Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb jaren geleden een Nokia 6150 gekocht en gebruikt waarna ik deze telefoon in circa 2001 vervangen heb door een ander mobieltje. De 6150 verdween in de la "ongebruikte" telefoons boven op een oude 5110, 6110 etc.

Het is nu een jaar of 4 later en mijn huidige 6310 heeft nogal kuren. Ik ben specifiek aangewezen op deze 6xxx serie van Nokia vanwege mijn Nokia car-kit (een 9000 serie?) in mijn auto.

Dus ik denk.. ik pak de 6150 uit de la, SIM er in.. en hij vraagt mij dood-leuk om een "Security code". Het is geen sim-lock (zat niet op het toestel toen ik hem los kocht) maar het is een code die ik zelf toendertijd ingesteld heb.

Nu heb ik alle mogelijke codes algeprobeerd die ik normaal zou gebruiken maar niets, nada, noppes. Omdat ik het toestel al 4+ jaar niet gebruikt heb, weet ik die code ook echt niet meer en nee, ik heb het nergens opgeschreven.

Is er een manier om die code eruit te halen? Die 6150 is namelijk in perfecte staat - alleen nu moet ik mijn oude 6110 gebruiken die letterlijk met plakband bij elkaar gehouden wordt. :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• leondebob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
is het niet 12345 standaard nokia code?

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:09
Laten flashen, dan is het probleem ook opgelost :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
datakabel ionprikken, tel aanzetten zonder sim, via software code uitlezen (werkte bij mijn 8850 iig)

Gebruikte software was logo manager of ziets, was eignelijk bedoeld om logo's en ringtones in de telefoon te schuiven, maar in het menu kon je voor details kiezen en daar stond ook vrolijk mijn security code tussen.

werkt ook bij 3310's by the way, misschien ook wel op de jouwe?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

De 6150 kan je inderdaad prima nog uitlezen met logomanager, zelfs de trial versie daarvan.

Succes verzekerd. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ah thanks!! Daar kan ik wat mee.

Nu moet ik eens HEEL hard gaan zoeken waar ik die data kabel gelaten heb! :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1