Laptop kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 23:28
Inleident verhaaltje:
Ik heb van mijn vaders werk een weekje een laptop mogen gebruiken thuis om te kijken hoe dat ging en wat de dingen zouden zijn waaraan ik mij zou gaan ergeren zodat ik daar op kon letten als ik er zelf 1 zal gaan kopen.
Welke laptop?
Toshiba SP4600
• Pentium3 700Mhz
• 128Mb ram
• CD-Rom, floppy ingebouwd
• 10gig schijf
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lvdp_1337/ff/laptop1.jpg
Wat heb ik met de laptop allemaal gedaan?
Alles goed en wel maar de laptop deed het maar 30min. op 1 lading....
Dus ik opladen (4uur ofzo) en kijken hoelang de laptop meeging op 1 accu lading en ondertussen mp3tjes draaient. Ondertussen ook nog het palletje waar de klep op valt eens geprobeert om te kijken hoe dat hele standby verhaal functioneerde. Dat ging allemaal lekker totdat hij leeg was (viel bij 5% uit, maar dat metertje klopte al niet helemaal lekker). Ook nog getest of dat meterje wat nauwkeuriger ging werken als ik de accu eruit haalde terwijl hij aan stond en erweer in deed.
Eerste problemen
Ik had alleen dat het scherm soms zwart werd (vanaf ik de laptop gebruikte 3x ofzo) maar als ik weer op het eerder genoemde palletje drukte dan werkte het weer.
De laptop is kapot
Toen nam mijn vader de laptop mee naar zijn werk (niet gestoten ermee ofzo) en toen een collega die laptop een dag later wilde gebruiken was hij kapot...
Kadootje
De laptop was eigenlijk al bijna afgeschreven door mijn vaders bedrijf, en ze gaven mijn vader de laptop mee naar huis nadat de ict stagair (2e jaars mbo-er, zelfde opleiding als ik) van alles had uitgeprobeert. Wat precies is mij niet helemaal duidelijk....
Dus ik zit hier met een laptop die het een tijdje terug nog gewoon deed, en die ik mag houden als ik 'm weer op gang help!
Wat gebeurd er nog wel?
Met adapter: (met of zonder accu erin hetzelfde resultaat)
Als je 'm aanzet hoor je een fractie van een seconde (1/2 seconde ofzo) de ingebouwde floppydrive brommen (net alsof dat pickup gevalletje heen en gaat).
De lampjes gaan niet branden op de laptop en er gebeurd helemaal niks.
Met alleen accu erin en zonder adapter:
Er gebeurd helemaal niks, geen geluid; geen ledjes die aangaan.
De adapter:
Die heeft mijn vader doorgemeten maar doet het nog prima. _/-\o_
De accu:
Die doet helemaal niks (?) als mijn vader die op allerlei manieren doormeet.. Mijn vader heeft op de contacten waar + en - staan gemeten.
De hardeschijf en ram geheugen:
Deze werken nog goed volgens de ict beheerder van mijn vaders werk = getest
Wat doet hij niet?
De laptop doet niks behalve het hierboven genoemde geluidje, er gaat zelfs geen ledje branden; ook niet voor even.
De accu word niet opgeladen met adapter in het lichtnet, gaat ook geen laad ledje branden
De accu is te ver ontladen of laad zich niet uilezen door multimeters(?!)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lvdp_1337/ff/laptop_en_accu.jpg
Label van de accu:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lvdp_1337/ff/accu_label.gif
Mijn vaders theorie:
De laptop moet opstarten met de accu erin en de accu is te diep onladen dus start de laptop niet op. De laptop heeft de accu nodig om de stroom/spanning(?) te stabiliseren; ook als je met netvoedding opstart. :? , als de laptop eenmaal opgestart is maakt het niet meer uit en kan de accu er wel uit.
Oplossing?
Ik ben helemaal radeloos wat het probleem kan zijn, ik denk dat we (ik en mijn vader) de hele laptop gaan ontleden en zoveel mogelijk het probleem proberen te achterhalen. Dit gaat gaat alleeen nog een tijdje duren omdat ik de laptop niet open kan schroeven, pols gebroken en arm in het gips 8)7 ; en mijn vader is niet helemaal thuis op ict gebied en heeft er de tijd niet voor. Dus de grote operatie (als we het probleem niet eerder oplossen) gaat over 6 weken pas van start....
De laptop is voor de rest nog een mooi ding met wifi erin en we zijn er over aan het nadenken om voor +-100,- een accu te bestellen als de laptop daarmee gered is (ook omdat deze bijna geen capaciteit meer heeft)
Mijn vader neemt morgen de accu mee naar zijn werk en gaat daar even kijken hoe die er voor staat. Ik heb mijn vader al gewaarschuwd over de gevaren van LION accu's maar wat hij gaat uitspoken ermee is mij nu nog een raadsel (?!)

