Kan alleen mezelf pingen

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 09:47

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier een COAX netwerk van vier PC's en een server. Op alle pjoeters pjoeters draait win98 SE, op de server draait win95 met ie4+5

Probleem is nu dat ik alleen de lokale pjoeter kan pingen, niet de andere pjoeters in het netwerk. Ze zien elkaar ook niet in de netwerkomgeving.

Ik gebruik de volgende protocollen:

TCP/IP met IP 192.168.1.x (255.255.255.0)
IPX/SPX (voor Transport Tycoon de Luxe :) :))
Externe Toegangsadapter
Werkgroep: FAMBROERS

Dit heb ik op alle pjoeters gelijk staan (natuurlijk wel met verschillende IP's)

Wat kan hier aan de hand zijn :? :? plz help me

Ik gebruik het netwerk om i-net te delen met winroute PRO, verder heb ik geen share-programma's actief staan

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
dooie terminator ? of een dood t-stukje .... die krengen kunnen echt voor de meest gekke dingen zorgen. meet het eens door zou ik zeggen !

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45

Metzie

Nyaano !

Is je netwerk goed geterminate?
Er hoeft maar 1 kabelbreuk te zijn, of 1 kabel niet goed aangesloten en de hele zooi werkt niet meer.
Verklein je netwerk eens tot 2 pc's, dan kun je snel en doeltreffend bekijken welk segment er niet goed is.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• sus

sus

Topicstarter
Hoe kan ik het beste (en het snelste) mijn netwerk kabels doormeten. Ik werk met COAX, weet niet of ik dat al had gemeld

• kalizec
  • Laatst online: 23-08 13:53
Check ook even of je wel een client in je netwerk hebt staan.
Bvk Client voor Ms netwerken.
Maar Ms Family is ook goed.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• sus

sus

Topicstarter
Die was ik dus vergeten. Ik gebruik Client voor MS-netwerken. Met aanmelding bij het starten van Windhoos

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

ok.. ik hou 't simpel:

check je bekabeling, topologie van je netwerk moet er ongeveer zo uitzien:

X = terminator
T = t-stuk
N = netwerkkaart
| = kabel

X
TN
|
TN
|
TN
|
TN
X

zorg dat je geen brakke kabels gebruikt..

(eigenlijk heb ik liever dat je meteen voor een paar geeltjes een goedkoop 8-ports 10mbit UTP hubje met COAX uplink koopt, maargoed..)

daarna: (op alle bakken, tenzij anders vermeld)
------------------
installeer TCP/IP
installeer IPX meuk voor dat brakke spel van je
installeer Client for MS Networks
installeer File and Printer meuk (hoef je alleen maar op dat share dingetje te drukken, en "I want to share my files" aan te vinken)

dan ga je naar de properties van 'TCP/IP' meuk voor je netwerkkaart en daar stel je een makkelijk IP in.. neem maar 10.0.0.1 voor je eerste computer, 10.0.0.2 voor de 2e, etc, etc..

ok.. subnet masks op alle machines op 255.255.255.0 (want je hebt alleen machines op 10.0.0.x hangen, niet op 10.0.x.x (dan zou 't 255.255.0.0 zijn, get it? :)))

nadat je dat hebt gedaan, reboot je alle 4 de dozen (winblows zal er waarschijnlijk toch wel zelf om vragen, maargoed)

vanaf 't moment dat je gewoon als een user bent ingelogd moet 't goed gaan.. (dat user-inlog ding krijg je ook alleen als je "Client for Microschoft Netwoikz" heb geinstalleerd) (natuurlijk wel zorgen dat je eerst een user aanmaakt bij je "control panel" --> "users" (ofzoiets))

als je een of ander 'route' proggel gebruikt (winroute pro zag ik) kun je 't beste de PC met de 2 NIC's (netwoik interfeest kaart) het laagste IP geven, en de bij de TCP/IP settings van de andere 3 bakken bij 't "Gateway"-tabje 't ip van je 10.0.0.1 machine intikken en 'add'-en..

voila!

heppie geeming 8-)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45

Metzie

Nyaano !

