Toon posts:

belangrijkste onderdeel van computer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie het belangrijkste onderdeel van de computer??

Ik zelf zou dan kijken wat het langste meegaat. Op het moment is er zo'n booming in de videokaarten dat je dat nooit bij kan houden. Maar waar je altijd gebruik van maakt is de monitor.

Ik zou dus meer geld aan een monitor besteden dan aan de rest van de onderdelen.

Wat jullie ???

Martijn

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
Meest belangrijke voor PC is processor (alhoewel zonder mobo doet ie ook weinig)

Ik vind zelf dat je veel geld moet uitgeven aan een goede monitor, tenslotte gaat die het langst mee, misschien wel bij je volgende PC. Een goede CD/DVD is ook altijd wel fijn. Heb nog steeds een pioneer 24x slotin en wil absoluut nog steeds geen andere, die 48x dingen maken mij een klere herrie en veel verschil in snelheid, ho maar.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Je kan idd beter een duurdere monitor kopen en een wat mindere PC. PC kan je makkelijk upgraden, een andere monitor koop je niet zomaar.

koen: Irritant he die 'snelle' cdrom spelers! , ik had een 36Speed IDE driver, vervangen door een 4 speed SCSI en die is VEEL sneller (transferrate 600kb/s en die blijft ook 600kb/s)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Inderdaad, je monitor. Ik heb zelf een paar jaar geleden fl.1500,- neergelegd voor mijn monitor (Hansol 17", yes, you may laugh now) op een systeem van minder dan 4500,-. Da's dus 33% van de totaalprijs voor mijn monitor. Alleen de monitor en 3.5" zijn nog over van mijn allereerste systeem.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

yep, monitor is belangerijk ja. Maar dat gezeur altijd over cd-rom spelers! Een beetje opletten en het is wel goed.
Ik heb een afreey 50x IDE gehad..die was ontzettend snel. DAE in de 30 speed, dat hebben niet erg veel mensen gezien. En hij maakt stukken minder lawaai dan m'n ouwe 24x slot-in (uit een compaq computer..)
nu heb ik een plex40 en dat is ook een perfect ding (scsi dus)

cd-rom alleen erg belangerijk als je cd's kopieerd, anders vind ik van niet. Monitor is ongeveer wel het belangerijkste ja. Daar zit je de hele tijd naar te kijken, de rest van de pc niet echt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een goeie monitor is natuurlijk onontbeerlijk (mooi woord he?)

Maar als je hem wil laten grazen is een snelle CPU natuurlijk NOG belangrijker

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Voeding

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Monitor vervang je IDD niet snel.
En er zit dus echt wel best veel kwaliteitsverschil in verschillende monie-to[r]ren. Ik heb thuis een DELL 17" monitor en een iiyama 17" en die iiyama is toch echt een STUK scherper. [Zeker met DVD's]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

de jumpers op je mobo :)

Verwijderd

De asbak. Je weet wel.. die naar buiten komt als je op het knopje drukt.

Heb onlangs mijn 8x asbak vervangen door een 32x asbak, maar d'r gaat niet 4 keer zoveel in!

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

M'n speakers... where would I be without them (and without a soundcard ofcourse) !!!

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Harde schijf. Daar staat al je belangrijke spul op wat waardervoller kan zijn dan die hele computer.

Verwijderd

Uhmmm

Mobo en processor en geheugen voeding

Tsjek linux, meer heb je niet nodig

videokaartje misschien

Verwijderd

Monitoren gaan normaal een aantal computers mee, dus je kunt beter een paar honderd gulden extra daarvoor uitgeven. Monitor kijk je ook de hele tijd naar, en hoofdpijn van lage refreshrates hebben een "goedkoop is duurkoop" effect.

Verwijderd

Je TOETSENBORD natuurlijk je doet zo weinig zonder he.

Van je XT tot je Athlon altijd gebleven, zelfde priciepe, alleen technisch verbeterd (hoewel zo'n oude heerlijk tikt).

Verwijderd

Ehh.. kinderen?
"Wat is het belangrijkste onderdeel van je computer" is net zo iets als "wat is het belangrijkste orgaan in je lichaam"
het een kan niet zonder het ander... (blah blah)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
belangrijke dingen zijn
toetsenbord voeding monitor videokaart proccesor mobo hdd en geheugen .
Waar mag je in verhouding het meeste geld aan uitgeven
ja inderdaad de monitor want die gaat langer mee als de rest.

.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Welke PC ik ook in elkaar sleutel, m'n IIyama Visionmaster Pro 450 blijft gewoon staan !

Verwijderd

Éh "cmdr_sm" heb je ooit van jumperless MOBOŽs gehoort!

Verwijderd

De gebruiker zelf

Verwijderd

Kabel van het stopcontact naar de voeding.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:48
Batterij van de Bios.
Zonder doet'ie nix
:) :) :) :) :(

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:10

Muggie

8 pm

Volgens mij ben ikzelf het belangrijkste onderdeel van de computer.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

niets kijkt zo lekker als een philips brilliance 107, kost wat maar heb i ook wat

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

M'n speakers... where would I be without them (and without a soundcard ofcourse) !!!
Als dat tot de computer gerekend wordt, dan wil ik mijn geluidsinstallatie ook graag nomineren.
Maar de onderdelen die bij mij het langst meegegaan zijn, zijn in volgorde van kort naar lang:
- videokaart
- proc/mobo
- kast/voeding
- hard disk
- sound card
- joystick
- muis
- toetsenbord
- cd rom speler
- a drive
Ik heb drie jaar geleden voor het eerst een cd-rom speler gekocht, de langzaamste die toen beschikbaar was (ik dacht er niet lang mee te doen): een Philips 8x. En ik heb 'm nog steeds, in mijn Athlon 600/GeForce DDR systeem. Echt een schitterend ding. Ik ben nog nooit een cd-rom speler tegen gekomen die sneller een cd leest (als je de cd erin doet dus) dan mijnes. En voor de rest heb je die snelheid helemaal niet nodig, afgezien bij installeren van grote files dan. En hij is zo lekker stil!!

Jag
Pagina: 1