• Wat is de functie van al die contacten op de accu, en welke moeten we nemen om te meten? (is de accu wel door te meten?)
• Wat denken jullie dat er met deze laptop aan de hand is?
• Kan dit allemaal veroorzaakt worden door een te oude/versleten accu die te ver leeg getrokken is?
• Is de accu nog te reanimeren enof in betere staat te krijgen?
• Kan het moederbord gefrituurt zijn?; en wat voor soort niet(goed) functionerent component kan dit veroorzaken?

Als jullie nog info nodig hebben dan zoek ik het graag na. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Lennart_1337 op 10-03-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

De laptop (géén labtop zoals jij het schrijft ;) ) zou gewoon moeten booten zonder accu hoor.
Dit is ook het geval bij een Toshiba Tecra 480CDT die ik hier heb staan. (wat nog een ouder type laptop is dan jij hebt).

Je kan proberen hetzelfde te doen als je normaal gesproken met een normale PC zou doen, namelijk het deel voor deel ontleden van de laptop.

Zo zou je eerst de accu kunnen verwijderen, en het dan proberen.
Werkt dit niet, dan de HDD er uit halen. Werkt hij nog niet, dan het geheugen, etc.

Wat voor floppy drive zit er bij, is dit een interne of externe?

De accu lijkt sowieso versleten. Deze zou je dus kunnen vervangen.
Deze veroorzaakt echter niet het door jou geschetste probleem.

Je kan een accu nog in een ietwat betere conditie krijgen door hem meerdere malen volledig op te laden en daarna weer _helemaal_ leeg te laten lopen.
Herhaal dit desnoods vier maal, en de capaciteit zou weer iets toegenomen moeten zijn. :)

offtopic:
d:)b voor je topicstart overigens! :D

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 10-03-2005 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Bedankt voor de info,
Ik zat er namelijk erg mee dat ook zonder de accu de laptop niet wou opstarten. Mijn vader dacht dat dit misschien niet eens mogelijk zal zijn.

Ik hoor wel wat mijn vader vandaag met de accu op zijn werk heeft uitgespookt. Ik heb gevraagt of hij nog zo'n zelfde laptop kon vinden en daar deze accu insteken en kijken wat er gebeurd. (mischien zelfs opladen in een andere laptop, omdat de accu leeg is en de mijne niet meer wil bijladen.)

offtopic:
Ik had idd. eens zin om een uitgebreide startpost te maken, dit is mijn 2e topic en ik wou er iets moois van maken, alleen de maximale size van de plaatjes weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie starpost... heb hier ook een toshiba met precies dezelvde kuren! denk dat het moederboard gewoon beetje dood is ofzo.

Wat wil helpen is em even nachtje uit te zetten, dan de bios batterij (zijn er bij mij 2) eruit te halen voor minuutje en er weer in doen (of er uit laten, maar dan slaat je bios natuurlijk nix op) en dan boot ie bij mij *wel eens*... daarna boot ie een tijdje goed.. en als ik em dan een tijdje uit laat staan dan doet ie weer niets.

Eigenlijk niet zo nuttige info voor je.. maar ik hou dit topic wel in de gaten.

Accu kan je er trouwens wel gewoon uit laten, maakt niets uit (behalve dan dat je natuurlijk op netstroom moet werken.. duh :p) en
Ik had alleen dat het scherm soms zwart werd (vanaf ik de laptop gebruikte 3x ofzo) maar als ik weer op het eerder genoemde palletje drukte dan werkte het weer.
klinkt gewoon als een versleten/hangent knopje wat ervoor zorgt dat als je je scherm sluit dat je scherm ook uit gaat. niets bijzonders

edit: je kunt zoals gezegt hem idd uit elkaar halen, maar dat heb ik ook al paar keer gedaan... er is weinig aan te "knutselen" HDD/fdd/cd-rom/accu/extra geheugen kan je eruit halen, maar verder kan je weinig; er zitten maar paar draadjes/connectoren in en het mobo= alles.

