Op dinsdag 09 januari 2001 06:52 schreef Zer0 het volgende:
Hooi, bij mij gaf HDTach ook een lage waarde voor mijn array op de KT7-Raid, tot ik de schijven ipv als master en slave op 1 kanaal allebei als master op 2 kanalen hing, daarna waren de waardes hoger en mij systeem werkte toen ook beter.
Maar kijk eens naar de bechmarks die Storagereview gebruikt:
[..]
Sandra, wat is dat?.. oh, dat tooltje dat nog een performance tip geeft.. scsi-schijfen zijn sneller... en dat erwijl er een scsi-arrray in de machine zit

Sorry, heb vannacht even geslapen
Maar de meeste HD benchmarks van dat type vertellen me niet welke schijf in de praktijk sneller is. Ik ben meer er in geinteresseerd wat de verschillen in zoektijd en lees/schrijf tijd zijn voor dingen als Video capture.
En daar scoort dezelfde schijf onder IDE beter als onder SCSI, omdat de IDE schijf zelf de geheugen bus bedient, en niet de controller op de SCSI kaart.
(Schijven die in SCSI en IDE uitvoering bestaan.. daar zit geen snelheids verschil tussen)
Daar komt dan nog bij dat de SCSI kaart als je niet een peperdure koopt, maar één device tegelijkertijd kan bedienen, met ook nog eens een flinke overhead...
Probeer maar eens CD met fouten te lezen op een SCSI CDrom en op een IDE. De SCSI CDrom zet het hele systeem vast tot de boel, als je geluk hebt, met een foutmelding eruit loopt, en de IDE laat het systeem vrij en geeft even later een requestertje met de mededeling dat de CD niet te lezen is...
Tuurlijk moet je de schijven waartussen je data kopieren wilt op twee verschillende poorten zetten, de master HD bedient de bus tenslotte.
Maar let maar niet op mij, ik ben gewoon niet blij met SCSI, voor mij is het een noodzakelijk kwaad .
(brander+cdrom+datstreamerx2+8mmstreamer... backuppen onder NT4)