[MP3]Vreemde hikjes en stotters

Pagina: 1
Acties:

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Sinds gisteren heeft mijn computer ineens last van vreemde hikjes en stotters bij het afspelen van mp3's. Het geluid klink wat scheller dan normaal, en al mijn mp3tjes klinken alsof het slechte 96 kbits rips zijn. Ook slaat het geluid zo af en toe over, of gaat het door de war. Ik gebruik Winamp 5 om de mp3tjes af te spelen.

Wat ik al heb geprobeerd:

-Winamp opnieuw geinstalleerd
-Codec clean up
-Nieuwe geluidskaartdrivers geinstalleerd
-Andere Winamp plugins om af te spelen
-Andere mediaspelers geprobeerd.

Het "hikjes" effect doet zich ook voor bij het "verplaatsen in de tijnd" binnen een avi met mp3 audio stream in windows mediaplayer classic. Hiervoor was dit nog niet zo.

Ter verduidelijking heb ik met windows soundrecorder even een voorbeeldje gemaakt, het is in WAV om eventuele problemen met codecs vanaf mijn kant te voorkomen. Het geluid slaat hier niet over, ik verplaats alleen de tijdsbalk telkens even om het geluid goed te kunnen laten horen.

Voorbeeldje van het "hikjes" effect

Mijn pc is een
-Asus N7v8x Deluxe
-AMD athlon 2500+
-onboard soundstorm geluidskaart van Nvidia
-512 MB geheugen, waarvan het preciese type mij even ontschoten is :X
-Maxtor 7200 rpm 120 gig HD
-Windows 2000 SP4

Iemand enige idee waar dit probleem vandaan komt en hoe ik het kan oplossen?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Niemand een idee? Ik ben ten einde raad en alleen een format biedt denk ik nog uitkomst ;(

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Lijkt erop dat je mp3's beschadigd zijn :?
Als je een usbstick oid plaatst, en daarvandaan afspeelt, klinkt het dan ook zo?
Misschien is er iets met je harde schijf... Lijkt me niet echt logisch maar sluit het eens uit :)

Hmm nu lees ik dat je het ook bij avi hebt als je scrollt... Dan zal het dit zeker niet zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Elektronicanet op 13-03-2005 19:03 ]

Nederlander in België

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Nee de mp3tjes zijn gewoon goed, ik heb ze ook vanaf mijn mp3speler gespeeld en dan klinken ze gewoon perfect.

Verwijderd

Famoso schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:31:
Nee de mp3tjes zijn gewoon goed, ik heb ze ook vanaf mijn mp3speler gespeeld en dan klinken ze gewoon perfect.
Draait je proc op 100% ? Virusscan gedraaid ?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:03:
[...]
Draait je proc op 100% ? Virusscan gedraaid ?
Da's een goeie ja, misschien houdt je pc het gewoon niet bij omdat ie met iets anders bezig is.
Je pc zou dan wel overal langzaam mee moeten zijn, en niet specifiek met muziek. Is dat zo?
Misschien kun je systeemherstel proberen :)
Zie dat je Windows 2000 hebt...

[ Voor 10% gewijzigd door Elektronicanet op 14-03-2005 00:10 ]

Nederlander in België

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Processor draait niet op 100% nee, winamp neemt hoogstens 3% cpu in beslag. Virussen zitten er niet op. Helaas kent Win2000 geen systeemherstel inderdaad.

Pagina: 1