  • Laatst online: 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Responsetijden moet je niet naar kijken ;)
(ik word echt moe dat zelfs de tweakers in die verkooppraatjes trappen en alleen nog maar naar dat ene getalletje kijken).

Ik zelf heb bijna al jouw eisen op het punt na dat ik eigenlijk ook een ingebouwde TV tuner wil, verder vind ik uiterlijk het MINST belangrijk en tot nu toe DENK ik dat de Samsung 193P of 930MP een goede keuze zou zijn.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

1st_Ro schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:38:
Vooral omdat ik 1600x1200 op een 20" scherm niet zo zie zitten (gut feeling, nog niet live gezien).

Ik ga sowieso gewoon wat schermen even in het echt bekijken om te checken wat het verschil is van een 19" (1280x1024) vs een 20" (1600x1200). Dan ga ik vooral letten op de grootte van de letters etc. Ik heb nog wel goede ogen, maar te kleine letters vind ik dus ook weer niet prettig.

Ik heb overigens nog niet hard besloten hoor. Ik sta nog steeds open voor opties. Ik ben me er eigenlijk pas een week in aan het verdiepen. En zoals ik al merk ben ik er nog best zoet mee! :o
Ik heb de 2005fwp van dell, ook een 20" die heeft een native resolutie van 1650 x 1080 ik kan je zeggen ik heb nog nooit zo'n perfect beeld gezien :D echt uber scherm.
Ik moet wel zeggen dat ik het kwa letter grote vindt overkomen als 1280x1024 op een 19" crt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hubert op 11-03-2005 16:46 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Yokozuna
Emos schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:12:
Ik heb een Dell 2001FP. Prima monitor en ruim onder de €1000,- tegenwoordig.
-Mooi design.
- DVI, Analoog en Svideo.
- USB.
- Op allerlei manieren verstelbaar.
- 1600*1200
- 24 bits dus 16,7 miljoen kleuren.
- Ga zo maar door.

Ik (dat is dus persoonlijk) snap niet dat iemand dan nog een dure 19 inch aanschaft.

Succes.
Minder dan 400 euro vind ik anders een prima prijs voor een 19" TFT.

• 1st_Ro
Die NEC die ik noemde is ongeveer 500 euro (bij Takeitnow.nl voor 482, maar die zaak lijkt me niet zo koosjer), dus dat vind ik al erg okay. Vooral gezien er alles inzit wat ik wil. :)

Maar goed, eerst goed rondkijken, dan kopen (met BTW bonnetje, zodat ik 19% korting heb) :+

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Oh €400,- is inderdaad een prima prijs voor een 19 inch. En er zijn inderdaad zeer goede en mooie 19 inches te vinden. Maar ik wilde die hogere resolutie. En nu ik die eenmaal heb, wil ik nooit meer anders. NOOIT meer!!! :9

Btw.. Een vriend van mij heeft onlangs een Acer laptop gekocht via Takeitnow. Ging prima. Geen klachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Emos op 12-03-2005 02:30 ]

Emos

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 20:44

airliner

Swell

jouw wensen, maar zonder usb hub:
- Sony SDM-HS95P/B
- IBM ThinkVision L191p Monitor
- Eizo FlexScan L768
- LG L1980U
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 02:51:@ airliner : die Sony heeft een lage contrastwaarde, een kleine kijkhoek en slechts 262.000 kleurtjes...
• Viewing Angle
160 degree/ 160 degree
• Color Systems
16.2 million
• Luminance (helderheid)
500 cd/m2
• Contrast Ratio
550:1

[ Voor 86% gewijzigd door airliner op 12-03-2005 03:32 ]

Verwijderd

Als je goed zoekt kan je al wat informatie vinden over de Samsung Syncmaster 950P. Heeft een refresh van 6 ms (Grey-to-Grey) en zeer waarschijnlijk een contrast van 1500:1 (want z'n broertje, de 750P, heeft dat ook).

Verder zit de Syncmaster 193P+ (PVA scherm, contrast 1000:1, 8 ms Grey-to-Grey) er aan te komen.

