Spelletje Lingo in VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699

Topicstarter
Hallo,
Is er iemand die zin heeft om het spelletje Lingo (bekend van tv :) ) te programmeren in Visual Basic for Applications (Access 2000)?
Ik moet dit voor een schoolopdracht doen, maar ben er door omstandigheden :( niet aan toegekomen. Ik weet dat er hier mensen zijn die dat in drie kwartier voor elkaar krijgen (ikke niet :o ) Degene die het voor me kan regelen krijgt een Pentium II 233 proc (draait 274) en een krat bier ;) (student he)

Mail me voor de details
tvdelshout@lycos.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik doe het wel als je me ff pijpt.
DUh dit is geen IT wervingsforum!
Ook niet voor studentjes die liever lui zijn als moe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Liever lui dan moe? Man je weet niet waarover je lult! :( Me hele kop is anderhalve week geleden verrot geslagen, tanden los, neus gebroken, twee blauwe ogen, snee onder m'n oog tot aan m'n traanbuis; Zinloos geweld :r noemen ze dat tegenwoordig, je weet wel, er zijn ook van die mooie spotjes over op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dan ga je lekker naar je studiebegeleider en dan leg je hem uit waarom je voorlopig niet in staat bent om opdrachten in te leveren, of dacht je dat we je nu zielig vonden en we een team gingen samenstellen om jou te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een "team samenstellen" lijkt me ook een beetje overdreven, denk je niet? En trouwens, als jij het niet wil doen, dan laat je het lekker toch? Misschien zijn er mensen die wel interesse hebben.
Verder heb ik allang met die studiebegeleider gepraat en die zegt natuurlijk "je hebt nog een week, dat komt wel goed". Hij vergeet natuurlijk dat ik ook nog andere tentamens heb.
Niet lullig bedoeld hoor, maar vanaf nu graag alleen reacties die betrekking hebben op mijn vraag a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3057

Op maandag 08 januari 2001 17:08 schreef raptorix het volgende:
Dan ga je lekker naar je studiebegeleider en dan leg je hem uit waarom je voorlopig niet in staat bent om opdrachten in te leveren, ...
* Anoniem: 3057 sluit zich hier volledig bij aan.

Een studie is bedoeld om te leren. Als je daar tijdelijk niet toe in staat bent is dat begrijpelijk en zal daar rekening mee gehouden moeten worden. Het probleem door iemand anders te laten oplossen is geen oplossing, want je leert er niets van.

Bovendien is de geldelijke waarde van de oplossing van jouw probleem te hoog om te laten afkopen met een processor en een krat bier. Zet dat spel op internet met een reclamebanner erboven, en binnen een maand verdien je al meer.

Vraag om uitstel en ga nu danwel later zelf programmeren. Als je er dan nog niet uitkomt zijn er ongetwijfeld mensen die je wel wat verder willen helpen met advies.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16744

Ik wil wel een bijdrage leveren hoor! Hier een paar Lingo-letters:
A B C D ... Euh, iemand nog???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok MrX,
Je hebt gelijk. Ik zag het door de stress van de afgelopen 2 weken gewoon ff niet meer zitten. Ik ga m'n docent vragen om uitstel en als ik dat niet krijg: pech.
Ik moet zo'n stom spelletje toch ook zeker zelf wel voor elkaar krijgen in een paar dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Tommyboy> is een leuke school opdracht.. zoiets is juist om je uit de put te halen.. en daarna als je het af hebt te zeggen: "YES!".

Als je echt in de problemen komt.. mail maar ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, ik ben nu een eindje op weg met de opdracht. Ik heb nu een inlogscherm voor nieuwe en bestaande deelnemers. Gegevens worden opgeslagen in een tabel. Vervolgens wordt het Lingoformulier geopend en laat ik in een (verborgen) vak random een 5 letterig woord weergeven. Dit is het woord dat de gebruiker moet raden.
Vervolgens heb ik per antwoordmogelijkheid 5 vakken aangemaakt. Deze kunnen verkleuren na het geven van een goede letter op de goede plaats, een foute letter of een goede letter op de verkeerde plaats.
De volgende stap is het "uit elkaar trekken" van het woord in het verborgen vak. Bijvoorbeeld van het woord "LINGO" moet in het eerste vakje van het antwoord alleen de L gecontroleerd worden (bij een goed antwoord wordt het vak groen) en in zijn geheel moeten letters op de verkeerde plaats gecontroleerd worden (het vak wordt dan geel).
Weet iemand hoe ik dit "uit elkaar trekken" van het random gekozen woord voor elkaar kan krijgen? :?

