Toon posts:

[wireless] kan verbinding niet omzetten naar ad-hoc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb pas geleden een sitecom WL-115 pci kaart gekocht, deze geinstalleerd en het leek allemaal prima te werken. het probleem is alleen dat mijn andere computer (compaq presario 2500, met HPWLAN 54g W450 miniPCI) wél het signaal ontvangt van de PC, via netstumbler. maar hier geen verbinding mee kan maken. ik denk dat ik wel weet waar dat aan ligt, op school hebben we namelijk een infrastructurele verbinding, en thuis nu een ad-hoc.

de oplossing ligt dus, lijkt me, ook voor de hand. en dat is dubbelklikken op draadloze netwerkverbinding in de taakbalk, dan geavanceerd, en dan op ad-hoc mode zetten. het probleem is alleen dat ik helemaal niet op geavanceerd kan klikken. alleen maar op annuleren.

heb net even met de auto rondgereden om te kijken naar onbeveiligde accespoints zodat ik daarmee misschien de geavanceerd knop wel kon bereiken, maar ook dit was zonder resultaat.

is er misschien een manier om dit te omzeilen? via eigenschappen in netwerkverbindingen lukt het ook al niet...

Verwijderd

Topicstarter
heb het ondertussen zelf opgelost.
zero configuration stond uit, daarom waren de extra tabbladen niet meer beschikbaar.

hiermee trouwens meteen een klacht voor de sitecom helpdesk.
deze komen heel arrogant en klantonvriendelijk over. na 5 minuten was het antwoord:
"dan moet je compaq maar bellen, ik weet het ook niet, goedemiddag"
waarna de verbinding werd verbroken...

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2025
hoi,

ik zit nu bij een klant van mij waar ik in 2 pc's een sitecom wl-115 heb ingebouwd en geinstalleerd.
alleen als ik nu windows opnieuw opstart is de default verbind tool weer die van sitecom. ik heb dit naar die van windows inbgesteld via systemtray icoon van sitecom en dan use zero config......
heb jij hier ook last van?? het lukt mij niet om dat premanent te maken!

kan je mij hierbij helpen?

dSLR: Nikon D5300;