Hallo
Titel is wel duidelijk lijkt me, het is ook een veel voorkomend probleem hier op tweakers. Ik heb al genoeg in de search gekeken, en alles daarvan geprobeerd, maar niets.
Situatie:
Laptop maakt verbinding met draadloos router. Die router maakt verbinding met hub. Op die hub staan ook andere pcs aangesloten.
Ik kan die pc's niet zien in netwerkomgeving bij netwerk. Pingen lukt dus wel, gewoon een pingtime van 6ms. Het is dus een bepaalde instelling.
Wat heb ik dus al geprobeerd(zucht, standaard
)
1. search (alles eruit geprobeerd)
2. FAQ
3. guest account aangezet
4. filesharing aangezet
5. NETbios nagekeken
6. TCP IP instellingen nagekeken.
7. en ja, werkgroepnaam is goed(dubbelchecked)
8. serverinstellingen na gekeken
Niets dus.
Wat ik nog wil proberen:
Ip van draadloos router veranderen naar zelfde range als hub, van 192.168 naar 10.0.
Kan dat een oplossing bieden?
Pingen lukt dus wel, en ik zie ze niet in de werkgroep, alleen mezelf
Hopen dat jullie wat weten...
Titel is wel duidelijk lijkt me, het is ook een veel voorkomend probleem hier op tweakers. Ik heb al genoeg in de search gekeken, en alles daarvan geprobeerd, maar niets.
Situatie:
Laptop maakt verbinding met draadloos router. Die router maakt verbinding met hub. Op die hub staan ook andere pcs aangesloten.
Ik kan die pc's niet zien in netwerkomgeving bij netwerk. Pingen lukt dus wel, gewoon een pingtime van 6ms. Het is dus een bepaalde instelling.
Wat heb ik dus al geprobeerd(zucht, standaard
1. search (alles eruit geprobeerd)
2. FAQ
3. guest account aangezet
4. filesharing aangezet
5. NETbios nagekeken
6. TCP IP instellingen nagekeken.
7. en ja, werkgroepnaam is goed(dubbelchecked)
8. serverinstellingen na gekeken
Niets dus.
Wat ik nog wil proberen:
Ip van draadloos router veranderen naar zelfde range als hub, van 192.168 naar 10.0.
Kan dat een oplossing bieden?
Pingen lukt dus wel, en ik zie ze niet in de werkgroep, alleen mezelf
Hopen dat jullie wat weten...
[ Voor 11% gewijzigd door enira op 10-03-2005 12:09 . Reden: geen zonnebril smiley... ]
Twitch: Phyloni1