P.S. de oplossing hoeft niet "mooi" ;) te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je vijf van die invoervelden maakt.
Vervolgens verander je de properties zodanig dat het platte invoerteksten worden met een kader eromheen en een doorzichtige achtergrond (of dezelfde achtergrondkleur als je form).
Als het formulier laad, zet je de focus in het eerste vakje. Bij elke update gaat het vakje eentje verder. Dus, OnChange event toevoegen aan vakje 1 en deze de focus laten zetten voor vakje 2. Wel eerst checken als backspace niet ingedrukt is, want dan moet de focus terug (natuurlijk niet bij vakje 1). Dit gebeurd dus voor elk vakje (met kleine aanpassingen voor vakjes 1 en 5.

Tijdens het invullen van het woord, wordt deze meteen in 5 verschillende vakjes (en dus values) gezet.

Dan elk vakje (textboxje) aflopen en controleren met het woord door middel van de functie "InStr"

dim letter1, letter2, letter3, letter4, letter5 as boolean
Dim SearchString, SearchChar, MyPos
letter1 = false
letter2 = false
letter3 = false
letter4 = false
letter5 = false
SearchString = NaamTekstvakVanTeRadenWoord.Value
SearchChar = vakje1.value

MyPos = Instr(1, SearchString, SearchChar, 1)

als MyPos gevuld is, dan kijken of dat nummer hetzelfde is als het vakje waarin je checkt. Zoja, dan is de letter goed, zo nee dan staat de letter op een andere plaats. Vul dan die plaats in in de variabele "letter" & MyPos en zet deze variabele op true als op false staat. Anders doe je er niks mee.
Zodoende krijg je niet dat er bijvoorbeeld een "e" op twee plaatsen voorkomt en zodoende twee keer wordt gecontroleerd.

Volgens mij moet je dan een stuk verder komen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de info, wanneer ik weer effe tijd heb ga ik het gelijk uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, voor het eerste invoervakje van het woord is het gelukt. Maar hoe kan ik deze functie opnieuw laten uitvoeren voor het tweede invoervak (en 3e, 4e, 5e)?

Dus kan ik verwijzen naar Searchchar maar dan voor het tweede invoervak van het woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Tommyboy> De procedure herhalen van BtM909 (als functie die true oof false retourneert)?

Ik zou eigenlijk eerder het onenter event gebruiken. BTW.. mag een gebruiker een letter weghalen eenmaal ingevuld?
Bij het onchange event .. met die procedure van BtM909 kun je dus net zo lang een letter invullen totdat het eerste vakje groen wordt...(ja, je kunt het weer extra afvangen).. gewoon onenter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar dan moet ik toch een nieuwe functie aanmaken wil ik ipv "SearchChar = vakje1.value" de waarde "SearchChar = vakje2.value" gaan gebruiken? Hoe kan ik er voor zorgen dat met dezelfde functie het tweede vakje vergeleken wordt met de variabele "goedewoord"? :?

Tja, sorry ik heb nog weinig ervaring met programmeren en ik moet dus wel ff drie keer kijken voordat ik de functie van BtM909 helemaal begrijp.. :o

Verder heb ik nog een klein probleempje: In de invoervakjes accepteert Access iedere letter als invoer behalve de letter "i". Hij geeft dan een foutmelding :( en zegt dat hij het OnChange event niet kan uitvoeren. ;( Ook wordt dan in het invoervak de kleine letter "i" automatisch vervangen door de hoofdletter "I" Iemand enig idee wat dit te betekenen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

...'wil ik ipv "SearchChar = vakje1.value" de waarde "SearchChar = vakje2.value" gaan gebruiken?' > Het is maar hoe je het wil...met functies kune je parameters meegeven en dingen weer laten retourneren.. dus.. wat dacht je van zoiets (let wel .. het is pseudo code):

for iVak = 1 to 5

'klopt wat er in iVak staat?
if SearchChar(vakje(iVak).value) then
KleurGroenvak(iVak)
else
KleurRoodvak(ivak)
end if

next

Trouwens ik zou het OnEnter event pas bij vakje 5 gebruiken om te checken op juiste gehele woord (Per letter van het searchchar gebruiken zoals boven). Maak van die vakjes wel een control array.. is makkelijker.
SearchChar wordt een functie waarbij wordt gecontroleerd op variable "goedewoord" (op de juiste plaats). Let wel op dat je goed vergelijkt .. match case zeg maar. Dan moet je ff alles hoofdletters zetten (dit kun je daoen met de methode Ucase, Lcase is dan, je raad het al, voor kleine letters)

Het is een raar probleem met die I... wat kan helpen is repair en compact van de database.. doet dat eens...

