[MCE 2005] Geluid synchronisatie problemen*

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 12:07
Ik heb sinds een aantal weken mce draaien en moet zeggen dat het ideaal is! Ik heb alleen het probleem dat het geluid van live tv net even voorloopt op het beeld (mischien net een kwart seconde). Ik heb al alle topics hier en op de groene knop/ the green button nagelopen, maar ik kom er niet uit.

Mijn systeem:
athlon 1800+
msi 6330
640 mb
60 gig maxtor
ati 9500
haupage 150 mce
sb live

Ik heb alle updates van microsoft geinstalleerd, de latencypatch van via uitgevoerd, verschillende drivers van haupage uitgeprobeerd maar niks helpt. Ook de verschillende codecs maken geen verschil (nvidia en powerdvd). Kan iemand mij alsjeblieft een oplossing bieden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik schaaf even je topic titel bij - 'synchronisatie problemen' vertelt veel te weing over je eigenlijke probleem :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GoT Search al gebruikt? Is een bekend probleem met MCE; komt doordat er door MCE in het kader van timeshift e.d. continue opgenomen en verwolgens weer afgespeeld wordt :) Kan me niet herinneren dat ik er een oplossing voor heb gezien helaas, maar ik geloof niet dat linux HTPC's er ook last van hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• marsian
Heb alle topics op GOT doorgelezen die met MCE te maken hebben. Helaas geen oplosssing.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je ook al de optionele MCE 2005 update geinsatlleerd via Windows Update die dit probleem zou moeten verhelpen? :)

• marsian
elevator schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:58:
Heb je ook al de optionele MCE 2005 update geinsatlleerd via Windows Update die dit probleem zou moeten verhelpen? :)
yep! heb alle updates geinstalleerd die er maar zijn, zelfs degene waar ik helemaal niks aan heb. Helaas, heeft niet geholpen!

Verwijderd

hoi,

ik heb hetzelfde probleem, alles werkt prima, zeer goed zelfs. alleen dat geluid loopt net niet synchroon.

p.s. tip om je beeld op een crt-scherm (oftewel tv) goed te krijgen. maak zelf een vga naar scart kabel en gebruik powerstrip. even een dagje prutsen en hobbyen maar dan heb je een retestrak beeld!!!

alleen nog dat geluid goed krijgen!!!!!

Verwijderd

updates allemaal geinstalleerd, geluid en beeld lopen nu synchroon!!!! thanks voor de tips.

ps. draai je nog meer software op die pc? misschien trekt je athlon het niet lekker.

groeten!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:07

paQ

ik schop dit topic nog maar even.

als ik op dit probeleem zoek, krijg ik aardig wat topics nar boven.
maar meer dan

dvd decoder
en
updates

haal ik er nooit uit.

microsoft heeft zijn update verhaal aangepast en ik kan zelf niet meer kiezen voor updates. hij doet er dan ook maar 3 (een installer, iets voor Iexplorer en nog wat, maar niks wat met MCE te maken heeft. :{

daar zit ik dus vast.

het geluid loopt goed het eerste half uur na een boot. daarna begint het geluid voor te lopen op het beeld ... meer en meer, maar geleidelijk aan.

Er wordt vaal geopperd het liggt aan je dvd-decoder, maar die dvd decoder stopt zodra je de mceshell stopt.
dus: mce afsluiten en weer opstarten zou het moeten verhelpen; je herstaert immers de decoder.
maar dat is dus niet zo :{

ik zit me dan ook af te vragen waar het dan wél inzit :?

het lijkt logisch dat wanneer je beeld en geluid synchroon opneemt en dat ook weer afspeelt direct (want dat is het in weze) er samenloop problemen kunnen ontstaan. maar of hem dat nou in de decoder zit?

ik heb maar 512 MB geheugen in het ding, maar met tv kijken verbruikt hij nooit meer dan 186 MB. voldoende ten over imo dus.
de cpu komt niet boven de 70% (overclocked naar 3 GHz)

is dit nou een softwarematig of een hardwarematig iets?

en die updates? zijn die tegenwoordig nog ergens los uit te peutren?
(het betreft een clean install)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1