Mijn bevindingen: HDD/accu/ffd/geheugenmodule maakt geen drol uit voor dit probleem.

wat je verder kan doen is, indien je hem opgestart krijgt, in de bios dingen veranderen (oude laptops willen ook nog wel eens dood L2 cache hebben, hoewel dit daar niet echt op lijkt), maar ik denk eigenlijk niet dat daar het probleem zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:48
Hey, dit is niet als zwaar verwijt of zo bedoeld he, maar controleer je tekst eens op dt fouten. Aub. Want foutloos nederlands is toch wel belangrijk, in deze tijden waarin de eigenheid van een cultuur steeds meer in het gedrang komt. Respect voor je moedertaal!

I rest my case. :)
Sorry hoor, ben soms een beetje een vitter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals door exor al aangegeven indien je de laptop op stroom hebt kan je zonder accu de laptop gewoon moeten booten.

die zwarte schermen die je kreeg en daarna weer aansprongen door je druk op de knop is het feit dat de energy saver aanstaat. (maar ja dat kan je nu pas veranderen als die wel opstart)

dus probeer hem idd via ontleding achter het probleem te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb hier op mijn werk een aantal Toshiba SP6000 laptops staan die opeens niet meer aanwilden gaan. Accu's er uit en weer in maakt niet uit. Sommigen startten wel op maar na een paar seconden plofte die er uit.

Ik heb ze toen allemaal naar een Toshiba repair centre gestuurd ook al was de garantie er af.
Einde van het verhaal heb ik ze alle 4 gratis gerepareerd gekregen omdat Toshiba (op dit model dan) een verlengde garantie op het system board gaf omdat daar wat kuren mee waren.

Misschien heb je er iets aan

Hulde voor de Topicstart! _/-\o_

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:16
Drosera schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:30:
Hey, dit is niet als zwaar verwijt of zo bedoeld he, maar controleer je tekst eens op dt fouten. Aub. Want foutloos nederlands is toch wel belangrijk, in deze tijden waarin de eigenheid van een cultuur steeds meer in het gedrang komt. Respect voor je moedertaal!

I rest my case. :)
Sorry hoor, ben soms een beetje een vitter ;)
Compleet offtopic en je vergeet ook dat dit één van de beste startpost is dat ik sinds lang gezien heb...

Heb je al eens gecheckt of het standby-palletje niet gewoon blijft hangen.
Die durven nogal eens afbreken en dan blijft het contactje ingedrukt onder het chassis steken.
Dan doet hij dus niet veel meer.

Je kan zoals hierboven al gezegd ook even proberen het batterijtje voor je bios los te maken.
Bij een Toshiba zitten die vaak makkelijk toegankelijk onder het toetsenbord.
Gewoon onderaan paar schroeven losmaken en dan kan je het keyboard omhoog heffen.
Batterijtjes zijn groen met 2 draadjes naar het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Topic starter:
Bedankt, met deze info kan ik idd. wat!

Dus:
• Palletje onderzoeken of het contact niet blijft hangen.
• BIOS batterijtje checken (er uit halen en opnieuw indoen) of vervangen.
• Toshiba mailen over garantie en/of info over dit probleem.
• De spelling van mijn startpost even doorlopen ;) (ben niet zo'n taal wonder dus ik lees over veel dingen gewoon heen zonder dat ik besef dat het verkeert is...)

Ik hou jullie op de hoogte over de voorderingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

En laatste punt: nieuwe accu kopen (Ebay of marktplaatsje) want voor oude laptop is accu niet meer goed na ca. 2-3 jaar gebruik. Beter maar nieuwe erin, dan heb je meer zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou niets kopen (en zeker geen accu) voordat je hem weer aan de praat hebt!
De accu staat gewoon los van dit probleem, de accu is niet meer goed en het enige probleem wat je daardoor krijgt is dat je op netstroom moet werken. Het is dus zonde om vooraf al een nieuwe te kopen!
De bios batterijtjes zijn niet van die knoopcelletjes als in normale pc's, maar soort "battery packs" (groen, meedere batterijtjes/celletjes in een verpakking). Ik heb bij mij deze ook al vervangen en dat hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MrDummy schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:23:
En laatste punt: nieuwe accu kopen (Ebay of marktplaatsje) want voor oude laptop is accu niet meer goed na ca. 2-3 jaar gebruik. Beter maar nieuwe erin, dan heb je meer zekerheid!
Lijkt me totaal niet essentieel een laptop hoort gewoon zonder accu te werken.Mmocht de ts de laptop weer werkend kijgen dan is een nieuwe accu aan te raden als hij er veel mee op pad wil.
edit:
spuitelf :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dionysus op 10-03-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Topic starter:
Ik koop denk ik gewoon een nieuwe (immitatie?) accu als de laptop het weer doet.
Ik heb toshiba proberen te e-mailen maar ik kon geen goed e-mail adres vinden op de site... :o
En info@toshiba.nl bounched 'm terug.

