Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende spullen

-Motorola RAZR V3
-DELL Axim X30 PDA

Nu wil ik beide apparaten in mijn auto gebruiken. Wat ik dus zoek is een BT carkit met GPS, bestaat zoiets??

Verwijderd

Als je een X30 hebt met bluetooth zou ik kiezen voor een losse bluetooth GPS. Je kan dan een mooie plek uitzoeken voor je GPS (= betere ontvangst van satellieten, dus sneller en betere positiebepaling).
Bovendien kan je dan je spullen ook buiten je eigen auto gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:11:
Als je een X30 hebt met bluetooth zou ik kiezen voor een losse bluetooth GPS. Je kan dan een mooie plek uitzoeken voor je GPS (= betere ontvangst van satellieten, dus sneller en betere positiebepaling).
Bovendien kan je dan je spullen ook buiten je eigen auto gebruiken.
Maar ik heb ook een nieuwe Carkit nodig, daarom wil ik het graag combineren.
Kan je alles in een keer voorzien van stroom, minder kastjes die je in moet bouwen :)
Ik hoef niet zo perse ook de GPS receiver weer iot de auto te kunnen halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 09:24 ]

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 16:47
Kijk eens bij Parrot. Ik meen dat de CK3100(of zoiets) bluetooth carkit een GPS ontvanger ingebouwd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Yep dit is hem

Parrot CK3300

Deze ga ik halen

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu de CK3300. Ik moet zeggen dat het Carkit gedeelte super werkt, alles ging vrijwel vanzelf en het werkt elke keer dat ik instap weer vlekkeloos.

Het GPS deel echter doet het niet altijd even goed, de PDA krijgt wel altijd goed verbinding met de GPS module (BT) maar de ontvangst is niet altijd goed, hij vind dan gewoon geen positie.
Wat zou dat kunnen zijn?

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 11:40
Heb je een auto met warmtewerende voorruit? Dat kan flink nadelige invloed hebben op je GPS ontvangst namelijk.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Topicstarter
A-Tray schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:25:
Heb je een auto met warmtewerende voorruit? Dat kan flink nadelige invloed hebben op je GPS ontvangst namelijk.
dat zou maar zo kunnen, ik heb een Alfa 156 met zo'n beetje alle opties erop.
Waar zou ik de GPS ontvanger dan kunnen laten? Ik heb hem nu achterop de houder gemonteerd

Afbeeldingslocatie: http://usaproducts.nl/parrot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://usaproducts.nl/parrot2.jpg

Ik hoor wel wat ik hieraan kan verbeteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 11:20 ]

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 11:40
Als je een warmtewerende voorruit hebt dan zit er achter je binnenspiegel, linksonder en rechtsonder in de hoek een zwart gespikkeld gedeelte in je voorruit. Dit is het zogenaamde "tolgate" waar ook de tolapparaatjes in frankrijk bevestigd moeten worden.

Deze zones zijn niet gecoat zodat ze alle signalen doorlaten.
Je zou kunnen testen of je ontvangst daar beter is.

Ik weet niet of je carkit de mogelijkheid heeft voor een externe antenne?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken en foto's gemaakt.
Ik heb wel zo'n raster naast mij spiegel zitten maar geen vakjes in de hoeken.
Er staat wel Hi Laminated in een van de hoeken
Is mijn voorruit nu wel of niet gecoat, zo ja wat zou dan een goede plek zijn voor de GPS receiver?

Afbeeldingslocatie: http://usaproducts.nl/voorruit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://usaproducts.nl/voorruit2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik blijf slechte ontvangst houden, het vreemde is dat hij het telkens na zo'n 10 a 15 minuten doet en het dan ook blijft doen (hij valt wel eens weg maar niet vaak)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56

Sabbi

je denkt aan mij.

is er verschil in ontvangst tussen de gps in de auto hebben liggen of ermee naast de auto staan?
Zo jah moet je toch echt de gps voor het tolpoortje monteren (boven de spiegel meestal jah) of probeer oftie het bij de achterruit beter doet.

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op maandag 11 april 2005 @ 09:59:
is er verschil in ontvangst tussen de gps in de auto hebben liggen of ermee naast de auto staan?
Zo jah moet je toch echt de gps voor het tolpoortje monteren (boven de spiegel meestal jah) of probeer oftie het bij de achterruit beter doet.
Ik hen de GPS antenne vastgeplakt op de achterzijde van de TomTom houder en hem dus nog niet verplaatst in de auto, er zit ook een kabel aan deze antenne dus de achterruit haal ik al nooit, zou in een van de stijlen naast de voorruit een betre ontvangst hebben of wordt het dan alleen maar slechter.

