Write back cache Dell Perc2/Si (poweredge 2400)

Pagina: 1
Acties:

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-03 09:25
Nu ik al een tijd in het bezit ben van een Dell Poweredge 2400 stoor ik me mateloos aan de write performance van de array in de servert.
In de server bevind zich onboard een Dell Perc2/Si SCSI RAID controller met een dimmetje van 128 MB. Op deze onboard controller zit geen backupbattery die spanning op de chache houd voor het geval er "iets" fout gaat. Op de losse Perc2 controller zit dit wel. Nou vind ik dat niet zo'n ramp, ding hangt toch achter een UPS. Krijgt ook een controlled shut down, dus veillig genoeg voor mij. Door het ontbreken van de batterij wil de controller zijn write back cache maar niet enablen waardoor mijn write performance drie keer zuig is. Na zoeken op google, Dell forums en Dell documentatie kom ik niks betreffende het bypassen van dit fenomeen. Weet iemand misschien een manier om de write back cache toch aan te krijgen? Of moet ik mijn centen in een nieuwe controller steken?

Specs:

Dell Poweredge 2400
Dual PIII 733
4*512MB PC133 ECC
6*36.8 Gig @ 10Krpm
Dell Perc2/Si expandable RAID controller + 128MB PC100 ECC

De Perc2 controller is gebaseerd op een geOEMde Adaptec i960Rx

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Wat zijn de precieze prestaties van de controller?

Verder heb ik zelf ook nog een topic gestart over een trage LSI Logic MegaRAID Elite 1600 welke eigenlijk ook geen redelijke prestaties wilde neerzetten LSI MegaRAID 1600 erg traag het bleek achteraf te komen doordat de i960 processor die op de kaart zit (net zoals bij jou) erg traag is en totaal niet schaalt, verder ondersteunt de chipset SDram waardoor de maximale reads niet verder komen dan plusminus 130 MB/s, ik zeg gewoon heel eerlijk dat ik me er ook mateloos aan stoorde dat de kaart zo traag was met de writes (50 MB/s maximaal) de reads kon ik nog enigzins mee leven.

De Elite 1600 is oa. de HP netraid 2M en de Dell Perc3 als ik het goed heb, ik ben zelf overgegaan op een LSI megaRAID 320-2X met een 400 mhz IOP321 Xscale cpu welke met DDR geheugen overweg kan, deze is vele malen sneller dan zo'n kaart met een i960 cpu op de kaart welke alleen met SDram overweg kan.