Ik denk dat we genoeg aanreikingen hebben gedaan om het een en ander op te pakken Tommyboy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yep, bedankt ik ga weer effe stoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk nog steeds dat je een OnChangeEvent moet toevoegen...

Mijn idee was om bij elk vakje een OnChangeEvent toe te voegen (treed in werking nadat men wat heeft ingevoerd). Die checkt of de invoer geen getal is (optie) en vervolgens de focus zet voor het volgend vakje. Dan bij vakje vijf ook een OnChangeEvent. Deze controleert alle letters in het verborgen woord.

Tenzij je een button hebt gemaakt, waarop je moet klikken om het woord te laten controleren. Dan moet je de code achter deze knop zetten...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, BtM909 dat is wat ik tot nu toe heb gedaan, wacht ik zal de code er ff bij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henkleerssen > Het probleem met de "i" is trouwens opgelost. Ik heb bij de eigenschappen van het invoervak de optie "Autocorrectie toestaan" op "nee" gezet en nu accepteert hij de letter "i" zonder de melding dat vak**.setfocus niet uitgevoerd kan worden.

Hieronder staat het belangrijkste gedeelte van de code tot nu toe. BtM909 > bij het change event van het 5e vakje (vak1E) worden de controlefuncties uitgevoerd.

En ja, ik weet het, de code is butt uggly, :r maar ik zou niet weten hoe ik de functie zou kunnen hergebruiken zonder op het Searchchar = vak1A.Value probleem te stuiten. :o Het mooiste zou een algemene functie "vakcontroleren" zijn met daarin opgenomen:
searchchar1 = vak1A.Value
searchchar2 = vak2A.Value enz...
En dan vanuit het vak1E_Change() event de functie "vakcontroleren" uitvoeren met de verwijzing naar de juiste searchchar die gebruikt moet worden voor dat vak.

Hier de code totnutoe (Hij werkt trouwens wel! >:) )

Public Sub vak1A_Change()
vak1B.SetFocus
End Sub
---------------
Public Sub vak1B_Change()
vak1C.SetFocus
End Sub
---------------
Public Sub vak1C_Change()
vak1D.SetFocus
End Sub
---------------
Public Sub vak1D_Change()
vak1E.SetFocus
End Sub
---------------
Public Sub vak1E_Change()
vak2A.SetFocus
vak1Acontroleren
vak1Bcontroleren
vak1Ccontroleren
vak1Dcontroleren
vak1Econtroleren
End Sub
---------------

Private Function vak1Acontroleren()

Dim Searchstring
Dim Searchchar
Dim Mypos

Searchstring = Goedewoord.Value
Searchchar = vak1A.Value

Mypos = InStr(1, Searchstring, Searchchar, 1)

If Mypos = 1 Then
vak1A.BackColor = vbGreen
Else
If Mypos = 0 Then
vak1A.BackColor = vbRed
Else
vak1A.BackColor = vbYellow
End If
End If

End Function

---------------
'Herhalen van de functie, maar dan voor vak 1B :o

Private Function vak1Bcontroleren()

Dim Searchstring
Dim Searchchar
Dim Mypos

Searchchar = vak1B.Value

If Mypos = 2 Then
vak1B.BackColor = vbGreen
Else
If Mypos = 0 Then
vak1B.BackColor = vbRed
Else
vak1B.BackColor = vbYellow
End If
End If

End Function

'Enzovoort voor vak 1C, 1D en 1E..... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:48
Met Index kun je meerdere controls op dezelfde code zetten dan heb je dus:

Control(0)
Control(1)
Control(2)
Control(3) enz..

Moet je een waarde bij Index zetten. Aan de Index-variable kun je dan zien welk control wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt Pc123, ik ga het effe proberen.

Iemand trouwens enig idee waarom dit niet werkt? : (het betreft trouwens een inlogscherm)

If Voorvoegsel = Null Then
inlognaam = Voornaam + " " + Achternaam
Else
inlognaam = Voornaam + " " + Voorvoegsel + " " + Achternaam
End If

Zelfs bij de foutcontrole geeft Access aan dat wanneer er geen voorvoegsel ingevoerd wordt de waarde van "Voorvoegsel" gelijk is aan "Null", maar hij slaat de "If" wel over en gaat door naar de "Else"
Vervolgens krijg ik een foutmelding:

Fout 94 tijdens uitvoering: ongeldig gebruik van Null :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Op vrijdag 12 januari 2001 17:50 schreef Tommyboy het volgende:
Bedankt Pc123, ik ga het effe proberen.

