Juiste settings voor AC3 steams (AVI -> DVD)

Pagina: 1
Acties:

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik weet het, er is ontzettend veel te vinden op het internet wat DivX convert to DVD betreft. Maar toch kom ik er nu niet meer uit omdat diverse guides elkaar tegenspreken.
Vaak wordt er veelal verwezen naar de guides van Doom9 en Sectie.be maar ja, als die ook al van elkaar verschillen dan wordt het lastig.

Waar ik niet uitkom is volgende wat betreft het omzetten en maken van AC3 geluids streams.

Het betreft de instellingen in AC3 machine. In de ene guide staan de setting zus en in de andere guide staan de setting zo.
Sectie.be geeft aan dat er zoveel moglijk moet zijn uitgevinkd als je een AC3 stream wil maken
Afbeeldingslocatie: http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2d2.jpg

Maar in deze guide van Doom9.org vertellen ze juist weer dat er wel het een en ander moet staan aangevinkt
Afbeeldingslocatie: http://www.doom9.nl/Eigen%20gidsen/Image/ac3machine.gif

Mij lijkt dat er een verschil is voor de settings als je bron stream (dus de audiostream die in je oorspronkelijke DivX bestand zit) simpel stereo MP3 is of Multi-channel (5.1) AC3 is

Dus wanneer zet je de volgende setting wel aan? :
LFE to LR Channels (aan, als je bron een stereo MP3 steam is?)
Channelmode = Surround ( aan, als je DivX bron een stereo MP3 stream is?)
Channelmode = 5.1 ( aan, als je DivX bron een multi channel AC3 steam is?)
Dynamic compression (wanneer wel en wanner niet?)
Gain (wanneer wel en wanneer niet?)
Auto find Maximum Gain (wanneer wel en wanneer niet?)
Set Delay (staat standaard op nul) ?
Wat zijn nu de juiste settings voor een stereo surround AC3 en een 5.1 AC3?

De laatste vraag die ik heb is; wat doe je als de framerate van je DivX.avi nu 29.976fps is?
Met VirtualDub en TmpegEnc lukt het me wel om een de boel qua beeld te converteren naar 25 fps PAL DVD.
Alleen de audio lukt me niet. Als ik in AC3 machine Change framerate from 29.976 to 25.000 fps invul en 'Give Me AC3' klik, knalt het programma eruit.
Nu weet ik dat 29.976 gewoon 24.000 fps Telecined is. Maar als ik Change framerate from 24.000 to 25.000 fps invul, dan gaat 'ie wel converteren, maar klopt de uiteindelijk lengte weer niet.
Zie ik iets over het hoofd? Ik heb gezocht, maar wat ik kon vinden (en begreep) behandelde alleen NTCS 23.976 to PAL 25.000 conversie. 29.976 to 25.000 fps wordt niet behandeld

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Uitleg van de benamingen die jij benoemt:

LFE to LR Channels Het LFE kanaal, bevat de lage tonen in een multichannel stream. Als je deze optie aan zet, haalt hij het LFE kanaal weg, en mengt die met de Linker en Rechter kanalen.

Channelmode = Surround Lijkt me duidelijk, wil je surround geluid (meer dan 2 kanalen) of niet?

Channelmode = 5.1 Lijkt me ook vrij duidelijk, kies het aantal kanalen (2.0 neemt minder ruimte in dan 5.1 bijvoorbeeld, maar 5.1 klinkt wel beter dan 2.0... denk ik

Dynamic compression Niet echt een idee wat het is, volgens mij heeft het te maken met bijvoorbeeld zachte geluiden, die versterkt worden, maar moet ik veen opzoeken voor ej (of google is je vriend).

Gain Gain is een versterking, wil je het geluid harder hebben (bron geluid is te zacht) dan moet je deze functie aanzetten.

Auto find Maximum Gain Zoekt de hoogste piek in de audiostroom op, die mogelijk is, en past de rest daar op aan. ALs je namelijk te veel gaat versterken (gainen) kan je versterken gaan klippen. Je krijgt dan geen helder geluid. Deze functie zorgt voor een maximale versterking, en een minimale belasting.