Als je op korte termijn een scherm wilt kopen, dan zou ik voor de Benq FP91E, de Eizo L578, de Iiyama GraphicPro H1900 of een andere monitor met een MVA/PVA panel + Overdrive gaan.

@ airliner : die Sony heeft een lage contrastwaarde, een kleine kijkhoek en slechts 262.000 kleurtjes...
@ ariliner #2 : Die 16.2 miljoen kleurtjes worden gesimuleerd door middel van FRC (een soort dithering). Het schermpje kan toch echt maar 262.000 kleurtjes weergeven.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 13:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 02:51:
Als je goed zoekt kan je al wat informatie vinden over de Samsung Syncmaster 950P. Heeft een refresh van 6 ms (Grey-to-Grey) en zeer waarschijnlijk een contrast van 1500:1 (want z'n broertje, de 750P, heeft dat ook).

Verder zit de Syncmaster 193P+ (PVA scherm, contrast 1000:1, 8 ms Grey-to-Grey) er aan te komen.

Als je op korte termijn een scherm wilt kopen, dan zou ik voor de Benq FP91E, de Eizo L578, de Iiyama GraphicPro H1900 of een andere monitor met een MVA/PVA panel + Overdrive gaan.

@ airliner : die Sony heeft een lage contrastwaarde, een kleine kijkhoek en slechts 262.000 kleurtjes...
Hoe zit het dan met de ghosting van die schermen? want die 16.7mil kleuren vind ik wel mooi alleen ik wil geen ghosting (game best veel maar wil van mijn crt af vanwege ruimtegebrek).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die Benq zuigt aan alle kanten die wordt genoemd, niet geschikt voor film kijken of photoeditting. Dus die kan je gelijk al skippen ;)

• Yokozuna
Als je bij TN panelen nu nog steeds zoveel aandacht besteedt aan de waarde van de reactietijd, dan heb je het V&B topic in 2005 toch niet goed genoeg gevolgd. wie dit wel heeft gedaan weet ook dat een contrast waarde van 450:1 al ruim voldoet en hoger is dan die van de beste CRT monitoren van het moment. Feit dat vrijwel iedereen het contrast bij haar TFT onder de 80% heeft ingesteld zegt genoeg over de behoefte aan een TFT's met een hogere contrastwaarde: die is er niet.

• Chillmeister
  • Laatst online: 07-08 17:34
Ik had ook zo veel eisen, dus ik ben uiteindelijk gegaan voor de Dell 2005fpw ipv 19 inch.

USB, 16ms, 24bits kleuren, goede ergonomie etc.
Nou weet ik dat je liever 1280x1024 wilt omdat je anders bang bent dat de letters/iconen te klein zijn, maar die kan je altijd vergroten in je windows instellingen. Dus een hogere resolutie zou je niet moeten afschikken.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Drop dan alvast die 16ms van je lijst. Response tijd zegt vrij weinig (ik zeg dus niet 'niks') over het feit dat je er mee kan gamen of niet.

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:46:
[...]

Als je bij TN panelen nu nog steeds zoveel aandacht besteedt aan de waarde van de reactietijd, dan heb je het V&B topic in 2005 toch niet goed genoeg gevolgd. wie dit wel heeft gedaan weet ook dat een contrast waarde van 450:1 al ruim voldoet en hoger is dan die van de beste CRT monitoren van het moment. Feit dat vrijwel iedereen het contrast bij haar TFT onder de 80% heeft ingesteld zegt genoeg over de behoefte aan een TFT's met een hogere contrastwaarde: die is er niet.
Het gaat hier om een PVA paneel, waar de reactietijd tussen de verschilllende kleuren zeer sterk verschillen. Je moet dus goed opletten op de Grey-to-Grey reactietijd (geef een leuke indicatie voor de andere kleurverlopen), als je toch af en toe een spelletje wilt gaan spelen. Wat betreft het contrast van de betere CRT's; da's nog altijd rond de 700:1.