Iemand een adres waar ik 'm heen kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Toshiba schijnt gaar te zijn wat betreft oude bakken supporten.

Zonder batterij zal een laptop altijd werken. Als een nieuwe accu duur is zou je na kunnen gaan hoe veel het kost om deze weer nieuw leven in te laten blazen, kan hier en daar op internet.

Je probleem klinkt ontzettend als een defect moederbord of processor. Als ik jou was zou ik op internet op zoek gaan naar deze laptop met bijvoorbeeld een kapot scherm en neem m voor een prikkie over, dan kan je het moederbord eruit overschroeven. (of het scherm)

Voor de zekerheid kijk je dus even of de computer een waarschuwing geeft als je al het geheugen eruit haalt. Nee? Nieuw moederbord. Ja? Er is nog hoop.

natuurlijk ook even batterij, harddisk, floppy, cdrom, modem en minipci cards eruit, kijk ook of deze computer te resetten is (batterij en voeding eruit en dan powerknop een minuutje ingedrukt bij bijv Dell notebooks).

[ Voor 15% gewijzigd door Pixal op 10-03-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Mijn vader heeft de laptop uit elkaar gehaalt en toen hij de floppydrive cd-rom en hardisk eruit had deed hij het ineens op de adapter!
Toen we de cd-rom drive erweer in deden deed hij het niet meer, dus hup drive eruit en hij doet het weer. Toen weer in elkaar geschroeft accu erin en gaan met die banaan, niet dus 8)7

Weer de floppydrive die één keer tikt en niks wat opspint of ledjes die gaan kniperen of branden.

Ik en mijn vader denken dat de accu (die denk ik kapot is) de laptop weer om zeep heeft geholpen. Dus we laten de laptop lekker een nachtje zonder accu staan. Morgen testen of hij het weer doet zonder cd-rom speler en accu. En anders weer open maken en weer alle kabeltjes los en één voor één er weer in en testen.

Er is goede hoop want in die eene keer dat hij het deed kwamen we door de POST en het toshiba logo kwam inbeeld en alle ledjes deden het.

Alleen de hardeschijf rammelt een beetje als je de schijf op zijn kop houd en terug draait. Dit kunnen de leesarmpjes zijn dieheen en weer gaan maar het hoord denk ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Lennart_1337 op 10-03-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 09:58
Ik ken heel veel laptop schijven die rammelen.
Zelfs als ze nieuw uit de verpakking komen dus daar zal ik me niet zo'n zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Dromer schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 01:23:
Ik ken heel veel laptop schijven die rammelen.
Zelfs als ze nieuw uit de verpakking komen dus daar zal ik me niet zo'n zorgen over maken.
Begin maar vast met opnoemen dan, want ik ben het nog nooit tegen gekomen. :X

Toch mooi dat hij nog wel werkt. Het deel-voor-deel ontleden heeft dus wel succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

even een schopje, puur uit interesse.
Lennart_1337 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:12:
uitgegeven heb aan een laptop die net is bestelt
Heb je een nieuwe besteld, en de oude niet meer werkend gekregen, of interpreteer ik dat verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

r0b schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:09:
[...]

Begin maar vast met opnoemen dan, want ik ben het nog nooit tegen gekomen. :X
Beetje offtopic maargoed,
Alle toshiba schijven om maar eens mee te beginnen. IBM schijven zijn ook niet de stilste maar weet niet of die echt 'rammelen' zoals die toshiba's dat doen. (voel er niet zo veel voor om 'm uit me laptop te halen om dit te testen. Ook met me hele laptop schudden zag ik niet zo zitten)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

NBK schreef op zondag 13 maart 2005 @ 04:47:
[...]

