Dm500 of dm5620

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:08
Ik ben een totale noob op sat wereld en ik heb me op diverse sites al ingelezen.
Maar ik wil mijzelf dus ook een set aanschaffen. Vast staat dat het een dreambox wordt. Ik zit alleen te twijvelen tussen een Dreambox 500 en een dreambox 5620. Alleen niemand kan me de voor of nadelen van deze 2 vertellen. Niet op sat4all / satsjaak of waar dan ook. Ik heb al diverse bedriven gemaild, maar ik krijg geen bevredigend antwoord. Waar het mij voornamelijk omgaat zijn de motorsport kanalen. En alles wat ik extra kan pakken is heel erg mooi. Nu kan je met de Dreambox allemaal praktijken uithalen die hier niet toegestaan zijn, maar dat is 1 van de redenen waarvoor ik hem neem. Uiteraard om te expirimenteren. Maar welke mogelijkheden mist de 500 tov de 5620? En wat zou ik er dan eventueel minder mee kunnen?

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
de 500 heeft geen CI slot waardoor je geen CI Cam module voor Seca 2 of Irdeto 2 kunt gebruiken die je eigenlijk nodig zou hebben voor de smartcard van de NL kanalen.

Aangezien je toch wilt rommelen kun je beter de 500 kopen omdat die goedkoper is. Een CI Cam heb je niet nodig omdat met aangepaste firmware de interne cardreaders ook voor NL smartcard bruikbaar zijn. Verder is de 500 functioneel gelijk of m.i. zelfs beter dan de 5620s. Je kunt er net zo veel mee zien en doen doordat de software grotendeels gelijk is en aangepaste firmwares daarom vaak gelijktijdig verschijnen.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:08
Ik heb ergens een adres gevonden waar ik de 5620 voor een vergelijkbare prijs kan kopen als de 500.
Is het dan qua mogelijkheden beter om de 5620 te kopen?

Edit: krijg net te horen dat hij niet meer leverbaar is.

[ Voor 17% gewijzigd door hullepim op 11-03-2005 10:44 ]