Iemand trouwens enig idee waarom dit niet werkt? : (het betreft trouwens een inlogscherm)

If Voorvoegsel = Null Then
Else
End If

Zelfs bij de foutcontrole geeft Access aan dat wanneer er geen voorvoegsel ingevoerd wordt de waarde van "Voorvoegsel" gelijk is aan "Null", maar hij slaat de "If" wel over en gaat door naar de "Else"
Vervolgens krijg ik een foutmelding:

Fout 94 tijdens uitvoering: ongeldig gebruik van Null :?
gebruik dan ipv Null ""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Tommyboy> Ach ja.. het moet een bepaalde functionaliteit hebben bepaalde code.. of het nou butt ugly is of niet... dat maakt in dit geval dan niet zoveel uit.

Echter in werksfeer maak je je bij mede collega kloppers niet populair met dit soort werkje.... Ook voor onderhoud is dit living hell (valt in dit geval wel enigszins mee), als kloppers code niet "clean" houden...
Maar dat leer je dan wel...

Het is maar dat je het weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Hi

sportief dat je er toch aan begonnen bent.

Ik heb zelf altijd geleerd: (letterlijke herhaling) null is niet en alles, en daarom kun je er niet mee vergelijken.

Vrij vertaald: zet aan het begin van je progje

voorvoegsel=""

want de controle

if voorvoegsel=""

werkt wel.

Succes

<edit>
typefoutje; null is niet --> null is niets
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx Yucon, maar ik blijf nog steeds die fout krijgen, ook met Voorvoegsel = "" :(

Het is eigenlijk een simpel inlogformulier met drie vakken:

-Voornaam
-Voorvoegsel
-Achternaam

Wanneer ik 1 (of meerdere) van deze vakken niet invul (bijvoorbeeld geen voorvoegsel), dan ziet Access dit als een fout en onderbreekt het programma.
Ik heb dit proberen af te vangen met de volgende functie:

If Voorvoegsel = "" Then
Else
End If

Om een of andere reden werkt dit echter niet... :?

(De variabele "inlognaam" wordt in een module bijgehouden voor een score-overzicht.)

Kan ik niet ergens een eigenschap van het invoervak "Voorvoegsel" zo instellen dat hij Null waarden negeert? Immers niet iedereen heeft een voorvoegsel in zijn naam zitten.....;)
De functie werkt trouwens wel goed wanneer alle drie de vakken ingevuld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
het moet werken, zet er ns een break point in en check wat de inhoud van de variablen is, mischien heb je ze toch niet goed ingesteld, heb je het met Global gedaan? Met een gewone Dim werkt het alleen in huidige module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Tommyboy> is het al bijna af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahaha, was het maar waar, ik kan er telkens maar kort aan werken i.v.m. tentamens vorige en komende week. :(

Ik heb gelukkig wel uitstel gekregen van m'n docent! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
lukt het nu met inlognaam?

het moet echt aan het dim of global commando liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, Pc123 hij werkt nu, maar wel op een wazige ;) manier. Ik heb 'm als volgt:

-----------------------------------
Private Sub Achternaam_AfterUpdate()
Dim Searchstring

Searchstring = Voorvoegsel.Value

If Searchstring = Voorvoegsel Then
Else
End If
---------------------------------

Ik maak dus nu gebruik van het feit dat Access zit te zeiken dat ik "ongeldig gebruik maak van Null" >:)
Maar ja, het belangrijkste is dat ie werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Effe een vraagje tussendoor:

Ik heb op een formulier een verborgen vak waarin random vanuit een tabel een woord wordt gegenereerd. Dit vak heet "Goedewoord"

Ik wil telkens in het eerste vakje van iedere poging (dus vak1A, vak2A enz...) de eerste letter van de variabele "Goedewoord" tonen.

Dus als Goedewoord = paard
Dan moet vak1A = p

Het zal wel iets simpels zijn, maar het is nu.....shit! :( al drie uur en ik ben gaar :+ !
Truste :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17717

goedemorgen!!! Kom op, fris uit de veren (evil grin >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Zoiets?

vak1a = left(goedewoord,1)
vak1b = mid(goedewoord,2,1)
vak1c = mid(goedewoord,3,1)
vak1d = mid(goedewoord,4,1)
vak1e = right(goedewoord,1)

Als je het echt goed wil doen moet je een array met 5 elementen maken op deze manier:

for i = 1 to 5
vak(i)=mid(goedewoord, i, 1)
next

Ik ben niet zo verschrikkelijk thuis in vb dus er zouden in bovenstaande code wat syntaxfoutjes kunnen zitten.

