ben nu tijdje bezig met lotus notes...en wil nu een script maken.
Ik zal even het verhaaltje erom heen vertellen.
De gebruiker kan op onze site gegevens opvragen aan de handvan inlog codes.
Als men deze gegevens opvraagt word er een formulier aangemaakt met daarin de opgevraagde gegevens.
Onderaan die pagina staat een url met de naam "bezwaar maken" als men daar op klikt krijgen ze een nieuwe scherm naar een andere formulier.
Dit formulier is dan weer leeg, graag zou ik in het nieuwe geopende formulier 1 gegeven uit het andere formulier gehaald willen hebben.
ik zal het aan dehand van een voorbeeld makkelijker uitleggen:
ik heb een site www.puntjepuntje.nl
Ik login op die site met mijn gegevens en aan de hand daarvan krijg ik mijn gegevens te zien.
In die gegevens staat een nummer bijv postcode = 5555hh
Als ik nu op bezwaar maken klik dan opent een url als volgt
www.puntjepuntje.nl/allemaalcodeshier/postcode=5555hh
Hoe kan ik nu in het geopende formulier met daarin deze url (www.puntjepuntje.nl/allemaalcodeshier/postcode=5555hh) uitlezen zodat in het nieuwe formuilier bij het in te vullen postcode automatisch bij postcode de 5555hh ingevult word
Dus hij moet de nummer info uit de url halen.
volgens mij is het niet al te moeilijk, maar ben er nog niet achter hoe...
Ik zal even het verhaaltje erom heen vertellen.
De gebruiker kan op onze site gegevens opvragen aan de handvan inlog codes.
Als men deze gegevens opvraagt word er een formulier aangemaakt met daarin de opgevraagde gegevens.
Onderaan die pagina staat een url met de naam "bezwaar maken" als men daar op klikt krijgen ze een nieuwe scherm naar een andere formulier.
Dit formulier is dan weer leeg, graag zou ik in het nieuwe geopende formulier 1 gegeven uit het andere formulier gehaald willen hebben.
ik zal het aan dehand van een voorbeeld makkelijker uitleggen:
ik heb een site www.puntjepuntje.nl
Ik login op die site met mijn gegevens en aan de hand daarvan krijg ik mijn gegevens te zien.
In die gegevens staat een nummer bijv postcode = 5555hh
Als ik nu op bezwaar maken klik dan opent een url als volgt
www.puntjepuntje.nl/allemaalcodeshier/postcode=5555hh
Hoe kan ik nu in het geopende formulier met daarin deze url (www.puntjepuntje.nl/allemaalcodeshier/postcode=5555hh) uitlezen zodat in het nieuwe formuilier bij het in te vullen postcode automatisch bij postcode de 5555hh ingevult word
Dus hij moet de nummer info uit de url halen.
volgens mij is het niet al te moeilijk, maar ben er nog niet achter hoe...