• 1st_Ro
Thanx voor de reacties tot dusver!

Ben even een paar dagen niet op GoT en meteen barst het los.

@airliner, een hub vind ik wel erg prettig, aangezien ik nogal wat dingen aansluit (muis, camera, ZIP drive, Bluetooth, webcam). Ik heb nu een LG Flatron 795FT plus (17" CRT met 4 poorts USB hub) en ik vind het wel erg prettig werken.

Theoretisch kan ik de ZIP en Bluetooth gewoon achterop mijn PC hangen. De webcam gebruik ik zelden tot nooit meer, blijven er nog de muis en mijn camera over. (Tobo is nog gewoon een PS/2 ding) :)

Maar goed, ik heb nu vooral de EIZO en die NEC in mijn vizier, dus die wil ik iig even live zien (even zoeken waar, maar dat komt goed)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En vergeet niet dat je bij een TFT kan alleen de genoemde contrast waarden alleen recht van voren kan waarnemen en bij alles behalve PVA worden die waarden nooit gehaald... bij PVA wel en soms na goed tunen nog hoger.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
Is dit scherm niet wat voor je:

BenQ FP937s+

Werd in het 19" topic deel 3 toch goed beoordeeld.
Heeft alleen geen usb hub, maar alle andere punten voldoet ie toch aan

Maar 16.2 miljoen kleuren ipv 16.7 Niet goed gekeken. |:(

Ga ik voor mezelf ook maar weer op zoek, ik sluit me kwa eisen ongeveer aan bij de TS op die usb hub na }:O

[ Voor 32% gewijzigd door vriesdude op 13-03-2005 22:04 ]

/dev/null

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 15:55
met jouw wensen:
Eigenlijk moet je twee TFT's kopen; eentje met IPS/PVA voor films, en eentje met TN voor films...

edit: oeps, dacht dat ik film zag omdat je iets met diep zwart wilde.. maar je wilde diepe zwarte bezels :S

[ Voor 46% gewijzigd door meelmark op 13-03-2005 22:08 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Yokozuna
Beetje offtopic:
Ik had ook zo veel eisen, dus ik ben uiteindelijk gegaan voor de Dell 2005fpw ipv 19 inch.
Weet je wat ik vaag vind, dat monitoren met een native reso van 1600x1200 de resolutie van 800x600 erg korrelig/vaag weergeven, terwijl 800x600 toch precies in het 'rooster' van 1600x1200 past, precies 2x minder pixels in de hoogte en 2x minder in de breedte. Weet jij hoe dat kan?

1024x768 en 1280x1024 werden nog beter geinterpoleert, terwijl de pixels dan niet in het rooster van 1600x1200 passen.

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 13-03-2005 22:07 ]

• Yokozuna
De vraag is wat 'af en toe' voor jou is. MVA/PVA panels zijn het minst geschikt voor games, of ze nou een reactietijd van 16 of 8ms hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 13-03-2005 22:11 ]

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 09:12
(jarig!)
Persoolijk vind ik de LG L1980U erg mooi. Schitterend design en erg goede specs. Het engie wat mist is een USB hub, maar dat lijkt me toch niet het punt om een scherm te laten staan.

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03-2025
Yokozuna heeft mij overtuigd ook eens naar de Sony SDM-HS95PB te kijken... En dat heb ik dus ook gedaan :) ... Ik zag, kocht en overwon!. Hij is morgen binnen als het goed is. Gecontroleerd op dode pixels en subpixels.
Maar in ieder geval, die heeft ook wel goede specs/reviews. Verder was ik eerst overtuigd van de Viewsonic VP912, maar daar was de kleurweergave niet zo mega van.
Succes met de zoektocht in ieder geval, ik heb de mijne vandaag succesvol afgesloten :) Althans, voor een paar jaartjes :) ... Als straks die OLED-zooi op de markt te verkrijgen is EN verbeterd is [ik tel 1 a 2 jaar na de eerste invoer van de OLEDs] dan gaan we weer eens kijken naar wat nieuwe shit...
Pagina: 1