Mijn huidige XP-install is vervuild en om opnieuw te beginnen wil ik (weer) een schone installatie doen. Vol goede moed begonnen... documenten veilig gesteld, mail opgeslagen, etc....
XP-CD erin en opnieuw opstarten (BIOS is ingesteld om eerst te booten vanaf CD)...
PC start op, POST-sequence doorlopen, op [Enter] tikken om vanaf CD te starten... werkt prima. PC boot vanaf CD en ik krijg ook de mededeling: "De hardware-configuratie wordt gecontroleerd....". Daarna gaat het scherm op zwart en dan is het afgelopen
De PC doet niets meer...
Om meteen met de deur in huis te vallen...Het afgelopen half jaar (sinds mijn vorige install) is er hardwarematig niets aan mijn PC veranderd en ook de gebruikte installatie-CD is dezelfde (die ik al meermaals voor mijn PC heb gebruikt). Ik ben dus ten einde raad...
- De CD is nog gewoon goed
- Hardwarematig niets veranderd
- BIOS-instellingen zijn ook onveranderd
Ik weet het dus even niet meer.... Hoe krijg ik in hemelsnaam mijn installatieproces weer op gang?
De specs van mijn PC:
- Asus A7N8X-E DeLuxe
- AMD XP 2800+ (Barton)
- 2x 512MB PC2700 DDR SDRAM (TwinMOS)
- Palit nVidia GF5900XT 128MB AGP videokaart
- 120GB Maxtor DiamondMax 9 8MB SATA HDD
- 200GB Maxtor DiamondMax 10 8MB SATA HDD
- NEC 3500 AG 16x DVD-RW
- unknown 16x DVD-ROM
- Chieftec 340W PSU
Het gaat trouwens om XP Prof NL.... Hulp graag gewenst en zeer geappricieerd!
/edit:
Voor de volledigheid... De WinXP setup wordt dus niet gestart. Hij houdt ermee op voordat mij de mogelijkheid wordt geboden om op F6 te drukken om de benodigde SATA-drivers te installeren...
Ook weet ik uit ervarging dat het even kan duren voordat de PC verder gaat, maar zelfs na 10 minuten wachten gaat hij niet verder.
XP-CD erin en opnieuw opstarten (BIOS is ingesteld om eerst te booten vanaf CD)...
PC start op, POST-sequence doorlopen, op [Enter] tikken om vanaf CD te starten... werkt prima. PC boot vanaf CD en ik krijg ook de mededeling: "De hardware-configuratie wordt gecontroleerd....". Daarna gaat het scherm op zwart en dan is het afgelopen
Om meteen met de deur in huis te vallen...Het afgelopen half jaar (sinds mijn vorige install) is er hardwarematig niets aan mijn PC veranderd en ook de gebruikte installatie-CD is dezelfde (die ik al meermaals voor mijn PC heb gebruikt). Ik ben dus ten einde raad...
- De CD is nog gewoon goed
- Hardwarematig niets veranderd
- BIOS-instellingen zijn ook onveranderd
Ik weet het dus even niet meer.... Hoe krijg ik in hemelsnaam mijn installatieproces weer op gang?
De specs van mijn PC:
- Asus A7N8X-E DeLuxe
- AMD XP 2800+ (Barton)
- 2x 512MB PC2700 DDR SDRAM (TwinMOS)
- Palit nVidia GF5900XT 128MB AGP videokaart
- 120GB Maxtor DiamondMax 9 8MB SATA HDD
- 200GB Maxtor DiamondMax 10 8MB SATA HDD
- NEC 3500 AG 16x DVD-RW
- unknown 16x DVD-ROM
- Chieftec 340W PSU
Het gaat trouwens om XP Prof NL.... Hulp graag gewenst en zeer geappricieerd!
/edit:
Voor de volledigheid... De WinXP setup wordt dus niet gestart. Hij houdt ermee op voordat mij de mogelijkheid wordt geboden om op F6 te drukken om de benodigde SATA-drivers te installeren...
Ook weet ik uit ervarging dat het even kan duren voordat de PC verder gaat, maar zelfs na 10 minuten wachten gaat hij niet verder.
[ Voor 13% gewijzigd door Wok op 10-03-2005 01:24 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?