Sinds gisteren heeft mijn computer ineens last van vreemde hikjes en stotters bij het afspelen van mp3's. Het geluid klink wat scheller dan normaal, en al mijn mp3tjes klinken alsof het slechte 96 kbits rips zijn. Ook slaat het geluid zo af en toe over, of gaat het door de war. Ik gebruik Winamp 5 om de mp3tjes af te spelen.
Wat ik al heb geprobeerd:
-Winamp opnieuw geinstalleerd
-Codec clean up
-Nieuwe geluidskaartdrivers geinstalleerd
-Andere Winamp plugins om af te spelen
-Andere mediaspelers geprobeerd.
Het "hikjes" effect doet zich ook voor bij het "verplaatsen in de tijnd" binnen een avi met mp3 audio stream in windows mediaplayer classic. Hiervoor was dit nog niet zo.
Ter verduidelijking heb ik met windows soundrecorder even een voorbeeldje gemaakt, het is in WAV om eventuele problemen met codecs vanaf mijn kant te voorkomen. Het geluid slaat hier niet over, ik verplaats alleen de tijdsbalk telkens even om het geluid goed te kunnen laten horen.
Voorbeeldje van het "hikjes" effect
Mijn pc is een
-Asus N7v8x Deluxe
-AMD athlon 2500+
-onboard soundstorm geluidskaart van Nvidia
-512 MB geheugen, waarvan het preciese type mij even ontschoten is
-Maxtor 7200 rpm 120 gig HD
-Windows 2000 SP4
Iemand enige idee waar dit probleem vandaan komt en hoe ik het kan oplossen?
Wat ik al heb geprobeerd:
-Winamp opnieuw geinstalleerd
-Codec clean up
-Nieuwe geluidskaartdrivers geinstalleerd
-Andere Winamp plugins om af te spelen
-Andere mediaspelers geprobeerd.
Het "hikjes" effect doet zich ook voor bij het "verplaatsen in de tijnd" binnen een avi met mp3 audio stream in windows mediaplayer classic. Hiervoor was dit nog niet zo.
Ter verduidelijking heb ik met windows soundrecorder even een voorbeeldje gemaakt, het is in WAV om eventuele problemen met codecs vanaf mijn kant te voorkomen. Het geluid slaat hier niet over, ik verplaats alleen de tijdsbalk telkens even om het geluid goed te kunnen laten horen.
Voorbeeldje van het "hikjes" effect
Mijn pc is een
-Asus N7v8x Deluxe
-AMD athlon 2500+
-onboard soundstorm geluidskaart van Nvidia
-512 MB geheugen, waarvan het preciese type mij even ontschoten is
-Maxtor 7200 rpm 120 gig HD
-Windows 2000 SP4
Iemand enige idee waar dit probleem vandaan komt en hoe ik het kan oplossen?
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.