Beetje offtopic maargoed,
Alle toshiba schijven om maar eens mee te beginnen. IBM schijven zijn ook niet de stilste maar weet niet of die echt 'rammelen' zoals die toshiba's dat doen. (voel er niet zo veel voor om 'm uit me laptop te halen om dit te testen. Ook met me hele laptop schudden zag ik niet zo zitten)
* r0b schudt z'n Toshiba Sattelite Pro 480CDT eens flink heen en weer en luistert goed

... nope, niks. :)

alá, als je de hdd zelf los haalt en deze heen en weer gaat smijten dan maakt hij wel wat geluid, maar dat heb je met veel c.q. alle hdd's. :)

[ Voor 15% gewijzigd door r0b op 13-03-2005 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
r0b schreef op zondag 13 maart 2005 @ 04:02:
even een schopje, puur uit interesse.

[...]
Heb je een nieuwe besteld, en de oude niet meer werkend gekregen, of interpreteer ik dat verkeerd? :)
Ik heb een nieuwe laptop bestelt voor op school te werken en af en toe te gamen omdat ik gewoon een goede pc wil die het lang volhoud op zijn accu. (word deze week gelevert Linkje) Deze toshiba gaat dan door mijn moeder en zusje gebruikt woreden. Mijn zusje heeft namelijk helemaal geen computer.

En hij werkt idd nog niet, we hebben er al een paar dagen niet aan geschroeft. Mijn vader heeft het nu even te druk met werk van een cursus dat hij af moet hebben en ik zit met één hand in het gips.
Maar tijdens de vorige ontleed sessie heeft hij geboot, door de hele post en toshiba logo etc. Maar toen we hem weer in elkaar zette werkte hij niet meer. De volgende ontleed sessie gaan we het iets structureler aanpakken om de oorzaak te vinden. Namelijk na elk component wat we los en vast koppelen testen ipv alles aansluiten als hij het weer doet waardoor hij het weer niet meer doet. 8)7

@nbk:
Er zit een 10gig ibm travelstar in (meer heb ik niet onthouden, hij zit nu weer in de laptop die ik zelf niet kan open schroeven. :( )

[ Voor 6% gewijzigd door Lennart_1337 op 13-03-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Mijn vader heeft vandaag weer de laptop helemaal open gemaakt en al de volgende onderdelen er allemaal één voor één uitgehaalt en bij elk onderdeel getest (geen resultaat) totdat we met een kale laptop zaten.
Onderdelen involgorde van ontkoppelen:
• accu
• floppy
• cd-rom]
• hardeschijf
• modem
• backup batterijtje (2,3 volt gemeten met multimeter welk voltage hoord het te zijn?)
• wifi
En met dit alles boote hij ook niet (scherm ging niet eens aan, ledjes veranderde niet.
Heeft de laptop één van de bovengenoemde zaken nodig om aan te springen en in de bios te komen?

Wat hadden we wel aangesloten:
• tft scherm
• adapter (die het gewoon goed doet)
• toetsenbord (ook zonder geprobeert)

We hebben het palletje waar de lcd klep op valt ook eruit gehad en doorgemeten of hij wel goed werkt en dat schakelaartje werkt perfect.

We hebben ook het backup celletje eruit gehaalt maar dat maakte ook niet uit.
Toen we 'm er weer in deden deed hij ook niks.
Moet de laptop ook opstarten zonder dit accu celletje?
We hebben het celletje doorgemeten en die was 2,3 volt ik weet niet wat het hoord te zijn.
Kan dit celletje deze problemen met de laptop veroorzaken?

We hebben ook de laptop proberen te resetten met de powerknop methode die bij dell schijnt te werken:
• Adapter erin en dan powerknop 15 sec. indrukken
• Adapter eruit, 15 sec. powerknop indrukken met accu erin
• Adapter eruit, zonder accu powerknop 15sec indrukken
• Adapter eruit, zonder accu, zonder, backup batterijtje 15sec. powerknop ingedrukt
Zonder resultaat

Wat doet de laptop nog wel?
Hieronder staat de situatie en hoe de laptop dan functioneert, de laptop doet dus niks meer of minder dan het bovengenoemde.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lvdp_1337/ff/ledjes.jpg
Met adapter erin zonder accu:
• Adapter erin -> linker ledje (stekkertje) gaat oranje knipperen
• Power knop indrukken zonder floppy/cd rom aangesloten -> alleen linker ledje (stekkertje) word 1 tel groen en dooft. Laat ik de powerknop weer los dan gaat die weer oranje knipperen.
• Power knop indrukken met floppy zonder cd rom aangesloten -> linker ledje (stekkertje) gaat groen branden voor 1 sec. En een halve tel hoor je geluid uit de floppydrive komen. als ik de powerknop loslaat gaat die weer oranje knipperen.
• Met floppydrive en cd-rom tegelijk moet ik jullie schuldig blijven, dat lukt niet met één hand. CD drive klemt... 8)7

Als iemand hieruit conclusies kan treken of meer sugesties heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:46

Yucko

One clown to rule them all !

