[2000-XP]USB sticks en driveletters probleem

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Wij hebben hier een groot aantal PCs en vele mensen met USB sticks. Het is bekend dat bij het inpluggen van de sticks er een drive letter aan de stick wordt toegekend maar daar zijn diverse problemen mee:

Vaak krijgt de stick een drive letter die door een netwerkmapping wordt gebruikt, en dus wordt de stick niet gezien. Dit is wel op te lossen door in drivemanagement een andere drive letter toe te wijzen. Maarrr, de mensen hebben hier op de PCs geen admin rechten die daar voor nodig zijn. Als een admin dit insteld, en er komt een andere USB stick dan begint het van voor af aan. Het lijkt alsof elk type stick opnieuw moet worden ingesteld. Hier is voor de admins geen beginnen meer aan. De sticks die eenmaal zijn ingesteld worden wel steeds op de juiste drive letter herkend.

Is er een manier om in Win2000 of XP een start drive letter op te geven waarvan af XP begint met uitdelen voor die verwisselbare media? Of heeft iemand een andere suggestie?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Je zou ervoor kunnen kiezen om de drivemappings pas bij G: of hoger te laten beginnen. Echt zakelijke machines komen toch niet aan de G: met lokale drives. En anders heb je gewoon pech. Het is volgens mij niet aan te passen, want als je een USB-key op een andere USB aansluiting aansluit dan heb je kans dat ie ook weer als een nieuw apparaat herkend wordt en dat je de drive opnieuw moet wijzigen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Dat zou inderdaad een optie zijn, ware het niet dat een heel universiteits netwerk niet zomaar even de policy omgooit en de netwerkmappings op een ander punt laat beginnen...

• Subzer0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 09:54
*SCHOP*

Heeft iemand hier al een goeie oplossing voor? Er zijn een heleboel topics over dit onderwerp maar nergens een goeie oplossing....?

This mail was made from 100% recycled electrons!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 23:12
Hmm, ik meende dat bij mij op de opleiding (CMD, NHL Leeuwarden) de removable disks standaard als E:\ worden gezien. Hoe dit ingesteld is weet ik niet. Ze draaien iig Win2k. Het zou dus op zich moeten kunnnen...