De carkit is BT maar de GPS antenne zit wel met een kabel aan de carkit vast

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 13:02 ]

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Als het goed is, zit er ook een externe GPS antenne in het CK3300 pakket. Heb je al eens geprobeerd om die aan te sluiten?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Majestic schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:11:
Als het goed is, zit er ook een externe GPS antenne in het CK3300 pakket. Heb je al eens geprobeerd om die aan te sluiten?
die antenne heb ik dus achterop mijn TomTom houder geplakt, deze kan je op de foto ook wel zien zitten.

• prostar
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 02:01
Even een vraagje over de CK-3300 ... is het nog altijd zo dat je je GPS signaal verliest wanneer er een call binnenkomt?
Met andere woorden dat de kit of kan telefoneren of kan navigeren?

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Er wordt een speciale antenne geleverd met uw carkit die gemonteerd moet worden op een plaats in de auto waar de GPS signalen niet geblokkeerd worden.
Mss is het dan niet zo verstandig om hem achterop de carkit te lijmen?

Verwijderd

Topicstarter
prostar schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:10:
Even een vraagje over de CK-3300 ... is het nog altijd zo dat je je GPS signaal verliest wanneer er een call binnenkomt?
Met andere woorden dat de kit of kan telefoneren of kan navigeren?
Daar heb ik geen last van, het komt wel voor dat als je aan het bellen bent en dan je PDA gaat paren met BT dat dan je call wegvalt, maar dat is geen gewone situatie.

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:29:
[...]

Mss is het dan niet zo verstandig om hem achterop de carkit te lijmen?
Wat is wel een goede plek dan??

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

We kunnen uren doorfilosoferen. Maar om e.e.a. uit te sluiten is het waarschijnlijk het makkelijkst als je een ritje maakt met de GPS ontvanger op een andere positie. Dit kan varieren van vlak onder de voorruit, onder je achteruitkijkspiegel (GPS-gat) of op de achterbank van de auto.

Ik weet niet hoe lang de bedrading rijkt (of is de GPS ontvanger ook BT?) Maar alleen op die manier kan je uitsluiten of de huidige positie van de GPS ontvanger de ontvangst beinvloed ja/nee.

[ Voor 14% gewijzigd door Majestic op 11-04-2005 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Majestic schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:51:
We kunnen uren doorfilosoferen. Maar om e.e.a. uit te sluiten is het waarschijnlijk het makkelijkst als je een ritje maakt met de GPS ontvanger op een andere positie. Dit kan varieren van vlak onder de voorruit, onder je achteruitkijkspiegel (GPS-gat) of op de achterbank van de auto.

Ik weet niet hoe lang de bedrading rijkt (of is de GPS ontvanger ook BT?) Maar alleen op die manier kan je uitsluiten of de huidige positie van de GPS ontvanger de ontvangst beinvloed ja/nee.
Duidelijk, maar wat ik niet begrijp is dat ie na 10 a 15 minuten dus wel ontvangst heeft e ook wel goed. Moet ie soms opwarmen :)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Het kan zijn dat de ontvanger geen 100% fix kan krijgen. M.a.w. dat je te snel wegrijdt en dat ie daarom moeite heeft om z'n GPS locatie te bepalen. Dit icm een matige ontvangst kan voor heel wat rare problemen zorgen.

Ik gebruik een zelf ook een PDA met BT GPS ontvanger. Wanneer ik al rijdend m'n GPS receiver pas aanzet duurt het aanzienlijk langer voordat ik een betrouwbaar signaal krijg dan wanneer ik de GPS receiver aanzet terwijl ik stilsta (binnen luttele seconden).

Ik ken de GPS ontvanger niet die bij de Parrot Carkit hoort, maar het zou zo maar kunnen dat ie wat langer de tijd nodig heeft om een fix te krijgen dan de gemiddelde ontvanger.

Verwijderd

Topicstarter
het valt me op dat het niet uit maakt of ik met of zonder pda begin, of ik hem nu zeg na 10 minuten aanzet of gedurende deze periode aan laat staan, veel eerder heeft hij gewoon geen bereik.

Volgens mij is het echt opwarmen van het GPS systeem, ik dacht dat we deze fase toch wel hadden gehad met electronica 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 18:45 ]

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:29:
het valt me op dat het niet uit maakt of ik met of zonder pda begin, of ik hem nu zeg na 10 minuten aanzet of gedurende deze periode aan laat staan, veel eerder heeft hij gewoon geen bereik.