Heb jij de laptop nog open geschroeft, of misschien die andere gast, want het stukje:
Adapter erin -> linker ledje (stekkertje) gaat oranje knipperen

Power knop indrukken zonder floppy/cd rom aangesloten -> alleen linker ledje (stekkertje) word 1 tel groen en dooft.
komt me bekend voor.

Ik had een soortgelijk probleem toen ik een oude 440CDT (P1, 133mhz) niet meer wilde opstarten nadat ik het moederbord tijdelijk eruit had gehaald om de PCMCIA slots weer werkend te krijgen (printje schoot steeds uit zijn connector).

Bleek dat ik die oranje isolatielaag tussen de printen was vergeten terug te doen 8)7 en dat daardoor het ding sluiting maakte. Na het alsnog terugplaatsen en dichtschroeven toch weer werkend gekregen

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Dus ik moet even kijken of het isolatie plastic tussen alle onderdelen nog goed zit?
Hier had ik nog niet aan gedacht :o
Bedankt voor de tip, ik kan het alleen niet gelijk testen (arm in gips) ik zal het zo neens aan mijn vader vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg... ik heb helemaal de zelfde laptop als die van jou (ook een toshiba Satellite Pro 4600)
ik schrijf deze reply ook met dat ding ;)

ut is een goed ding en stom toevallig is hij ook van mijn vaders werk :*)

maar goed... zelf kan ik de laptop ook zonder accu opstarten wandt ik heb hem er nu ook uit :P
de accu is ook het zelfde en is zelfs nog meer beschadigt als die van jou, die van mij is ook ongeveer 3 jaar oud..
nu heb ik wel een capaciteit van 3 uur!!!! als ie voledig is opgeladen.
ik heb een extra stille "hitachi_dk23fa-30" (27 GB) (station c/d)
deze omdat mijn oude 10 gig is gecrasht.

na mijn idee kunnen die knoopcellen in joun lapop af zijn.
omdat dit hier wel iets mee te maken heeft denk ik.

ik heb mijn pin van de klep zo ingesteld dat de LCD scherm alleen uit gaat en niet dat het hele systeem op standby gaat...
even over dat standby...
[/quote]linker ledje (stekkertje) gaat groen branden voor 1 sec. En een halve tel hoor je geluid uit de floppydrive komen. als ik de powerknop loslaat gaat die weer oranje knipperen.[quote]
dit betekent dat de systeem op standby of op slaapstand staat mischien kun je hem als hij knippert nog aan krijgen??

zelf speel ik hier vaak unreal tournament op via internet (doet het goed)
en ik heb nog meer grafische speller hier op staan die het gewoon goed doen. _/-\o_

Gr Mathew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Heeft deze laptop ook een aangesloten floppysdrive en cd-rom speler nodig om op te starten?
Ik heb 'm tijdens het in elkaar zetten al 3x opgestart gekregen. hij komt dan door de bios en dan gaat hij windows xp starten. Dan begint de schijfcontrole die hij helemaal gaat doorlopen en dan als je het schermpje van inloggen verwacht slaat de laptop af...

Dit is mij 2x overkomen en als ik direct daarna weer op de powerknop druk dan gebeurt er niks en is tie weer dood. De derde keer dat ik 'm opgestart kreeg heb ik tijdens het booten de laptop zelf met de power knop uitgezet ruimschoots voor het punt waarop hij eerder zelf uitging. Maar daana wilde hij weer niet opstarten. Het lijkt er op dat de laptop op willekeurige momenenten wel wil opstarten en andere keren niet.

De accu heb ik helemaal kunnen opladen, ik kwam er achter dat als ik de accu er in deed en daarna de adapter erin dat hij dan wel ging laden.

Het interne batterijtje bestaat uit 2 NiMh knoopcelletjes die 2,4 volt geven als ik ze meet. Ik ga proberen van een externe spannings bron 2,4 volt er op te zetten en kijken of dit het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neuh heeft geen aangesloten drives nodig (ja wel hdd natuurlijk als je iets wilt booten, maar zelfs zonder dat zou hij door de bios heen moeten komen).
Pagina: 1