Toon posts:

Windows Update Policy werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met mijn netwek in een Active Directory (win2w3k)..
Ik ben nu policy's aan het instellen alles zit nog in de testfase..

maar het probleems is dat de windows update policy niet wil werken, er is een SUS server geinstalleerd die alle updates binnen haalt en synct. Ook is er een secundairy SUS server die de updates synct van de primary server en moet verdelen onder de werkstations..

Op de tijd dat mijn werkstation de updates wilt binnenhalen start hij eerst wel het proces van windowsupdate.. maar deze verdwijnt na een tijdje weer...

via 'netstat' maakt het werkstation wel verbinding met ded primary SUS server en niet met de secundairy...

maar dat is alleen diegene die de updates over de werkstations kan verdelen..
is iemand bekend met dit probleem?

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Dan zal je toch in je policy de verkeerde sus server hebben opgegeven.

Je kan om er zeker van te zijn dat de policy is doorgevoerd even "gpupdate /force" runnen (mist de werkplek winxp is).

Mocht je werkplek of server engels talig zijn dan kan ik je ook aanraden om de GPMC (Group policy management console) te installeren. Je kan dan direct zien met de reporting tool waar de fout zit in je policy.

[ Voor 89% gewijzigd door Acmosa op 10-03-2005 11:48 ]

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

Topicstarter
Zover was ik zelf ook al.. maar het probleem is dat de policy helemaal in orde is.. het werkstation geeft ook iedere keer aan wat de standaard tijd is om de updates binnen te halen van uit de policy en die veranderd ook als ik de policy veranderd, en verder geeft hij ook negens fouten aan..

dus ik denk dat het wat dieper zit, maar zo diep dat ik er zelf niet meer uitkom hier!

Verwijderd

Topicstarter
een van de foutmeldingen die het windows update logboek weergeeft is:

Launching Legacy AY client

vervolgens gat hij over naar

Out of proc datastore is shutting down
Ouut of proc datstore is now inactive

Verwijderd

http://forums.susserver.com/lofiversion/index.php?t4565.html ?

Gooi die foutmelding maar eens door google Er zijn genoeg mensen met hetzelfde probleem ( En er zijn genoeg oplossingen :) )

Verwijderd

Kijk op de clients even met http://www.susserver.com/Tools/AUBehave/ of alle settings kloppen. Daarna moet je even de rechten controleren op de sus server, maak gewoon even een test.txt bestand aan en kijk even of je deze kunt openen vanaf een client.
Pagina: 1