Toon posts:

[Wifi adsl modem] Logt niet in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw adsl modem gekocht nadat de oude (4 poorts) zonnet(versatel)/e-tech modem overleden leek (if is). Alles prima, kan verbinden en inloggen op de config pagina's van het ding. Alles stel ik zoveel mogelijk in zoals het op het vorige modem ook moest, maar helaas; hij krijgt op de een of andere manier geen ip-adres.

het is een Sagem F@st 1400W modem (802.11b), en ik heb een Sagem usb dongle

Wat je zou moeten doen bij inloggen is quick config. je moet dan je user/pass invullen en dan zou ie verbinding moeten maken met ADSL. je ziet dan een progress-balkje maar hij blijft maar doortellen, en na een tijd begint ie weer van voor af aan. Dat werkt dus niet.
Als ik alles handmatig invoer, en je gaat naar de overview-pagina, zie jet het volgende:

ADSL
Operational (als ie pas aan staat, zoekt ie nog, dan staat er Untrained) --- G-Lite --- Upstream wisselt (128 kbps-256-468ofzo) --- Downstream 1024 kbps (zou hoger moeten zijn dacht ik)

WAN
VCL: 0/32/VC ---- Protocol:PPPoA ---- Public IP: None ---- User: (onze username)

oftewel: hij 'ziet' een adsl signaal maar kan op de een of andere manier geen ip verkrijgen.

Waar zou dat aan kunnen liggen? ik denk zelf aan die VCL's en protocollen. Voor het vorige modem stond er:
Versatel PPP nieuw: 1483 bridged, vcl 0/32, user en pass invullen en NAPT aanzetten.

Hier kan je bij 1483 bridged geen user/pass invullen en hij wil m ook niet saven zo.

Versatel oud was PPPoA VCMux, 0/32 en NAPT,

dit gaat prima, alleen kan NAPT niet aan (slaat ie niet op). Ook vraag ik me af of ik PAP of CHAP moet kiezen. Hij connect alleen niet op deze manier.

nog iets: bij advanced config kan je de ADSL-mode kiezen: Multi, G-lite, G-dmt en Ansi.
Standaard staat ei op G-lit (en dit is denk ik ook de enige die werkt; weten jullie dit zeker?)

wie weet raad?

Verwijderd

Topicstarter
helaas zit er geen LOG-functie in het modem (voor zover ik kan zien iig).
heb wel gevonden dat ik wrsch 1483 bridged moet proberen, en als ik een user/pass gebruik moet er @zonnet-family achter komen te staan.
Naja, zal t zondag nog maar eens proberen. er is ook een nieuwe firmware, die pleur ik er dan ook wel effe op.

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik het probleem dat ik niet kan inloggen op de webinterface. hij zegt "pagina gevonden" en ook het netwerk bestaat, maar helaas zegt ie na een tijdje "pagina niet gevonden"

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat niemand raad weet.
andere update: met een oudere pc (win98) lukt het zonder problemen om in te loggen!
Dit zou kunnen liggen aan het feit dat die netwerkkabel een crosskabel is, maar ik vind dit heel raar aangezien daar niets over in de handleiding staat.
Vanavond zal ik de wifi usb dongle daar eens installeren, misschien doet die het ook, dan ligt het gewoon aan winXP.

ook toen de webinterface via WLAN het nog wel deed op mn winXP sp2 bak, was ie enorm traag. Dat vind ik erg vreemd aangezien de link quality 70% was. Nu de router naast mn pc staat (adsl is dan niet aangesloten maar de verbinding sterker) is de link q 100%, maar nog steeds logt ie niet in!

Verwijderd

Topicstarter
volgende update:

ik kan weer inloggen met een crosskabel via LAN.
Als ik m net aanzet en hij zegt "bezig met IP-adres te verkrijgen" doet ie niks. Zodra ie een ip heeft gaat alles lekker snel maar alleen zolang ie toch nog zegt "bezig met IP-adres te verkrijgen". Na een seconde of 10 is dat berichtje weg en duurt elke pagina een seconde of 10-15 om te openen (terwijl het een 100Mbit verbinding is!) Iemand een idee hoe dit kan?

qua adsl: de lijn doet het volgens mij, hij moet alleen nog aanmelden. Maar daar zit het probleem. Dit is wat ik in het Status-scherm te zien krijg:
ADSL
Status: up, mode: G-Lite, upstream: 192 kb (soms 320kb, dit blijft wisselen), downstream: 1024kb (zou meer moeten zijn)

WAN
status: establish (en dit blijft zo,hij meldt zich dus niet aan). VCC: 0/32/VC, Protocol: PPPoA, user: <<username>>, public ip addr: None

Kortom: hij ziet de ADSL lijn, probeert zich aan te melden maar het lukt niet. Dit is op zich logisch, aangezien op de website van versatel staat dat je niet PPPoA maar RFC1483 bridged met VCMux en 0/32 moet instellen. Jammer genoeg; als ik dat probeer krijg ik een error, ik zal 'm even helemaal uitschrijven.
The configuration/Action has been performed successfully.

Http/1.1 442 A connection already exists with this PVC Server: httpd Date:THU, 10 2002 05:12:08 UTP Conent-Type:text/html Connection:close

Error: A connection already exists with this PVC
ik snap hier helaas helemaal niks van. Ook als ik eerst het standaard ingestelde protocol verwijder, save en reboot, en dan pas 1483 bridged instel krijg ik deze error. Wie weet hier raad mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 09:22 ]