[AMD64] Spontane Boots maar Geen POST

Pagina: 1
Acties:

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Okay het is een beetje vreemd evrhaal ben er gister avond aan begonnen tot vanmorgen 7 uur en ik moest vertrekken voor mijn werk, dit is het probleem.

HardWare Specs :
code:
1
2
3
4
5
Mobo:                 Asus K8V SE Deluxe
CPU:                  AMD 64 3200+ Clawhammer
RAM:                  Kingston 2x 512 DDR 3200 
Videokaart:           Saphhire ATi Radeon 9800 PRO
HDD:                  2x SATA 200 GB, 1x PATA 120 GB (os,boot)

Het Probleem :
Zodra ik de voeding aansluit en de schakelaar achter op aan zet duur het ongeveer 20sec tot 5 minuten voordat me PC spontaan opstart.

Wat heb ikzelf al gedaan :

Alle onderdelen los gehaalt en heb mobo uit de case gehaalt. Op een Anti Statische Mat gelegt en alleen het geheugen, CPU, de ATX connector ( 20-pins ) en CPU cooler aangesloten even gewacht en voila de PC start op.

Voor de duidelijkheid er zijn dus GEEN andere IDE apparaten of fans aangesloten behalve de bovengenoemde items, de pwr switch is dan ook niet aangesloten.

De grote vraag is dus nu : Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken ?

Mijn vermoeden ligt bij het Moederbord ( Kapotte Elco's ofzo ) maar gaarne zou ik dus jullie mening ook willen hebben.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

kapotte elco's kan je makkelijk herkennen dan komt er iets van bruine drap (roestachtig) uit je elco's, maar bij een zo goed als nieuw moederbord zie je dat niet zo vaak ;)

Heb je al een andere voeding geprobeerd? Ik vind het nogal verdacht dat het 20 seconden duurt voordat het ding spontaan opstart namelijk. Ik zou dat eerder toeschrijven aan je voeding of een bios fout.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Turkish schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:35:
kapotte elco's kan je makkelijk herkennen dan komt er iets van bruine drap (roestachtig) uit je elco's, maar bij een zo goed als nieuw moederbord zie je dat niet zo vaak ;)

Heb je al een andere voeding geprobeerd? Ik vind het nogal verdacht dat het 20 seconden duurt voordat het ding spontaan opstart namelijk. Ik zou dat eerder toeschrijven aan je voeding of een bios fout.
Bios is gereset, maar ben bang dat het niet aan de voeding ligt namelijk als ik die uitmeet lijkt het erop dat alles gewoon de goede voltages meet die de voeding zou moeten geven.

Zal eens kijken of ik een andere voeding kan fixen om vanavond nog even te testen to be sure :+

Betwijfel het overigs omdat de voeding het dan ook zou moeten doen zonder ook maar 1 connector van de voeding op het mobo aangesloten moet hebben.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Mobo is een RMAtje geworden
PSU werkte op een andere PC prima

;)

Kortom hopelijk snel me mobo terug