Toon posts:

[PHP] img --> Hex

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een manier om een gif of een andere afbeelding om te zetten naar een Hex string.
Weet iemand hoe en wat?

Wat ik gevonden heb is dit:
[rml][ php] image -> hex[/rml]

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik begrijp dat je de binaire inhoud van een bestand als een tekst string wilt hebben waarbij iedere byte als twee hexadecimale karakters wordt omgezet?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat je wilt is zeer waarschijnlijke je afbeelding base64 encoden. Hoe dit vanuit PHP moet is prima te vinden :)

Lees voor de volgende keer even P&W FAQ - De "quickstart" door zodat je ziet wat we eigenlijk van een topicstart verwachten. Die is nu wat aan de korte kant.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is een Hex string van een afbeelding, vraag me niet hoe en wat, ik weet alleen dat ik deze nodig heb voor mijn (sms)gateway om een afbeelding te versturen.
Weet niet of ik hem wel Base64 wil hebben?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:23
Neem aan dat je inmiddels de base64-specificaties hebt gevonden en gelezen?
In ieder geval is het niet wat je zoekt.

Maar wat is precies de bedoeling? Je moet een afbeelding naar een internet-gateway versturen in hexadecimaal formaat?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je SMS gateway heeft daar als het goed is specificaties voor dus lees die eens goed door.

De informatie die je nu geeft is echt te weinig een "hex string" kan vanalles zijn (0xEFAB34 of EF AB 34 bijvoorbeeld). Zoek nu eerst zelf eens uit welk formaat het precies moet zijn. Mocht je vervolgens het niet voor elkaar krijgen om dat in PHP te regelen, open dan een nieuw topic (en let daarbij op P&W FAQ - De "quickstart" ;) ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.