Okay het is een beetje vreemd evrhaal ben er gister avond aan begonnen tot vanmorgen 7 uur en ik moest vertrekken voor mijn werk, dit is het probleem.
HardWare Specs :
Het Probleem :
Zodra ik de voeding aansluit en de schakelaar achter op aan zet duur het ongeveer 20sec tot 5 minuten voordat me PC spontaan opstart.
Wat heb ikzelf al gedaan :
Alle onderdelen los gehaalt en heb mobo uit de case gehaalt. Op een Anti Statische Mat gelegt en alleen het geheugen, CPU, de ATX connector ( 20-pins ) en CPU cooler aangesloten even gewacht en voila de PC start op.
Voor de duidelijkheid er zijn dus GEEN andere IDE apparaten of fans aangesloten behalve de bovengenoemde items, de pwr switch is dan ook niet aangesloten.
De grote vraag is dus nu : Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken ?
Mijn vermoeden ligt bij het Moederbord ( Kapotte Elco's ofzo ) maar gaarne zou ik dus jullie mening ook willen hebben.
HardWare Specs :
code:
1
2
3
4
5
| Mobo: Asus K8V SE Deluxe CPU: AMD 64 3200+ Clawhammer RAM: Kingston 2x 512 DDR 3200 Videokaart: Saphhire ATi Radeon 9800 PRO HDD: 2x SATA 200 GB, 1x PATA 120 GB (os,boot) |
Het Probleem :
Zodra ik de voeding aansluit en de schakelaar achter op aan zet duur het ongeveer 20sec tot 5 minuten voordat me PC spontaan opstart.
Wat heb ikzelf al gedaan :
Alle onderdelen los gehaalt en heb mobo uit de case gehaalt. Op een Anti Statische Mat gelegt en alleen het geheugen, CPU, de ATX connector ( 20-pins ) en CPU cooler aangesloten even gewacht en voila de PC start op.
Voor de duidelijkheid er zijn dus GEEN andere IDE apparaten of fans aangesloten behalve de bovengenoemde items, de pwr switch is dan ook niet aangesloten.
De grote vraag is dus nu : Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken ?
Mijn vermoeden ligt bij het Moederbord ( Kapotte Elco's ofzo ) maar gaarne zou ik dus jullie mening ook willen hebben.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."