Let op dat mid(goedewoord, 0, 1) een foutmelding geeft; de eerste positie wordt 1 en niet 0 genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx Yucon, ik ga allebei de methoden effe proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij werkt! :)
Ik gebruik echter alleen maar:

vak1A = Left (Goedewoord, 1)
vak2A = Left (Goedewoord, 1)
vak3A = Left (Goedewoord, 1)
vak4A = Left (Goedewoord, 1)
vak5A = Left (Goedewoord, 1)

Het is immers alleen maar nodig om telkens de eerste letter van het te raden woord in het eerste vakje van iedere poging te zetten (Anders krijgt de gebruiker gelijk het goede woord te zien en dat is ook niet echt de bedoeling... >:) )

Ik rommel nog effe door.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Het lijkt me toch echt makkelijker om het hele woord gelijk letter voor letter in een array te zetten. Als je dat niet doet moet je in de functie die vergelijkt of letters goed zijn steeds met mid werken en dat is totaal niet overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar daar gebruik ik deze functie al voor:

Dim Searchstring
Dim Searchchar
Dim Mypos

Searchchar = vak1A.Value

En verder, ik ben een beginner en snap dat Array gebeuren nog niet zo...:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Wat mot je weten?

Begin met:
Dim LeukeArray as variant
Dan kijk je onder array in de help file.. simpel toch? :)

En nog een tip..zoek voor jezelf uit welk datatype je gebruikt per variabele... Want anders krijg je :
1)Slordige programma's
2)Memory lekkende programma's
3)Crashende programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Zeg TommyBoy, ik had toch onderhand wel een verslag verwacht hoe het met je snuit gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou bedankt voor de interesse Yucon! :)
Met m'n kop gaat het al een stuk beter. Er zit alleen nog een rare bult naast m'n neus in de buurt van m'n ooghoek. Waarschijnlijk is dat een botsplinter die van m'n neusbrug afkomstig is. Daar moet ik vrijdag nog voor naar de dokter. Ook zijn de rode vlekken nog niet helemaal uit m'n linkeroog verdwenen, maar volgens de oogarts duurt dat ook heel lang. M'n tanden staan allemaal weer redelijk vast en aan m'n voortand en kies is een stukje aangezet zodat je er niks meer van ziet (heel knap gedaan)
De hechtingen onder m'n oog zijn eruit en het litteken is heel mooi weggetrokken. Het enige probleem is eigenlijk m'n neus die ondanks het "zetten" door de KNO arts toch nog niet helemaal recht staat. Hij wil nog even wachten totdat die bult naast m'n neus weg is en als m'n neus dan nog niet recht staat verwijst hij me door naar een plastisch chirurg. :'(
Het is eigenlijk niet te geloven hoe snel zo'n genezingsproces verloopt (Jonge vent he!) alleen psychisch gaat het wat minder snel. Ik zit bijvoorbeeld vol haatgevoelens en 's nachts slaap ik ook niet zo lekker. Maar ja, dat slijt wel denk ik.

Verder gaat het met de Lingo opdracht vrij goed. Ik moet het aanstaande vrijdag inleveren en dat red ik wel denk ik (ondanks m'n tentamens). Ik hoef alleen nog maar een highscore lijst te maken, de presentatie op te leuken en te testen en debuggen.
In ieder geval iedereen hartstikke bedankt voor de hulp (die ik misschien de komende dagen nog nodig ga hebben :) ) En ik laat jullie in ieder geval weten wat voor cijfer ik er voor ga krijgen.
Mzzls
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20031

Als je hij klaar is, post je hier dan even het bestand waarmee we het kunnen spelen, want om te horen dat het gelukt is is natuurlijk niet zo leuk dan het zelf te spelen en zien dat het gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is goed, maar dan moet ik 'm eerst effe ergens door een designer versie van Office 2000 heen halen om er een exe van te maken. Anders krijg je zo'n duf formulieren spelletje binnen Access.
Iemand trouwens een idee hoe ik koppelingen kan maken naar .wav geluidsbestanden vanuit VBA? Dat geeft er natuurlijk net een beetje meer sju aan....:)
Pagina: 1