Ik krijg bij restart NTLDR error

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Deido
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-02 09:11
:P Ik heb mijn harde schijf geswapped met Deskjet (IMB) naar een Seagate Baracuda.
Ik bleeft ie bij het volgens mij heet dat POST screen en zei checking IDE drives.
Hij kwam dus niet verder...
Toen zette ik me oude HD erin en kreeg NLTDR error of zoiets iniederegeval zaten deze letters erin :P .
Toen heb ik et XP cdtje erin gedaan en herstelt ik heb me gewoon me oude pc terug. Toen moest ik em restarten voor iets. Kreeg ik bij het booten WEER deze error, weer een uur moeten wachten doordat ik winxp moest herstellen.
ik weet niet hoezo ik deze error krijg maar ik wordt er niet vrolijk van, ik houd me pc wel even aan want ik ben iets naar iemand aan het uploaden.
Maar binnen een week staat ie uit en gebeurt het waarschijnlijk WEER.
Heeft iemand een oplossing hiervoor of hetzelfde probleem gehad?

Straight from Vertigo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je dan in ieder geval even de moeite doet om de error te noteren, dan heb je wat meer om op te zoeken. Je doelt naar alle waarschijnlijkheid op een NTLDR error (NT-Loader als ik met niet vergis). Google daar maar eens op (of hier @GoT) en nog liever inclusief een error-code. Die geven vaak wat meer informatie over de aard van het probleem.

Verder kan ik niet echt veel hout snijden van je topicstart:
Deido schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:54:

ik weet hoezo ik deze error krijg
<knip>
Heeft iemand een oplossing hiervoor of hetzelfde probleem gehad?
:P

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 10-03-2005 00:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Deido
het ding is dat ik overall gekeken heb en er alsnog geen reet van snap.
Ze zeggen dat je de Xp cd erin moet doen en dan op R drukken dan op 1 en admin. pw invoeren:
Ik heb of weet die helemaal niet :P kom ik ook niet ver ghehe.
Sommige mensen zeggen het ligt aan Windows andere zeggen dat het met BIOS en hardware regelementen te maken heeft :? 8)7 word helemaal gek

Straight from Vertigo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deido schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:12:
het ding is dat ik overall gekeken heb en er alsnog geen reet van snap.
Ze zeggen dat je de Xp cd erin moet doen en dan op R drukken dan op 1 en admin. pw invoeren:
Ik heb of weet die helemaal niet :P kom ik ook niet ver ghehe.
Sommige mensen zeggen het ligt aan Windows andere zeggen dat het met BIOS en hardware regelementen te maken heeft :? 8)7 word helemaal gek
Doe nou eens rustig ;)
Wat heb je al geprobeerd? Wat heb je gevonden? Wat ging er mis? En je admin pw heb je zelf ingevoerd bij de 1ste installatie van XP. Niet zo slim om te vergeten. Je zou eens kunnen proberen gewoon enter te rossen en hopen dat er geen pw in zit. En anders zijn ook daar wel weer tooltjes voor.

Die NTLDR error kan vele oorzaken hebben. Dit kan inderdaad een fout in je BIOS zijn (lees: foutieve instelling :? ) maar ook een defecte HD of beschadigde stukken op die HD. Ook beschadigde systeembestanden enz. kunnen een oorzaak zijn. Als je hier alleen maar komt melden dat je een "NLTDR fout" krijgt en verder niks moet je niet van ons verwachten dat we je kunnen helpen. Je zult gewoon wat specifieker moeten zijn. We hebben nou eenmaal niet allemaal glazen bollen thuis liggen. Die kunnen we ons helaas niet veroorloven sinds de Euro :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Ik snap niet helemaal wat TS nu gedaan heeft (startpost mag best ge-edit worden), maar is het nu zo dat 'ie een harde schijf met install en al naar een andere PC heeft gehaald? Of is het zo dat 'ie gewoon een een op een kopie van een harde schijf op een ander heeft gemaakt?
In beide gevallen gaat er natuurlijk iets mis. De verwachte hardware is veranderd.

• Deido
Ok ik wil het als volgd doen , Mijn S-ATA(Maxtor 1 met wat data erop en en die Seagate hd als XP maar als ik XP boot zegt ie dat ie de HD niet herkent Waarschijnlijk moet ik eers een drivertje installen allen kan ik die nier vinden:S

Straight from Vertigo

Verwijderd

En nu in begrijpelijk nederlands.
Van welk type is jouw oude hardeschijf, IDE of SerialATA?
Aan welke controller hing deze? De onboard IDE controller of aan een IDE of SATA controller/chip?
Van welk type is jouw nieuwe hardeschijf, IDE of SerialATA?
Aan welke controller hangt deze? De onboard IDE controller of aan een IDE of SATA controller/chip?

Zoals je in het FAQ topic van dit forum hebt kunnen lezen (en die van forum Windows Operated Systems) heb je een driver (stuurprogramma) nodig op diskette om extra controllers te herkennen.

Wat ook kan:
*oude schijf erin houden
*nieuwe schijf erin
*driver voor extra controller installeren in Windows
*nu pas de harde schijf kopieren (met welk programma deed je dit?)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem nou even de tijd om rustig alles door te nemen. :) Er zijn verschrikkelijk veel topics over dit probleem te vinden, door simpelweg te zoeken op ntldr. Hiermee kan je direct ook een lading oplossingen vinden, die je op je gemak kan proberen.

Zodra je alles hebt doorgenomen kan je even rustig beginnen aan een duidelijke en overzichtelijke topicstart. Door alles even netjes op een rijtje te zetten kunnen wij je situatie veel beter inzien, en ook een gerichter antwoord geven. :)

Zie overigens ook de huisregels van GoT mbt het openen van een topic. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.