Set Delay Ookm vrij simepl, je kan het geluid vertragen, mocht het geluid niet gelijk lopen met het beeld. Je kan het ook vervroegen (moet je met een - gaan werken).

Hopelijk kun je hier mee uit de voeten :)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
Demon_Eyez, wat wil je nou precies doen? Een 2 channel .wav converteren?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Demon_Eyez schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:37:
De laatste vraag die ik heb is; wat doe je als de framerate van je DivX.avi nu 29.976fps is?
Met VirtualDub en TmpegEnc lukt het me wel om een de boel qua beeld te converteren naar 25 fps PAL DVD.
Alleen de audio lukt me niet. Als ik in AC3 machine Change framerate from 29.976 to 25.000 fps invul en 'Give Me AC3' klik, knalt het programma eruit.
Nu weet ik dat 29.976 gewoon 24.000 fps Telecined is. Maar als ik Change framerate from 24.000 to 25.000 fps invul, dan gaat 'ie wel converteren, maar klopt de uiteindelijk lengte weer niet.
Zie ik iets over het hoofd? Ik heb gezocht, maar wat ik kon vinden (en begreep) behandelde alleen NTCS 23.976 to PAL 25.000 conversie. 29.976 to 25.000 fps wordt niet behandeld
Waarom zou je van 29,976 naar 25 fps gaan met omvormen...over het algemeen levert dat niet zo'n mooie conversie op (meestal "schokt" het beeld wat) Nagenoeg iedere dvd speler kan gewoon NTSC films afspelen. Dan wordt het er alleen maar makkelijker op audio stream rippen, video gedeelte converteren en je ac3 stream gewoon in je author programma invoegen.

Maar besweet heeft bv. wel de mogelijkheid om van 29,976 naar 25 fps te gaan, en is volgens mij nagenoeg identiek aan ac3 machine.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Demon_Eyez
@ Proller
Thanx voor de uitleg, ik ben niet echt thuis in audio, dus gain ed. was niet echt helder, nu wel :)
De reden waarom ik die opties noemde is dat bij Sectie.be expliciet wordt vermeld dat nagenoeg alle vinkjes uitgevinkd moeten zijn en bij de overige guides staat meer dan de helft weer aan.

@Cavie
Ik heb een vijftal vervolg-afleveringen animee die ik op 1 DVD wil zetten. Vier zijn 25 PAL maar 1 aflevering is dus 29.976 NTSC. Lijkt me moelijk om die laatste aflevering gewoon in NTSC erop te zetten bij de overige PAL versies, PAL en NTSC op 1 DVD gaat me niet lukken vrees ik. De video zet ik om met TmpegEnc, ik laad een PAL Template en vervolgens gebruik 'Inverse Telecine' en 'Do not change framerate' om die 29.976 avi om te zetten naar 25 fps mv2. Dat gaat allemaal goed, alleen de audio lukt dus niet. Ik dacht dat BeSweet ook niet zou gaan lukken omdat BeSweet en AC3 Machine nogal sterk met elkaar verboden zijn toch?
Ik ga het iedergeval eens proberen en kijken of het met BeSweet wel lukt.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Nou, als het met besweet niet lukt....kun je altijd nog eens kijken naar dvdlab (om te authoren) met dat programma kan je nl. wel ntsc en pal door elkaar zetten. Hij geeft wel een melding dat sommige stand-alones daar niet mee overweg kunnen, maar gaat gewoon door met een dvd builden. Heb hier verschillende dvd's liggen waar van alles door elkaar staat (NTSC en PAL en zelfs een met een ntsc SVCD en pal DVD door elkaar) Als je DVD speler niet al te kieskeurig speelt die het gewoon af.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Demon_Eyez
Aha, da's wel handig dan. TmpegEnc in nu nog aan het encoden, zodra die klaar is ga ik eerst BeSweet proberen en als die niet mee wil werken, ga ik aan de slag met DVDLab.
Ik gebruik m'n PS2 als dvd-speler en tot nu pakt die speler echt alle DVD's die ik voor z'n kiezen gooi :)

Pagina: 1