Op maandag 08 januari 2001 16:38 schreef cappie het volgende:
ok.. ik hou 't simpel:

[ok..] subnet masks op alle machines op 255.255.255.0 (want je hebt alleen machines op 10.0.0.x hangen, niet op 10.0.x.x (dan zou 't 255.255.0.0 zijn, get it? :)))
Nee, we "getten" het niet.

Het officiele subnetmask van de 10.x.x.x range is 255.0.0.0
en niet 255.255.255.0 of 255.255.0.0(het werkt wel, en heet supernetten, maar officieel is het niet de standaard)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Op maandag 08 januari 2001 16:44 schreef Metzie het volgende:

[..]
Nee, we "getten" het niet.

Het officiele subnetmask van de 10.x.x.x range is 255.0.0.0
en niet 255.255.255.0 of 255.255.0.0(het werkt wel, en heet supernetten, maar officieel is het niet de standaard)
ik weet wel dat het niet de standaard is, maar 10.0.0.x is gewoon veel makkelijker met tikken..

hou nou es op met dat gezeur, en geef die kerel nuttige info waar 'ie iets aan heeft.. (hij gaat toch geen WAN opzetten ofzo? why the neuk zou 'ie 10.x.x.x nodig hebben? 10.0.0.x valt prima binnen die private range?.. is trouwens nog sneller met zoeken naar active games ook.. (portscan hoeft niet 16516350 ip's af te scannen of er mischien een game op wordt gedraaid..)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Liter zet netwerk op:

Eerste avond, niks werkte ik balen en slapen, avond erop, ow ja, terminator vergeten. Die avond, werkt weer nix, hey andere Terminator is kapot...

3e avond, weer niks werkende, websearch IRc'es etc, weer niks werkende krijgend.

Laatste dag (zaterdag) nieuwe COAX kabel gekocht... en werkte....

oftewel neem gewoon UTP, kut BNC gedoe...

Moest ik ff kwijt srry :)

• sus

sus

Topicstarter
Inmiddels doet ie het. Inderdaad, ik wil ook UTP gebruiken. Moet ff wachten tot ze bij me pa het netwerk gaan verbouwen. Dan krijg ik cas 6 kabels :P :P En ik heb al een HUB, dus dan is alles weer OK

In ieder geval bedankt voor de hulp, nu weet ik hoe het moet voor de volgende keer

Verwijderd

Schop die COAX rommel je huis uit, en koop een paar 100mbit kaartjes, een hubje en wat CAT5 kabels, veel sneller en betrouwbaarder.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

en wanneer je echt *officiele* :9 ip nummers wil, moet je ze nemen uit de 192.168.*.* range.

deze zijn vrijgegeven voor intern gebruik..

--
groet
thomas

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
10.x.x.x is ook vrijgegeven voor intern gebruik.........

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb dus al een HUB'je (8 poorts) met een uplink. Ik krijg over twee maanden van die hele dure steengoeie UTP-kabels, en wilde dus wel kunnen i-netten op mijn eigen pjoeter. Dus dat werd een COAX-netwerk.

Voordeel: Er ligt al een trekveer in de muur :P ;) :9

Heb ik meteen een vraagje: Moet ik de server op de hub op poort 1 aansluiten of op de uplink. Zo niet, waar is die uplink dan voor??

Thanks in advance

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 21:27 schreef suspicious het volgende:
Ik heb dus al een HUB'je (8 poorts) met een uplink. Ik krijg over twee maanden van die hele dure steengoeie UTP-kabels, en wilde dus wel kunnen i-netten op mijn eigen pjoeter. Dus dat werd een COAX-netwerk.

Voordeel: Er ligt al een trekveer in de muur :P ;) :9

Heb ik meteen een vraagje: Moet ik de server op de hub op poort 1 aansluiten of op de uplink. Zo niet, waar is die uplink dan voor??

Thanks in advance
Server gewoon op een normale poort, met de uplink kun je bijvoorbeeld er nog een hub/switch aan knopen.
Pagina: 1