Volgens mij is het echt opwarmen van het GPS systeem, ik dacht dat we doe fase toch wel hadden gehad met electronica 8)7
Meerdere mensen in deze thread proberen je te overtuigen eens de carkit op een andere plek te proberen, of iig buiten de auto, en jij laat hem zitten en concludeert dat de GPS-kit moet opwarmen? Waarom open je dan dit topique? 8)7 :+

(overigens zou het wel kunnen dat je gps even moet 'opwarmen', dit duidt erop dat je backup-batterij dood is en dat je gps elke keer opnieuw de almanak moet downloaden vd satteliet, dit duurt +- 15 minuten)

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:01:
[...]

Meerdere mensen in deze thread proberen je te overtuigen eens de carkit op een andere plek te proberen, of iig buiten de auto, en jij laat hem zitten en concludeert dat de GPS-kit moet opwarmen? Waarom open je dan dit topique? 8)7 :+

(overigens zou het wel kunnen dat je gps even moet 'opwarmen', dit duidt erop dat je backup-batterij dood is en dat je gps elke keer opnieuw de almanak moet downloaden vd satteliet, dit duurt +- 15 minuten)
Imho is het niet logisch de antenne te verplaatsen als hij na enige tijd dus wel een goede ontvangst heeft. Dat verhaal van die backup batterij klinkt veel aannemelijker. Waar zit die batterij?

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

overigens versta ik onder goede ontvangst 7-8-9 sattelieten fixed minimaal he, dus bv in tomtom-gps 7-8-9 rode balkjes; mijn gps doet dat nog als hij in het handschoenenkastje ligt, alles lager dan dat is een onbetrouwbare fix. Als je geen klepje op de gps hebt om batterijen te vervangen heb je vermoedelijk pech en zit hij vermoedelijk op de print gesoldeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:35:
overigens versta ik onder goede ontvangst 7-8-9 sattelieten fixed minimaal he, dus bv in tomtom-gps 7-8-9 rode balkjes; mijn gps doet dat nog als hij in het handschoenenkastje ligt, alles lager dan dat is een onbetrouwbare fix. Als je geen klepje op de gps hebt om batterijen te vervangen heb je vermoedelijk pech en zit hij vermoedelijk op de print gesoldeerd.
Er zit geen klepje op de parrot GPS muis, 9 rode balkjes heb ik nog nooit gehad 4 a 5 maximaal.

Ik heb nu ook een Leadtek GPS 9532 Smart Antenna http://www.leadtek.com/gps/gps_9532_1.html tot mijn beschikking.

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/gps/image/9532_1.jpg

Ik heb deze net aangesloten op dezelfde plek als de Parrot muis en voila, meteen bereik > 7 streepjes en alles werkt meteen, conclusie, ik had beter de CK 3100 kunnen kopen zonder GPS want de Parrot GPS muis is dus echt :r .
Weer wat geleerd :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 15:16 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

binnenkort komen ook de nieuwe tomtom go modellen uit, en de 500 en 700 hebben een bluetooth carkit ingebouwd... Misschien niet helemaal wat er gezocht wordt... maar het is een alternatief...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:07:
binnenkort komen ook de nieuwe tomtom go modellen uit, en de 500 en 700 hebben een bluetooth carkit ingebouwd... Misschien niet helemaal wat er gezocht wordt... maar het is een alternatief...
De TomTom Go700 kost € 800 dat ben ik nu echt niet kwijt! en daarbij kan ik mijn PDA ook voor andere dingen gebruiken. Tevens is de Parrot carkit beter bedienbaar dan de Tom Tom Go, ik heb liever aparte displays voor bellen en navigeren!

Mijn kosten:
-CK3100 € 179
-Leadtek GPS muis € 79
-DELL Axim X30 € 310
-Sandisk 1GB SD € 70
Totaal € 638

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 15:21 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, de 700 wel ja... de 500 is een stuk goedkoper... Rond de 650 euro...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:26:
Mjah, de 700 wel ja... de 500 is een stuk goedkoper... Rond de 650 euro...
T' is een mooi product maar niet voor mij

Verwijderd

Topicstarter
Wat is overigens de standaard opstart tijd van een GPS module, want ook de Leadtek heeft 1 tot 3 minuten nodig om wakker te worden s'ochtends.

Als ik het tussentijds een keer aan en uitzet heeft hij overigens meteen verbinding met de satteliet

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Er is helaas niet zoiets als een 'standaard' opstarttijd. Dit verschilt per GPS module.

Verwijderd

Topicstarter
Majestic schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:51:
Er is helaas niet zoiets als een 'standaard' opstarttijd. Dit verschilt per GPS module.
laat ik het anders stellen de gemiddelde opstarttijd, en misschien een ervaring van iemand die dezelfde heeft als ik

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
---

[ Voor 100% gewijzigd door wibra op 15-04-2005 09:37 . Reden: niet gezien dat er al een tweede pagina was, oude reply ]

Pagina: 1